Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Ekonomika

Gyventi su vartotoju

Vilius Petkauskas | 2015-04-04

Sujungę nešiojamąjį kompiuterį ir išmanųjį telefoną, nieko nenustebinsime. Tačiau automobilio valdymas mobiliuoju dar netapo kasdieniu įpročiu. Apie tai ir konkurenciją technologijų pramonėje su „Samsung“ mobiliųjų technologijų strategijos direktoriumi Rory O’Riley Monake kalbėjosi IQ ekonomikos apžvalgininkas Vilius Petkauskas.

Prieš kelis mėnesius Kinijos elektronikos gamintoja „Lenovo“ įsigijo mobiliųjų telefonų įmonę „Motorola“. Bendrovės atstovai patvirtino, kad taip siekiama atsiriekti didesnį kąsnį išmaniųjų telefonų rinkos Azijoje, o vėliau ir Europoje. Kaip „Samsung“ reaguoja į aštrėjančią konkurenciją?

– Išmaniųjų telefonų rinka, ko gero, greičiausiai augantis IT sektoriaus segmentas, teikiantis didžiausią finansinę grąžą technologijų istorijoje. Konkurencija – beprotiška. Tačiau naujų rinkos žaidėjų atsiradimas liudija, kad rinka patraukli. Milijardinės investicijos šiaip sau neatsiranda.

Dinamiškame segmente turime du esminius tikslus, skiriančius mus nuo kitų bendrovių. Visų pirma, vartotojai turi gauti būtent tai, ko jiems reikia. Antra, privalome tinkamai išnaudoti mokslinių tyrimų ir technologijų plėtrai (MTTP) skiriamas lėšas. Ketvirtadalis visų mūsų žmonių dirba šioje srityje. Tyrimams kasdien išleidžiame 40 mln. JAV dolerių.

Dėl to nesvarbu, gamintume išmaniuosius telefonus, planšetes ar skalbimo mašinas, galime konkuruoti bet kurioje augančioje rinkoje.

Norite pasakyti, kad konkurencija neslegia „Samsung“ vadovų pečių?

– Pripažinsiu, skiriame daug dėmesio konkurencinei žvalgybai ir su tuo susijusiems tyrimams. Tačiau tai tėra viena strategijos dalis. Turime galvoti apie vartotojus, produktų plėtrą, pelną ir investicijas. Nedrįsčiau sakyti, kad „Samsung“ nekreipia dėmesio į konkurentų veiksmus. Tačiau stengiamės įrodyti, kad mums tai nėra svarbiausia. Daugiausia jėgų ir energijos skiriame siekdami išlikti kuo arčiau savo vartotojų.

Frazę „arčiau vartotojo“ kartoja visi. Kuo jūs kitokie?

– Tiesa (juokiasi). Šią frazę rasite daugelio įmonių metinėse ataskaitose. Tačiau pasakyti kur kas lengviau, nei padaryti. Galiu pateikti porą pavyzdžių, kodėl manome esą kitokie.

Pirma, mūsų MTTP padalinių komandos turi atskirų darbuotojų Europoje, kurie kelias savaites gyvena su vartotojais. Stebime jų elgesį ir vertiname, kaip gerai mūsų produktai pritampa kasdieniame gyvenime. Produktų vystymo laboratorijose atliekame magnetinio rezonanso tomografijos tyrimo metodu grįstus bandymus. Taip galime stebėti emocines reakcijas į vieną ar kitą gaminį. Tokių tyrimų rezultatai galiausiai pateikiami kartu su produkto sėkmės įvertinimu.

Visi rinkos žaidėjai daugiau dėmesio privalės skirti daiktų internetui. O jau vien šio apibrėžtis nurodo, kad prietaisai turės veikti su skirtingomis platformomis.

Antra, stebime, kaip mūsų produkciją vertina klientai. Kai kitos bendrovės delsė gaminti išmaniuosius laikrodžius, mes į rinką paleidome keturis penkis modelius. Tai suteikia galimybę realiuoju laiku stebėti, kaip produktas vertinamas. Žmonių atsiliepimai leidžia tobulinti produkciją. Ir tai kur kas efektyviau nei bet kokios focus grupės. Vartotojo elgsenos atkartoti laboratorijoje neįmanoma.

Viena įmonių, nuolat pabrėžiančių dėmesį vartotojui, yra „Apple“. Ji – viena pagrindinių jūsų konkurenčių išmaniųjų telefonų rinkoje. Neseniai „Samsung“ ir „Apple“ dalyvavo teisiniame patentų kare. Ar perdėm didelis technologijų patentų savinimasis nekenkia bendrai IT plėtrai?

– Galiu pasakyti tiek, kad nuo to laiko, kai vyko minėti procesai, smarkiai pasikeitė patys vartotojai. Ypač elektronikos prekių įsigyjanti žmonių dalis. Anksčiau televizorių pirkdavome tik senajam sugedus, šaldytuvą – keisdami gyvenamąją vietą, o išmanųjį telefoną – stojus galioti sutarčiai su ryšio tiekėju. Dabar šie pirkiniai tapo labiau kasdieniai. Negana to, norima, kad viskas tarpusavyje veiktų tobulai. Keičiantis vartotojui, keičiamės ir mes.

Tokioje aplinkoje labai svarbu, kaip suderinama skirtingų gamintojų elektronika. Negalime su šiandienos vartotoju elgtis remdamiesi praeities taisyklėmis. Praėjo laikai, kai galėjome gaminti produktus užsirakinę laboratorijose.

Uždarose ekosistemose sukurta uždaro turinio produkcija išnyks. Visi rinkos žaidėjai daugiau dėmesio privalės skirti daiktų internetui. O jau vien šio apibrėžtis nurodo, kad prietaisai turės veikti su skirtingomis platformomis. Kad tai pasiektume, visi turėsime bendradarbiauti. Ir ne tik elektronikos gamintojai. Būtent todėl minėti įvykiai netenka reikšmės – inovacijas atvirame pasaulyje kursime kartu.

Užsiminėte apie daiktų internetą. Apie prietaisų tarpusavio sąveikos galimybes kalbama jau kurį laiką. Vis dėlto kada ši technologija taps kasdienė?

– Pirmiausia, manau, kad daiktų internetas taps sėkmingas tuomet, kai vartotojams nereikės žinoti šio termino. Lygiai kaip nemąstome apie internetą kompiuteriuose, tiesiog juo naudojamės, taip turėtume elgtis ir su daiktų internetu.
Ko gero, niekam neteko girdėti apie „daiktų elektrą“. Kalbame apie elektros energiją. Labai abejoju, ar praeityje kas nors svajojo, „kaip būtų gerai, jei vieną dieną visi daiktai veiktų naudodami elektrą“.

Daiktų internetas tampa realybe mūsų akyse. Jungtinėje Karalystėje atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad vidutinis britas naudoja tris tarpusavyje susietus elektronikos prietaisus. Laikau save vidutiniu vartotoju, o mano namuose – gal 40 kompiuterių. Televizorius, automobilis, planšetė, išmanusis telefonas – visa tai yra kompiuterio pagrindu veikiantys prietaisai. Ir visus juos galima tarpusavyje sujungti naudojant internetą. Manau, didelio masto prietaisų sąsajos tendencijos išryškės per artimiausius penkerius metus.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 134357 [post_author] => 598 [post_date] => 2015-03-10 18:13:37 [post_date_gmt] => 2015-03-10 16:13:37 [post_content] => (Asmeninio archyvo nuotr.) [post_title] => Rory 2 small [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => rory-2-small [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-03-10 18:13:37 [post_modified_gmt] => 2015-03-10 16:13:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 134356 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/03/Rory-2-small.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai