Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Ekonomika

Žaidimai su jausmais

IQ | 2014-08-24

Socialinis tinklas „Facebook“ vėl užsitraukė vartotojų nemalonę. Šį kartą – dėl eksperimentų su jų jausmais.

Solidžiame mokslo žurnale „Proceedings of the National Academy of Sciences“ aprašytas tyrimas, kuriame analizuota tai, kokią įtaką asmens emocinė būsena gali padaryti aplinkiniams, kiek tai gali būti užkrečiama.

Tyrimas vyko 2012 m. sausį ir truko savaitę. Jame dalyvavo beveik 690 tūkst. socialinio tinklo vartotojų ir savo paskyroje matė kiek pakoreguotą naujienų srautą. Taip siekta ištirti jų reakciją į skirtingo pobūdžio žinutes.

Specialus socialinio tinklo algoritmas vieniems vartotojams dažniau parodydavo teigiamas žinutes, kitiems – daugiau neigiamo turinio. Eksperimento dalyviai, kurie matydavo daugiau teigiamų naujienų, patys imdavo dažniau skelbti pozityvias žinutes. Neigiamas turinys pastebimai numalšindavo vartotojų entuziazmą.

Tyrimo autoriai, tarp kurių buvo vienas „Face­book“ dirbantis mokslininkas ir du specialistai iš išorės, apibendrino, kad tokia naujienų srauto manipuliacija turėjo menką poveikį vartotojams. Tačiau jie taip pat pabrėžė, esą, jeigu šis algoritmas būtų pritaikytas visiems, jis galėtų paveikti nemažos dalies žmonių emocinę būseną.

Toks bandymas manipuliuoti jausmais sulaukė nemažo pasipiktinimo. Mat nė vienas į tyrimą įtrauktų asmenų apie tai nebuvo informuotas, jų sutikimo neatsiklausta. Nors socialinio tinklo ir kitų nemokamų interneto paslaugų vartotojai jau susitaikė, kad jiems nuolat brukamos esą jų poreikius atitinkančios reklamos, toks bandymas žaisti jausmais priimtinas tikrai ne visiems.

Vienas tyrimo autorių Adamas Krameris nedelsė atsiprašyti ir pripažinti, kad analizės nauda neatperka kilusio nerimo. Socialinio tinklo atstovai savo pozicijos šiuo klausimu nepateikė. Todėl neaišku, į kokius dar eksperimentus dėl mokslinių interesų ar geresnių reklamos rezultatų gali būti įtraukti vartotojai ateityje.

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 129775 [post_author] => 598 [post_date] => 2014-07-31 13:49:14 [post_date_gmt] => 2014-07-31 10:49:14 [post_content] => (All Over Press nuotr.) [post_title] => Facebook mural [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => facebook-mural [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-07-31 13:49:14 [post_modified_gmt] => 2014-07-31 10:49:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 129774 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/07/AOP9.42-37011344-small.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai