Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Ekonomika

REKLAMA. Naujos rinkos verslui – naujos perspektyvos

Saulė Marcinkevičiūtė | 2014-08-24

Plėtrą planuojantys verslininkai nuolat ieško naujų rinkų ir kontaktų. Juos užmegzti ypač patogu tarptautinėse parodose ir mugėse, į kurias atvyksta keliasdešimt tūkstančių lankytojų ir keli tūkstančiai dalyvių. Verslo dalyvavimą tokiose parodose palengvina Ūkio ministerijos administruojama priemonė „Naujos galimybės“. Ja pasinaudodamos įmonės savo produkciją gali pristatyti visame pasaulyje.

Geresnės galimybės verslui

Kiekvienai bendrovei, nusprendusiai dalyvauti tarptautinėje parodoje, reikia nemažo finansinio palaikymo. Būtent tai ir suteikia priemonė „Naujos galimybės“, padedanti geriau reprezentuoti savo produkciją užsienyje. Puikus pavyzdys – UAB „Daumantai LT“. Ji ES struktūrinių fondų parama savo eksporto galimybėms didinti ir pozicijoms stiprinti yra pasinaudojusi jau keturis kartus.

„Paramos lėšos per priemonę „Naujos galimybės“ suteikė galimybę parodose turėti atskirą stendą, geriau reprezentuoti įmonę ir jos produkciją. Be to, į parodas gali atvykti daugiau kolegų ir taip dalyvavimas tampa kur kas produktyvesnis“, – pasakojo bendrovės „Daumantai LT“ eksporto vadybininkas Danas Piepalius.

Anot jo, į didžiąsias parodas susirenka per 2–3 tūkst. dalyvių, atvyksta daugiau kaip kelios dešimtys tūkstančių lankytojų iš daugiau nei 100 šalių. Įmonė kasmet stengiasi sudalyvauti bent penkiuose tokiuose renginiuose. Kiekviename jų pavyksta užmegzti per 100 naujų kontaktų.

Tačiau labai greito rezultato norintiems verslininkams kartais tenka apsišarvuoti kantrybe, nes iki sutarčių pasirašymo dar tenka atlikti nemažai darbų.

„Nauda neateina iškart – nebūna taip, kad grįžti su sutartimi rankose. Tai ilgas darbas. Kartais derybos, produktų derinimas ir gamyba pagal užsakymą užtrunka iki ketverių metų. Didžiausia dalyvavimo tokiose parodose nauda yra žinios ir pažintys, kurios ilgainiui virsta sandoriais“, – pasakojo eksporto vadybininkas.

Anot jo, pasinaudoti parama nesudėtinga, tereikia noro ir šiek tiek laiko. „Daumantai LT“ dažnai pasinaudoja galimybe pasikonsultuoti ir su projektus rengiančiomis įmonėmis, todėl paraiškas pateikti tampa nesudėtinga.

Šiais metais „Daumantai LT“, pasinaudodama parama, bus aplankiusi didžiausias tarptautines maisto produktų gamintojų parodas: „BioFach“, „GastroNord“, PLMA ir SIAL. Per pastaruosius šešerius metus įmonė jau dalyvavo 22 parodose, o jose užmegzti ryšiai atvėrė kelius į Suomiją, Daniją, Vokietiją, Angliją, Airiją, Latviją, Kiprą, Slovėniją, Švediją ir kitas šalis.

Padėjo gauti Metų eksportuotojo titulą

Ypač didelė sėkmė nusišypsojo Afrikoje, Kenijoje, Senegale, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Europoje savo produkciją pristatančiai bendrovei „Amber Pasta“. Šiuo metu įmonė gamina 11 skirtingų formų ir 7-ių kokybės lygių makaronus, kurie keliauja ne tik į Senojo žemyno šalis, bet pasiekia ir Afriką, Aziją, Tolimuosius Rytus.

Aplankytos tarptautinės parodos, pasak eksporto vadovo Manto Petrausko, bendrovės eksportą leido padidinti iki 60 proc. ir pelnyti pripažinimą.

„Eksportas gerokai išaugo 2012-aisiais, ne veltui tais pačiais metais vidutinių įmonių kategorijoje laimėjome Metų eksportuotojo apdovanojimą, – sakė bendrovės „Amber Pasta“ atstovas. – Paramos priemonė „Naujos galimybės“ mums padėjo taip sparčiai ūgtelėti ir tapti metų eksportuotoja.“

Parama didina eksportą

Priemone „Naujos galimybės“ galėjo pasinaudoti bendrovės, vykdančios gamybinę ir paslaugų teikimo veiklą, kurių ne mažiau kaip 50 proc. pardavimo sudaro pačios įmonės pagaminta produkcija ar suteiktos paslaugos. Dalyvavimo tarptautinėse parodose išlaidos apmokamos taikant fiksuotus įkainius. Priklausomai nuo valstybės, į kurios renginį vykstama, įkainis svyruoja nuo 35,1 tūkst. iki 37,4 tūkst. litų.

Priemonės nauda bendrovėms itin didelė: jos ne tik gali geriau pristatyti produkciją tarptautinėse parodose, susipažinti su būsimais partneriais, pajusti rinkos pulsą, bet ir itin padidinti eksportą. Kaip parodė Ūkio ministerijos užsakymu šiemet atliktas ES struktūrinės paramos poveikio smulkiajam ir vidutiniam verslui vertinimas, paramą pagal šią priemonę gavusių bendrovių eksportas išaugo 13,7 proc.

2007–2013 m. pagal priemonę „Naujos galimybės“ paskirstyta 111 mln. litų, sudaryta daugiau kaip 800 sutarčių. Nuo paramos teikimo pradžios šia priemone pasinaudojo per 500 įmonių.

2 psl. >>

Puslapis 1
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 130330 [post_author] => 575 [post_date] => 2014-08-29 14:12:08 [post_date_gmt] => 2014-08-29 11:12:08 [post_content] => [post_title] => Rankų paspaudimas [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => handshake [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-08-29 14:12:08 [post_modified_gmt] => 2014-08-29 11:12:08 [post_content_filtered] => [post_parent] => 130329 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/08/Handshake.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => stdClass Object ( [guid] => ) [2] => stdClass Object ( [post_excerpt] => ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai