Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Ekonomika

Neatrastos šalies žavesys

Vilius PETKAUSKAS | 2015-06-12

Kalbant apie konferencijų turizmą žinomumo stygius gali virsti pranašumu. Apie Lietuvos patrauklumą kostiumuotiems keliautojams su Jungtinės Karalystės konsultacijų įmonės „MICE Knowledge“ vadovu Robu Davidsonu kalbėjosi IQ ekonomikos apžvalgininkas Vilius Petkauskas.

Nesutariama, ar Vilniuje reikia naujo konferencijų centro. Ar tokios diskusijos pagrįstos?

– Geriau kelti klausimą, kokio dydžio turėtų būti naujasis konferencijų centras. Europoje daug tokių, kurie didžiąją laiko dalį stovi pustuščiai. Gausybė jų pastatyta dėl nepagrįstų priežasčių.

Neretai miestai siekia neatsilikti nuo kaimynų. Tuomet iškyla tokio paties dydžio pastatas kaip ir gretimame mieste, bet nauda neapskaičiuojama. Dar viena priežastis – politinės ambicijos. Dažnas kadenciją baigiantis meras įsigeidžia pasistatyti „paminklą“.

Vilniečiai man parodė Koncertų ir sporto rūmus priešais Gedimino pilį. Jie įspūdingi, o iš vidaus atsiveriantis miesto vaizdas sužavėtų ne vieną lankytoją. Panašiai kaip Krokuvoje. Gal jums verta sutvarkyti šią vietą?

Vilniui reikia naujo konferencijų centro. Tačiau nebūtina 10 tūkst. vietų salė. Ši klaida kartojama visoje Europoje. Jei tokio masto konferencijos mieste retos, toks didelis centras tikrai neprasmingas. Padėtis tokia, kad konferencijų daugėja, tačiau dalyvių mažėja. Stengiamasi organizuoti specializuotus renginius. Efektyviausias sprendimas Vilniui būtų 2–3 tūkst. vietų daugiafunkcis centras. Tokios salės lengvai padalijamos pagal poreikį.

Vis dėlto pirmiausia pravartu apskaičiuoti, kiek didelių renginių kasmet netenkate neturėdami atitinkamo centro. Išsiaiškinkite, ar jis būtų paklausus. Nepamirškime, kad konferencijų centras turi būti užimtas ir pelningas. Kalbame apie mokesčių mokėtojų lėšas – jas privalu panaudoti efektyviai.

Baltijos jūros regione lankėtės ne kartą. Gal pastebėjote, kuo Lietuva ypatinga, palyginti su kaimynėmis?

– Viena pagrindinių jūsų šalies stiprybių – čia buvo atvykę gana nedaug užsieniečių. Kai apie kelionę į Vilnių pranešiau draugams, šie susidomėjo ir užsiminė taip pat norintys apsilankyti Lietuvoje.

Nustebsite, tačiau vakarų europiečiams smalsu susipažinti su šiuo kraštu. Kuo tai naudinga? Jei Frankfurto ar Londono įmonė pasirinks Vilniuje organizuoti savo konferenciją, daugiau potencialių dalyvių bus suinteresuoti čia atvykti. Nedaug būna progų apsilankyti Lietuvoje ir jos kaimynėse. Amsterdamas ar Paryžius gali tik pavydėti tokio statuso. Šiems miestams tenka nuolat įtikinėti, kad jie dar kuo nors įdomūs ir atsinaujina.

Lietuva turėtų sulaukti vis didesnio jaunesnės kartos renginių organizatorių dėmesio. Visų pirma, jų čia dar nebuvo.

Vis dėlto didžiausias iššūkis konferencijų biurams ir konferencijų turizmo specialistams – užsienio svečius išlaikyti ilgiau, nei vyksta renginiai. 15 metų dirbu šioje srityje ir visi akademiniai tyrimai rodė viena – žmones galima sudominti, jei planuojama iš anksto. Jei žinoma, kad, pavyzdžiui, birželį atvyks svečių iš užsienio, konferencijos organizatoriams turėtų būti suteikta visa informacija apie tuomet mieste vyksiančius kitus renginius.

Kas turėtų rūpintis, kad svečiai iš konferencijos neskubėtų į lėktuvą?

– Pirmiausia, tai konferencijų biurų darbas. Jų atstovams reikėtų glaudžiai bendradarbiauti su organizatoriais, parodų centrais ir viešbučiais. Vietos žaidėjai turėtų susitarti, ką galima padaryti atvykus svečiams, kad šie norėtų mieste likti ilgiau.

Vizitą pratęsę lankytojai ilgainiui tampa neoficialiais miesto ambasadoriais. Dar daugiau, konferencijose dalyvauja gerbiami žmonės – nuomonės formuotojai. Todėl jiems padarytas geras įspūdis gali sklisti labai toli. Dažnai nutinka taip, kad po konferencijos mieste pasižvalgyti sumanę svečiai atsiveža ir šeimos narius. Kaip rodo tyrimai, vienam asmeniui tenkančios išlaidos, kai jis atvyksta su šeimos nariais, yra didesnės. Taigi, miestas gauna tiesioginės naudos.

Konferencijų biurai turi įtikinti žmones likti. Bet kai svečiai jau atvykę, stengtis per vėlu. Dažnai susiduriu su šia prob­lema. Viešbučiuose apstu informacijos apie renginius, tačiau vizitai būna suplanuoti iš anksto ir laisvo laiko nelieka.

Prieš kelerius metus Lietuvoje svarstyta, kad reikėtų susitelkti į vieną du konferencijų turizmo sektorius. Ar toks sprendimas būtų racionalus?

– Pažiūrėkime į Vieną. Austrams puikiai sekasi pritraukti medikų organizuojamų konferencijų. Žinoma, jie neatsisako ir kitokio tipo renginių, tačiau jų sėkmė medicinos ir farmacijos sektoriuje – fenomenali. Nemažą dalį konferencijų organizuoja būtent šių sektorių įmonės, todėl galime teigti, kad Vienai labai pasisekė.

Konferencijų organizatoriai ieško miestų, kuriuose nestigtų vietos ekspertų. Jei tematika susijusi, pavyzdžiui, su biochemija, reikia juos įtikinti, kad netoli yra aukšto lygio biochemijos laboratorijų, įmonių ir universitetų padalinių. Taip nebus sunku rasti vietos pranešėjų, taip pat lankytojų susirinks daugiau. Juk jei tavo mieste vyksta konferencija tema, kurios ekspertu save laikai, būtinai joje sudalyvausi. Vokietija šiuo atžvilgiu pasielgė labai išmintingai. Internete nesunku rasti šalies žemėlapį, kuriame skirtingomis spalvomis nurodyta, kokių specialistų, kuriame mieste galima sutikti. Lietuviams reikėtų elgtis panašiai ir gerai įvertinti, kuriose srityse esate ypač stiprūs, kur gausu akademikų ir mokslininkų. Tačiau nederėtų užmiršti, kad labai svarbi tikslinga informacijos sklaida – užsieniečiai patys nesužinos apie jūsų stipriąsias puses.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 135215 [post_author] => 598 [post_date] => 2015-05-14 11:16:22 [post_date_gmt] => 2015-05-14 09:16:22 [post_content] => (Vilniaus turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro nuotr.) [post_title] => Rob Davidson1 small [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => rob-davidson1-small [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-05-14 11:16:22 [post_modified_gmt] => 2015-05-14 09:16:22 [post_content_filtered] => [post_parent] => 135214 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/05/Rob-Davidson1-small.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai