Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Reklama

Kodėl Lietuvos prekybininkai ignoruoja tai, kas kitur naudinga ir įprasta?

„Citadele“ pranešimas spaudai | 2015-10-30

Visame pasaulyje, taip pat kaimyninėse Latvijoje ir Estijoje, perkant internetu įprasta atsiskaityti mokėjimo kortelėmis. Tą patvirtinta atsiskaitymų kortelėmis interneto parduotuvėse statistika, tai byloja ir bankų išduotų mokėjimo kortelių skaičiai.

Tačiau Lietuvoje interneto parduotuvių, kuriose galima atsiskaityti ir kortele, tėra vos viena kita, tad galima teigti, kad prekybos internetu verslas mūsų šalyje neišnaudoja visų galimybių konkuruoti su užsienio prekybininkais bei užkerta kelią savo prekių eksportui į užsienį.

Atsiskaityti kortele perkanti internetu yra greita ir patogu, tai naudinga tiek vartotojui, tiek prekybininkui. Tačiau Lietuva yra lyg izoliuota sala globalaus elektroninės komercijos vandenyne. Čia elektroninių parduotuvių, kuriose būtų galima atsiskaityti kortele, vos viena kita, nes Lietuvoje prekybos internetu versle giliai įsišaknijusi brangesnė ir ilgiau trunkanti (vertinant prisijungimo prie internetinės bankininkystės ir mokėjimo atlikimo trukmę) „Bank link“ atsiskaitymo paslauga, kuri pirkėjui papildomai kainuoja (taikomas pavedimo įkainis už mokėjimą per interneto banką), atima iš vartotojų galimybę rinktis jiems labiau priimtiną mokėjimo būdą bei kredito kortelės teikiamas garantijas ir naudas, taip pat riboja pačių prekybininkų galimybes išplėsti prekybos internetu geografiją, pritraukti pirkėjų iš užsienio ir padidinti pardavimus.

Pasak Lietuvos elektroninės komercijos asociacijos valdybos pirmininko Vytauto Vorobjovo, didžiausias prekybos internetu verslo pirkėjų potencialas Lietuvoje yra gyventojai nuo 20 iki 50 metų amžiaus. Potencialūs pirkėjai internetu pasiskirsto taip: 15-19 metų sudaro 7 proc., 20-29 metų – 31 proc., 30-39 metų – 26 proc., 40-49 m. – 22 proc., potencialūs pirkėjai virš 50 metų – 14 proc.

„Jaunesni pirkėjai yra žingeidūs, lengvai įsitraukiantys į įvairias akcijas, besidomintys naujovėmis bei pažangiomis technologijomis ir yra linkę jas išbandyti. Vyresni (30-49 m.) yra išsilavinę, naudojasi įvairiomis mokėjimo priemonėmis, todėl abiems šio amžiaus segmentams būtina sudaryti sąlygas rinktis ir jiems labiau priimtiną mokėjimo būdą. Įdiegę daugiakanalį atsiskaitymo už prekes sprendimą prekybininkai turi visas galimybes konkuruoti su prekybininkais kitose rinkose bei pritraukti pirkėjų iš užsienio, kurie mūsų šalyje negali pirkti nauodamiesi „Bank link“ paslauga“,– teigė V. Vorobjovas.

„Citadele“ banko Latvijoje E-komercijos projektų plėtros vadovė Jana Golubeva teigia, kad pirkėjai internete ieško geresnės kainos pasiūlymų, greitesnio ir pigesnio pristatymo paslaugos, perkantiems internetu yra ypač svarbu saugus ir paprastas mokėjimo už prekes būdas.

Prekybininkui, turinčiam internetinę parduotuvę, įsidiegti atsiskaitymų kortelėmis sprendimą labai paprasta – tereikia kreiptis į „Citadele“ banką (telefonu arba užpildyti paraišką banko tinklapyje). „Mes per dvi darbo dienas parengsime įmonei finansinį pasiūlymą. Jei įmonei pasiūlymas yra tinkamas, pasirašomos sutartys su banku bei su paslaugos tiekėju – „First Data“. Pasirašius šias sutartis, įmonei atsiunčiamos techninės specifikacijos ir pradedamas paslaugos diegimas. Diegimą vykdo įmonės (prekybininko) IT darbuotojas, bendradarbiaudamas su „First Data“ specialistais“,– paaiškino Tomas Janulevičius, „Citadele“ banko Lietuvoje Mokėjimo kortelių departamento projektų vadovas.

„First Data“ produktų vadovas Baltijos šalims Gintautas Jonutis teigia, kad prekybininkai turi užtikrinti savo pirkėjų t. y. kortelių turėtojų duomenų saugumą internete. O tam yra keliami aukšti reikalavimai, kuriuos gali užtikrinti tik labai dideli elektroninės komercijos rinkos žaidėjai, galintys į tai investuoti. Mažesniems prekybininkams efektyviau duomenų saugumo užtikrinimo atsakomybę deleguoti trečiajai šaliai – savo srities profesionalams.

„Kad kortelių turėtojų duomenų saugumo užtikrinimas netaptų elektroninės komercijos plėtros stabdžiu, tarptautiniu mastu siūlome sprendimus, kurie leidžia ir Lietuvos elektroninėms parduotuvėms išsilaisvinti iš šios atsakomybės. Be to, jau yra sukurti papildomi mechanizmai, leidžiantys kone visiškai eliminuoti sukčiavimo atvejus atsiskaitant mokėjimo kortelėmis internete. Visais šiais privalumais gali pasinaudoti ir Lietuvos prekybininkai“,– sako G. Jonutis.

 

Latvijos gyventojų įpročiai

Suma, kurią Latvijos gyventojai išleidžia užsienio internetinėse parduotuvėse, beveik tris kartus didesnė nei išleista vietinėse internetinėse parduotuvėse Latvijoje. Tai rodo „Citadele“ banko Latvijoje duomenys, gauti išanalizavus pastarųjų 12 mėn. banko kortelių turėtojų pirkimo internetu įpročius. Banko duomenimis, Latvijos gyventojų pirkiniai internetu užsienyje sudarė net 73 proc., o latvių prekybininkams atiteko tik 27% pirkinių sumos.

Didžiausios sumos internete išleidžiamos lėktuvų bilietams, kelionėms ir pramogoms pirkti, taip pat mažmeninės prekybos prekėms įsigyti. Vietinėse interneto svetainėse latviai daugiausiai pinigų išleido lėktuvų bilietams, užsienio svetainėse – kasdienio vartojimo prekėms.

Pažymėtina, kad internetinėse parduotuvėse vyrai išleidžia daugiau pinigų nei moterys: 55 proc. visų internetu atliktų pirkimų per analizuojamą laikotarpį atliko vyrai. Skiriasi ir jų įsigyjami pirkiniai. Vyrams labiau aktualūs yra pirkiniai, susiję su pramogomis ir finansinėmis paslaugomis. Moterys dvigubai daugiau (71 proc.) negu vyrai išleidžia Latvijos mažmeninėse parduotuvėse internetu pirkdamos drabužius, maistą ir kitas prekes.

Dažniausiai internetinėse parduotuvėse perka Latvijos gyventojai, kurių amžius yra nuo 30 iki 50 metų. Labai tikėtina, kad šio amžiaus žmonės moka ne tik už pirkinius sau, bet ir savo šeimos nariams, pavyzdžiui, vaikams. Šiai amžiaus grupei yra būdinga tai, kad tokie asmenys jau yra pasiekę tam tikrą finansinį stabilumą.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 138051 [post_author] => 572 [post_date] => 2015-10-30 11:54:05 [post_date_gmt] => 2015-10-30 09:54:05 [post_content] => „Citadele“ nuotr. [post_title] => Citadele [post_excerpt] => Ekspertai teigia, kad atsiskaityti kortelėmis interneto parduotuvėse ir pigiau, ir patogiau. [post_status] => inherit [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => citadele [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-10-30 11:54:05 [post_modified_gmt] => 2015-10-30 09:54:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 138050 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/10/Citadele.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai