Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

iqtop

Pamatinis poreikis

Andrius MATULIAUSKAS | 2013-10-29

Kaip uždirbti iš to, ką daugelis gauna nemokamai? Paslaptį atskleidžia amerikiečių reperis Dr. Dre.

 

Šis tekstas rašomas dėvint klasikinės išvaizdos ausines. Į jas iš kompiuterio plūsta internetinės muzikos baitai. Galima įvardyti bent du pranašumus – ausinės padeda izoliuotis nuo aplinkos ir labiau sutelkti dėmesį į norimą dalyką, o per jas skambanti muzika netrikdo kolegų, kurių skonis gali būti kitoks.

Vis dėlto per pastaruosius kelerius metus ausinių bumą lėmė kiti veiksniai. Nors apskritai muzikos įrenginių – pradedant namų kino teatro garsiakalbių rinkiniais ir baigiant aukščiausio lygio garso aparatūra – pardavimas nusmuko, muzikos klausytojai ausines pastaraisiais metais tiesiog graibsto.

Prielaidas joms populiarėti, visų pirma, sukūrė prieš dešimtmetį pradėję plisti nešiojamieji MP3 grotuvai ir kiek vėliau už juos atsiradę išmanieji telefonai bei planšetiniai kompiuteriai. Antra priežastis – kartu su šių įrenginių paplitimu įsigalintis judresnis ir individualesnis muzikos klausymosi ir skaitmeninių pramogų būdas.

Tiesa, gamintojas prie kiekvieno tokio įrenginio prideda prastesnes ar geresnes ausines, todėl papildomos nebūtinos. Kyla tam tikrų dvejonių ir dėl garso kokybės. Juk skaitmeninti muzikos įrašai, palyginti su kompaktinėmis plokštelėmis, dažnai išsiskiria itin vidutiniška garso kokybe, kurios smarkiai nepagerins net aukščiausio lygio ausinės.

Bet milijonai jų pirkėjų, kurie per šiuos metus visame pasaulyje turėtų įsigyti per 300 mln. ausinių, taip nemano. Šiandien, nusipirkus išmanųjį telefoną ar MP3 grotuvą, kitas naujas daiktas turėtų būti aukštos kokybės, stilingos ausinės, kurių kainos prasideda nuo 250 litų. Ir ne vienos. Pavyzdžiui, rinkos tyrimų bendrovė „NPD Group“ skaičiuoja, kad JAV vienas aukštos klasės ausinių savininko turimas šių aksesuarų skaičius siekia 2,3.

„NPD Group“ duomenimis, svarbiausias veiksnys, nulemiantis, kodėl įsigyjamos aukšto lygio ausinės, išlieka kokybė ir gebėjimas apsaugoti nuo triukšmo. Vis dėlto iki 25 metų pirkėjai, sudarantys maždaug trečdalį visų klientų, tokią pačią reikšmę teikia jų išvaizdai ir prekės ženklui. Šios grupės atstovai ausines dėvi net tada, kai jos neatlieka tiesioginės funkcijos. Tai reiškia, kad jos vis dažniau tapatinamos su aprangos detale ar siejamos su tam tikrą požiūrį į muziką atspindinčia tapatybe.

Kai nemažai daliai žmonių ausinės tampa būtinu mobiliojo įrenginio aksesuaru ir galimybe išsiskirti, keliems įžvalgiesiems tai yra proga užsidirbti. Aukštesnio lygio, stilingų ausinių mada siejama su amerikiečių hiphopo žvaigžde Dr. Dre, kuris kartu su verslo part­neriu 2008 m. pristatė ausinių seriją „Beats“.

„Beats“ išpopuliarinti savo produktus padėjo ne tik patraukli išvaizda ir gera atkuriamo garso kokybė, bet ir bendradarbiavimas su popmuzikos pasaulio žvaigždėmis Justinu Bieberiu ir Lady Gaga ar krepšininku LeBronu Jamesu.

 

Priviliojo konkurentų

Daugiau kaip 60 proc. rinkos dalį JAV rinkoje sugebėjusi pasiekti „Beats“ serija aplenkė tokius senbuvius kaip „Sony“ ar „Pioneer“ bei ne tokias žinomas, tačiau aukšta kokybe išsiskiriančias bendroves kaip „Bose“ ir „Sennheiser“. Reperiui Dr. Dre šis verslas 2012-aisiais atnešė daugiau kaip 100 mln. JAV dolerių pajamų ir pavertė jį daugiausia uždirbančiu atlikėju „Forbes“ sąraše. Tad iš paskos stilingų šiuolaikinių aksesuarų ausims srityje bando įsitvirtinti tokios įžymybės kaip Jay-Z, „50 Cent“ ar Bobo Marley šeima, valdanti prekės ženklą „House of Marley“.

Tradiciniai rinkos dalyviai plečia asortimentą ir bando prisitaikyti prie naujų judresnio muzikos klausymosi poreikių siūlydami ausines su mik­rofonu telefoniniams pokalbiams, be laidų galinčius veikti modelius ar brangius ir sudėtingus ausų garsiakalbius su aktyviąja išorinio triukšmo slopinimo technologija.

Beje, išpopuliarėjus aukštesnio lygio ausinėms, atsirado ir visai naujos kategorijos garso įrenginių – nedideli joms skirti stiprintuvai. Šiuo atveju jau nekalbama apie stilingą išvaizdą, pagrindinė nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų kainuojančių įrenginių funkcija – pagerinti iš skaitmeninio šaltinio sklindantį garsą.

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 123263 [post_author] => 1 [post_date] => 2013-09-28 12:13:34 [post_date_gmt] => 2013-09-28 10:13:34 [post_content] => (AFP nuotr.) [post_title] => Technology [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => 2013-consumer-electronics-show-highlights-newest-technology [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2013-09-28 12:13:34 [post_modified_gmt] => 2013-09-28 10:13:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 123262 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2013/09/159184349_AFP_small.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai