Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Ekonomika

Pasmerktas spontaniškumas

Vilius PETKAUSKAS | 2015-05-27

„Twitter“ vartotojai liepsnojantį daugiabutį Niujorke pamatė anksčiau nei ugniagesiai. Dūmų kamuolius praeiviai tiesiogiai transliavo išmaniaisiais telefonais.

Srautinio vaizdo siuntimo pas­lauga atveria naujų komunikacijos socialiniuose tinkluose galimybių. Technologijos tyrimų bendrovės „Gart­ner“ analitikų manymu, jau šiemet tai taps viena populiariausių saviraiškos formų internete. Padrąsinta tokios sėkmės, „Twitter“ valdyba nusprendė įsigyti pagrindiniu „Meerkat“ varžovu laikomą „Periscope“. Tik technologijų pasaulio entuziastams žinomas „Periscope“ socialinio tinklo atstovų įvertintas 40–75 mln. eurų. Tiksli sandorio vertė neskelbiama.

„Meerkat“ ir „Periscope“ platformos teikiamos transliacijos prieinamos tik „Twitter“ tinkle. Pradėjus transliaciją, programėlės naudotojo sekėjai gauna pranešimą apie perduodamą vaizdą. Pastarieji medžiaga gali dalytis su kitais socialinio tinklo vartotojais. Pasibaigus transliacijai, vaizdo įrašas neišsaugomas – panašiai kaip nuotraukos „Snapchat“ platformoje.

Padailinta realybė

Nors „Meerkat“ ir „Periscope“ akistata sulaukia nemažo apie technologijas rašančių žurnalistų dėmesio, kritikai dar nekelia socialinių tinklų revoliucijos vėliavos. Vienas pagrindinių argumentų – nuobodi žmonių kasdienybė. Maisto, kūdikių ir sužaliavusių laukų nuotraukos įgriso socialinių tinklų vartotojams. Kodėl tiesioginė transliacija turėtų būti įdomesnė?

Per „Instagram“, „Facebook“ ar „Snapchat“ platinamas nuotraukas ir vaizdo įrašus reikia specialiai paruošti. Būtina žinoti, kokį apšvietimą pasirinkti, kaip aukštai iškelti ranką fotografuojant asmenukę, kokį filtrą naudoti. Didžioji dalis socialiniuose tinkluose matomų spontaniškų nuotraukų pirmiausia yra apdorojamos. Taip kasdienybei suteikiama patrauk­lesnių atspalvių.

Tiesioginėmis transliacijomis su­žavėti mases sunku ir žinomiems pramogų pasaulio veikėjams. Filmų „Gelbstint eilinį Rajaną“, „Nuostabus protas“ ir TV dramos „Fargo“ žvaigždė Adamas Goldbergas sulaukė vos kelių dešimčių žiūrovų. Maža to, didelę laiko dalį jis tik spoksojo į ekraną, o fone buvo girdėti „kaip, po velnių, šis daiktas veikia?“.

Panašiai baigėsi ir JAV komiko Jimo Gaffigano bandymas. 2,4 mln. sekėjų turintis garsenybė sudomino vos porą šimtų žmonių. Transliaciją stebėjęs „Techcrunch“ žurnalistas Johnas Biggsas teigė iš arti susipažinęs su komiko kakta. Ne veltui tiesioginiam eteriui samdomi vaizdo režisieriai.

Tiesioginiai pavojai

Gyvų transliacijų socialiniuose tinkluose šalininkai įsitikinę, kad prog­ramėlių naudotojų bazei sukurti reikia laiko ir kelių pasaulinio lygio žvaigždžių. „Meerkat“ siekia patraukti JAV atlikėją Rihanną. „Periscope“ stengiasi, kad programėle naudotųsi Madonna. Kadangi neapgalvotų žodžių išsprūsta net didžiausiems viešosios erdvės profesionalams, patyrę viešųjų ryšių specialistai neleis klientams artintis prie „Meerkat“ ir „Periscope“.

Tiesioginės transliacijos galėtų būti naudingos patekus į krizinių įvykių sūkurį. Tikėtina, kad tokia galimybe kaipmat pasinaudotų neramumų krečiamų valstybių gyventojai.

Vis dėlto lieka neaišku, kaip iš šios paslaugos uždirbti. Ribotos techninės galimybės, leidžiančios redaguoti tiesiogiai transliuojamą turinį, atgraso reklamos užsakovus. Tokiu atveju turinio neįmanoma prognozuoti, todėl gali būti pakenkta prekės ženklui.

Gauti pajamų iš vykdomos veik­los sunkiai sekėsi ir nuotraukų dalijimosi platformai „Instagram“. Tačiau socialinis tinklas užsakovams leido padidinti fotografijų pasiekiamumą. Skaičiuojama, kad, perkant reklamą, platinamą nuotrauką pamato iki šešių kartų daugiau vartotojų. Dabar jų „Instagram“ yra 300 mln. Daugiau nei „Twitter“, kuriame veikia „Meerkat“ ir „Periscope“.

Socialiniuose tinkluose platinama vaizdo medžiaga turi būti atsakingai parengta. Retas ryžtųsi skelbti žinutę feisbuke jos neperskaitęs antrą kartą. Dar mažiau drąsuolių galėtų įkelti spontaniškai padarytą nuotrauką, prieš tai neįvertinę padarinių. Todėl  „Meerkat“ ir „Periscope“ veikiausiai atliks aktyvistų ruporo vaidmenį ir bus priemonė menininkams ieškoti auditorijos.

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 135152 [post_author] => 598 [post_date] => 2015-05-14 09:48:03 [post_date_gmt] => 2015-05-14 07:48:03 [post_content] => [post_title] => Grafikas [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => grafikas-96 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-05-14 09:48:03 [post_modified_gmt] => 2015-05-14 07:48:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 135151 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/05/Grafikas.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai