Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Ekonomika

Sėkmės pyrago dalybos

Evaldas Labanauskas | 2015-02-12

Silicio slėnio sėkmės paslaptis paprasta, bet sunkiai atkartojama. Tai atvira mąstysena – jei tau pasisekė, atiduok sėkmės skolą kitiems. Apie tai su „Verslios Lietuvos“ atstove Silicio slėnyje Diana Plačiakiene kalbasi Evaldas Labanauskas, IQ korespondentas Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Jūs padedate Lietuvos įmonėms rasti partnerių, įeiti į JAV rinką. Ar daug lietuvių verslininkų bando laimę Vakarinėje pakrantėje? Gal pradedančiosios bendrovės aktyvesnės nei tradicinių pramonės šakų atstovai?

– Taip, vadinamasis tradicinis lietuvių verslas aktyvesnis Rytinėje JAV pakrantėje. Tai nulėmė atstumas, taip susiklostė istoriškai. Tiesa, prieš kelis mėnesius JAV – Vašingtone, Los Andžele – lankėsi premjeras Algirdas Butkevičius. Jis aptarė Lietuvos galimybes eksportuoti pieno produktus ir mėsą. Kol kas lietuviškų maisto produktų dažniausiai siūlo specializuotos Rytų Europos šalių parduotuvėlės.

Daugiausia bendrauju su technologijų bendrovėmis ir pradedančiosiomis įmonėmis. Tai natūralu, nes čia, San Fransiske, yra geresnių galimybių ir didžiausia technologijų koncentracija. Kalbu ir apie informacines technologijas, ir biotechnologijas.

Kodėl lietuviai, taip pat pradedantysis verslas, kreipiasi ir ko tikisi iš Vakarinės pakrantės, jūsų?

– Išsivysčiusios bendrovės dažniausiai nori įeiti į JAV rinką. Amerikoje ieško partnerių ir klientų, nes joms neužtenka Lietuvos, Europos, jos nori plėstis.

Ar jau yra sėkmės istorijų?

– Labai sunku pamatuoti sėkmę. Surasti savo nišą, sukurti produktą ar paslaugą yra veikiau procesas nei įvykis. Nesėkmių suteiktos pamokos, permąstytos strategijos ir taktikos taip pat gali būti apibūdintos kaip sėkmė. Norėčiau paminėti „Inside Warehouse“. Tai elektroninės prekybos įmonė, leidžianti interneto dienoraštininkams parduoti su turiniu susijusius produktus tiesiai jų svetainėje.

Su „Inside Warehouse“ susipažinau konferencijoje „Silicon Valley Comes to the Baltics“ Lietuvoje ir nuo praėjusio sausio pradėjome dirbti kartu. Jai reikia tiek partnerių, tiek klientų ir investicijų. Per metus ji pritraukė nemažai klientų, kyla pardavimas JAV, o 2014 m. pabaigoje įmonė pateko į pripažintą vietos verslo akceleratorių ir pusę metų dalyvaus intensyvioje jo programoje. Per šį laiką išgrynintas verslo modelis, susipažinta su vietos verslo kultūra, užmegzta daug tikslinių kontaktų ir, svarbiausia, įgyta pasitikėjimo.

Ką patartumėte tiems, kurie Lietuvoje, įkvėpti „Uber“, „Facebook“, „Instagram“ ir kitų sėkmės istorijų, mano turį milijardo vertą idėją ir svajoja tik apie Silicio slėnį?

– Vien idėjos neužtenka, kad ir kokia nuostabi ji atrodytų. Ją įgyvendinti kur kas svarbiau nei pati idėja. „Google“ nebuvo pirma paieškos internete sistema, bet išsiveržė į priekį, nes sukūrė sėk­mingiausią verslo modelį. Iki mums visiems gerai žinomo „Facebooko“ taip pat yra buvę socialinių tinklų užuomazgų kitose šalyse.

Silicio slėnyje jau daugelį metų vyrauja palanki verslo aplinka. Čia esantis ir pasaulyje gerai žinomas Stanfordo universitetas vienas išaugino daugiau žinomų verslo žmonių nei visos JAV aukštosios mokyklos kartu sudėjus.

Man nesuprantamas principas, kad štai restauruosime gražų istorinį pastatą ir jis taps Silicio slėniu. Tai ne vieta ar pastatas, Silicio slėnis yra kultūra.

Į Silicio slėnį naudinga atvažiuoti pasisemti įkvėpimo, patikrinti idėjų – pasikalbėti su potencialiais klientais, ar iš viso tokia paslauga arba produktas turės paklausą, rasti bendraminčių, mentorių, kurie jau pajuto sėkmės skonį.

Tačiau Lietuvoje reikia pradėti ir plėtoti verslą, nes ten palankesnė aplinka. Tik jau išaugus iki tam tikro lygio, kai produktui ar paslaugai neužtenka vietos rinkos, ir jeigu JAV, o ne, pavyzdžiui, Kinija, yra ta tikslinė rinka, tuomet galima atvažiuoti. Dar nereikėtų pamiršti, kad Silicio slėnyje daug žmonių, kurie kupini tų pačių svajonių, sukūrė milžinišką konkurenciją.

Kai kam net atrodo, kad visko čia per daug ir pučiasi naujas burbulas. Jis gali sprogti, kaip buvo pasiektas internetinio verslo bumas praėjusio amžiaus dešimtojo dešimtmečio pabaigoje.

 Kaip Silicio slėnis pasitinka idėjų kupinus žmones iš daugeliui nežinia kur esančios Lietuvos? Įsileidžia, dalijasi patirtimi, ar, atvirkščiai, čia žiauriai lenktyniaujama?

– Viena Silicio slėnio paslapčių, dėl kurios sunku tokį fenomeną atkartoti, yra mąstysena. Tai atvira bendruomenė. Silicio slėnis – didelis kultūrinis puodas, kuriame verda dauguma iš kur nors atvykusių žmonių. Todėl vyrauja bendra mąstysena, supratimas, kad gal geriau dalykimės visu tuo, ką turime, žinome, kartu ką nors kurkime. Egzistuoja filosofija, kad jei tu duodi, tau paskui sugrįžta. Nebūtinai dabar, bet kita forma, kitu laiku.

Taigi, atvykėliai sutinkami mielai. Durys atviros ir su potencialiu partneriu gali susipažinti bet kur – tiek specialiuose renginiuose, tiek kavinėje.

Žinoma, tam tikru korporaciniu lygiu veikia kitokios taisyklės. Susitikti su didžiausių bendrovių vadovais toli gražu ne taip paprasta. Įdomu, kai smulkios Lietuvos įmonės direktorius pasako turįs laiko pirmadienį 10 val. ir jam reikia suorganizuoti susitikimą su didžiulės korporacijos vadovu.

Ar Silicio slėnyje Lietuva jau žinoma? Ar yra įsitvirtinusių pradedančiųjų verslininkų?

– Kol kas mažai. Viena naujausių Lietuvos sėkmės istorijų – programėlių kūrėja „Pixelmator“. Jos darbas 2014 m. paskelbtas geriausia „iPad“ programėle, o vienas įmonės įkūrėjų Aidas Dailidė buvo pakviestas į sceną pristatant naujausią „iPad“ įrenginį.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 133851 [post_author] => 598 [post_date] => 2015-02-12 10:32:49 [post_date_gmt] => 2015-02-12 08:32:49 [post_content] => [post_title] => Diana_JurGitaMphotography_009 small [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => diana_jurgitamphotography_009-small [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-02-12 10:32:49 [post_modified_gmt] => 2015-02-12 08:32:49 [post_content_filtered] => [post_parent] => 133850 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/02/Diana_JurGitaMphotography_009-small.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai