Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Ekonomika

Trys pasiūlymai, kaip sulaukti sėkmės

Gabrielė JUSAITYTĖ | 2014-12-15

Konferencijoje „Forum One“ patarimais dalijosi ekspertai iš viso pasaulio

Svarbiausia – santykiai

Rinkodaros specialistas, žinomas konsultantas ir keliolikos knygų autorius Sethas Godinas pirmiausia pabrėžė kūrybiškumo aspektą. Išsilaisvinęs iš rutinos kiekvienas pajėgus tapti kūrėju. Taisyklių laužymas, kitoks žvilgsnis į nusistovėjusius dalykus turėtų būti vertę kuriančio verslo pagrindas. Ekspertas įsitikinęs, kad sėkmės galima sulaukti tik nebijant rizikuoti, išdrįstant būti kitokiems, klystant ir vėl bandant iš naujo.

Kūrybiškumas, inovatyvių sprendimų auginama pridėtinė vertė yra svarbūs elementai besikeičiančios ekonomikos kontekste. Anot S. Godino, iki šiol vyravusi pramonės ekonomika užleidžia vietą naujo tipo santykių ekonomikai. Svarbiausias uždavinys – kaip užmegzti ryšius su potencialiais klientais.

Netolimoje ateityje masinę gamybą pakeis į atskirų žmonių ar tam tikrų grupių, kurias sieja bendri interesai, poreikius orientuotas verslas. Siekiant būti pastebėtam, reikia plėtoti ryšius su vartotojais, sukurti juos jungiančią unikalią kultūrą, o ne bandyti prisitaikyti prie bendrų rinkos tendencijų.

„Pasaulyje per daug panašių prekių ir paslaugų. Mums nereikia dar vieno buteliuko šampūno, kuris niekuo nesiskiria nuo kitų dešimties, stovinčių lentynoje. Masinę gamybą keis nedidelei grupei vertę teikiantis verslas“, – prognozavo amerikietis.

Dėmesys vienos žmonių grupės poreikiams neturėtų tapti problema, nes siauri interesai gali sieti šimtus milijonų gyventojų skirtingose šalyse.

Idėjų vandenynas

S. Godino mintį apie daugybę panašių produktų papildė vadinamosios žydrųjų vandenų strategijos konsultantas vengras Gaboras Burtas. Šios strategijos pagrindas – ne žūtbūtinė kova su konkurentais, o naujų nišų paieška ir plėtra neužimtose rinkose. Tokią koncepciją galima taikyti ir kalbant apie naujas idėjas. G. Burto teigimu, kiekvienas verslininkas turėtų suvokti, kad amžinų dalykų nėra, šiandien viskas sparčiai keičiasi, todėl reikia ne laikytis nusistovėjusios tvarkos ir pasyviai pasitikti ateitį, o aktyviai ją kurti. Išlikti gali tik lankstus ir prie poreikių prisitaikantis verslas.

„Pirmiausia norėčiau pasakyti, kad neegzistuoja toks dalykas, kaip visada visiškai patenkintas klientas. Tai supratus atsiveria didžiulė galimybė. Klientas ar vartotojas nuolat nori ko nors daugiau ar ko nors naujo. Pagrindinis klausimas, kaip jam tai pasiūlyti?“ – kalbėjo G. Burtas. Kiekviena verslo idėja ar produktas gali būti sukurtas iš naujo ir kaskart geriau negu anksčiau.

Pagrindinė kliūtis siekiant šio tikslo – pernelyg siauras požiūris į savo veiklą. Kaip galima į ją pažvelgti netradiciškai, pranešėjas rėmėsi JAV kavinių tinklo „Starbucks“ pavyzdžiu. Ši bendrovė teigia parduodanti ne vien kavą – ji padeda žmonėms bendrauti. Tad už puodelį gėrimo patrauklesnė idėja, padedanti pritraukti klientų.

Laiko švaistymo epidemija

Verslo psichologijos konsultantas Peteris Shallardas iš JAV pasiūlė dėmesį nuo strateginių dalykų nukreipti į praktinius. Pagrindinė jo pranešimo mintis – iššvaistome vis daugiau savo laiko.

P. Shallardo teigimu, per pastaruosius kelis dešimtmečius atsiradusios naujos technologijos ne tik suteikė galimybių dirbti našiau, bet ir sudarė sąlygas švaistyti laiką. Pagrindinė problema – daugybė blaškančių ir dėmesį sukoncentruoti į pagrindinius tikslus trukdančių veiksnių. Šiandien nemažai laiko skiriame nereikšmingiems dalykams.

Tad vilkinti darbus tampa gyvenimo būdu. Atidėliodami žmonės sau meluoja, kad rytoj užduotį pavyks atlikti geriau ar kad darbas vyks greičiau spaudžiant laikui. Tokiu atveju emocijos nukreipiamos kitur, apima didesnė nesėkmės baimė.

„Nerimaudami, kad negausime tobulo rezultato ir neišpildysime lūkesčių, nesiryžtame imtis nuobodžių, sunkių ar daug laiko reikalaujančių darbų“, – pabrėžė pranešėjas.

Kovoti su vilkinimu ir dirbti efektyviau gali padėti keli dalykai: kuo konkretesnė užduotis, aiški atsakomybė ir iš anksto nustatytas laikas jai atlikti.

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 132671 [post_author] => 598 [post_date] => 2014-11-21 17:23:37 [post_date_gmt] => 2014-11-21 15:23:37 [post_content] => (Laimos Penekaitės nuotr.) [post_title] => Laima Penekaite - Forum One (11) small [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => laima-penekaite-forum-one-11-small [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-21 17:23:37 [post_modified_gmt] => 2014-11-21 15:23:37 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132670 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/Laima-Penekaite-Forum-One-11-small.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai