Dienos skaičius
44
Tiek žemės ūkio bendrovių per pastaruosius 10 metų įsteigė užsieniečiai. Tai 7 proc. visų įsteigtų žemės ūkio bendrovių.
Visi tekstai

Ekonomika

Didesnis mokestis – pirmiausia psichologinis smūgis

IQ | 2012-04-25

Gegužės 1-ąją įsigaliojantys didesni mokesčiai už komercines transporto priemones didiesiems vežėjams labiau sukels psichologinį, o ne finansinį diskomfortą. Sunkiau bus vien tik vietos rinkoje dirbančioms bendrovėms.

Labiausiai išaugs mokestis N1 kategorijos (iki 3,5 tonos bendrosios masės) transporto priemonių savininkams: vietoj lig šiol buvusių 600 litų per metus teks pakloti 1800 litus. Už N2 kategorijai (nuo 3,5 iki 12 tonų) priskiriamas mašinas mokėti reikės ne 900 Lt, o 2400 litus. Daugiau nei dvigubai – nuo 1600 iki 3450 litų – didėja ir pačių didžiausių, N3 kategorijos (nuo 12 iki 40 tonų bendrosios masės), sunkvežimių mokesčiai.

Kaip tai atsilieps vežėjų verslui ir jų klientų piniginėms? Asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius pripažino, kad eksploatuojantiems N3 kalibro vilkikus šis mokestis nebus itin skausmingas. Tarptautinių pervežimų rinkoje dirbančios įmonės mašinų metinė rida siekia mažiausiai 150 tūkst. kilometrų, todėl „išbarsčius“ mokestį per visą maršrutą kiekvienas kilometras pabrangtų maždaug 1,3 cento (apytiksliai iki 2,3 ct). Turint galvoje, kad transportininkų klientai už kiekvieną kilometrą moka mažiausiai po 1,70 lito, dėl išaugusio mokesčio vežėjų tarifas galėtų padidėti iki 1,4 proc.

„Linavos“ vadovas pastebėjo, kad nors mokesčio didinimas sukelia daugiau emocinį diskomfortą negu kelia grėsmę verslui.

„Vežėjai, dirbantys tarptautinio krovinių gabenimo sektoriuje, ir šiaip kasdien analizuoja verslo klimato žemėlapius, todėl jei būti lietuviška įmone taps pernelyg brangu, jie perkels verslą į kitas šalis. Aplenkti Lietuvą tiesiogine ir perkeltine prasme tikrai nesudėtinga. Kur kas liūdnesnė vietinių pervežimų rinkoje dirbančių mažųjų transportininkų padėtis. Visų pirma, jie neturi iš ko rinktis ir kur trauktis. Todėl mokestinės naštos didinimas bus kur kas labiau skausmingas. Ir ne tik vežėjams – galų gale tai vis vien taps šiek tiek didesnėmis duonos ir pieno produktų pirkėjų išlaidomis“, – prognozavo A. Kondrusevičius.

Tiesa, trečiadienį Vyriausybė vis dėlto nutarė, kad mažų autobusų, kuriuose yra daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams ir kurie sveria ne daugiau kaip 5 tonas, savininkams bus taikomas 1050 litų dydžio metinis kelių naudojo mokestis. Šių metų pradžioje Vyriausybė šiai transporto grupei kelių naudotojo mokestį buvo nusprendusi padidinti iki 1800 litų.

Krovininėms transporto priemonėms, kurių masė neviršija 3,5 tonos, metinį kelių naudotojo mokestis sumažintas iki 900 litų. Anksčiau buvo patvirtintas 1800 litų tarifas.

Puslapis 1
Array ( [0] => stdClass Object ( [guid] => ) [1] => stdClass Object ( [post_excerpt] => ) )

KOMENTARAI (0)

Dienos grafikas

Komentarai

Liepos 23 d., kai Lietuva oficialiai buvo pakviesta į euro zoną, mūsų šalies televizijos ekranuose ir ...
Eurui įvesti Lietuvoje nuo 2015 m. uždegta žalia šviesa. Tapę euro zonos šalimi, tiesiogiai priimant ...
Dviem ypatingos svarbos įvykiams aptarti tinka šio komentaro pavadinimas. Tam tikra prasme tie įvykiai su ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai