Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Gyvenimo gurmanams

Aukso vertės sekundės

Andrius Matuliauskas, „Intelligent Life“ | 2015-01-12

Jei nešioji „Rolex“ laikrodį, dar nereiškia, kad tavo skonis geras ir apskritai ką nors išmanai apie tuos prietaisus, sako žurnalistas ir prabangių laikrodžių žinovas Arielis Adamsas. Jis Andriui Matuliauskui pasakoja apie savitus šių aksesuarų pasaulio dėsnius.

 

– Kas šiandien yra laikrodis?

– Geras klausimas. Neseniai teko diskutuoti dėl naujojo „Apple“ kūrinio. Daug kas mano, kad jis negali būti lyginamas su tradiciniais laikrodžiais ir kad pagal apibrėžimą negali būti priskiriamas jų kategorijai. Man tokia nuomonė pasirodė keista – juk „Apple Watch“ yra skirtas dėvėti ant rankos, jis atitinka laikrodžio formą ir, be daugybės kitų funkcijų, geba rodyti laiką. Bet supratau, kad tradicinių laikrodžių gerbėjai pajuto grėsmę, – kažkas pasiūlė visiškai kitokią idėją, kaip gali atrodyti šis prietaisas. Tradicinio skonio žmonėms tai yra nedideli mechanikos stebuklai, o ne kokie nors kvarco kristalai ar procesoriai. Jie gali būti laikomi statuso simboliais, ypatingos meistrystės pavyzdžiais ar vienetiniais meno egzemplioriais. Vis dėlto daugelis laikrodžius nešioja ne tik dėl jų estetinės vertės, bet ir dėl to, kad jie atlieka tam tikrą funkciją.

Dabar yra postlaikrodžių era. Seniau jie buvo būtini, o dabar laisvai galima išsiversti be jų. Tokie pokyčiai turi didelę reikšmę laikrodžių verslui, nes anksčiau buvusi beveik viena būtiniausių prekių pavirto į tai, ko žmonės turėtų geisti. Šis virsmas įvyko praėjusio amžiaus aštuntojo ir devintojo dešimtmečių sandūroje, kai gamintojai nusprendė dėmesį sutelkti į prestižą. Jie sumažino gamybos apimtis ir ėmė leisti daugiau išskirtinių riboto tiražo produktų, už kuriuos galėjo paimti daugiau pinigų.

 

– Kaip gamintojams pavyko paversti laikrodį prabangos preke?

– Jis nuo seno buvo prabangos prekė. XVI a. pasirodžiusius pirmuosius kišeninius laikrodžius galėjo įsigyti tik karaliai, didikai ar kiti kilmingieji. XIX a. šie prietaisai jau buvo tapę prieinamesni, tačiau kiekvienas žmogus įsigyti jį gali tik nuo praeito amžiaus. Todėl bandymas pristatyti laikrodžius kaip prabangos prekę nenaujas.

Iš esmės jie turi nemažai puikių ypatybių – estetiškai atrodo, yra pagaminti iš aukštos kokybės medžiagų, juose daug sudėtingų mechanizmų. Bet visa tai nekainuoja daug. Todėl gamintojams reikėjo laikrodžius paversti statuso simboliu, ypač tose srityse, kur sukasi dideli pinigai. Gamintojai labai akylai seka turto judėjimą ir kai tik atranda besiformuojančią naują turtingųjų klasę, neabejotinai pabando jiems įsiūlyti savo produktų. Ką jau ką, bet šviežius pinigus jie tikrai mėgsta.

Laikrodis kaip simbolis itin svarbus vyrams, kurie paprastai nėra linkę dėvėti papuošalų ar kitų aksesuarų, leidžiančių spręsti apie jų vietą visuomenėje. Brangus laikrodis užpildo tą nišą. Tai vienas būdų subtiliai parodyti savo pajamas, skonį, gyvenimo būdą. Pavyzdžiui, „Rolex“ daugeliui yra sėkmingai susiklosčiusio gyvenimo ženklas. Jo niekas nenešioja dėl to, kad nepriekaištingai skaičiuoja laiką. Kai pamatai žmogų su „Rolexu“, iš karto pagalvoji, kad jis gyvenime pasiekė ką nors, kuo gali didžiuotis.

Kita vertus, visi gerai žino šį prekės ženklą, todėl jei segi tokį laikrodį, tai dar nebūtinai reiškia, kad tavo skonis geras ir daug išmanai apie šią sritį. Turint atitinkamą sumą pinigų „Rolexą“ galima įsigyti kiekviename didesniame mieste. Ypač brangūs laikrodžiai yra egzotiškesni, juos sunkiau rasti ir įsigyti, o jų pirkėjai iš tiesų apie tai labai daug išmano. Supratimas, ką gausi už savo pinigus, yra svarbiausia investavimo į laikrodžius dalis.

 

– Į kokias kategorijas galėtume suskirstyti laikrodžius? Kokios vertės jis turi būti, kad galėtume jį laikyti investicija?

– Paprasčiausia išskirti dvi kategorijas – masinės gamybos ir nišinius. Bendrovė, per metus pagaminanti milijoną laikrodžių, labai skirsis nuo išleidžiančios šimtą. Be to, yra ir tokių, kurie per metus sukuria vos 10 prietaisų.

Investicija skirtingiems žmonėms reiškia ne tuos pačius dalykus: kai kuriems atseikėti tam 500 JAV dolerių atrodo daug, o kiti niekada neskirtų tik 500 JAV dolerių. Todėl galop investicija turi atspindėti ne išleistą pinigų kiekį, o supratimą apie įsigyjamą daiktą.
Aišku, „Casio“ per metus pagamina milijonus šių aksesuarų ir kiekvienas gali rasti sau tinkamą, bet niekas turbūt negalvoja, kad reikia mėnesių mėnesius domėtis kelis šimtus JAV dolerių kainuojančiu pirkiniu. Tačiau kai nusprendi tam skirti keliasdešimt ar kelis šimtus tūkstančių dolerių, veikiausiai norėsi žinoti, už ką moki tokią sumą. Pradėjus gilintis, atsiranda emocinis prisirišimas. Pagrindinė laikrodžio kaip investicijos vertė ta, kad žinai, kas kaba ant tavo riešo, žinai, kas yra jo viduje ir kodėl tai tinka būtent tau.
Nemėgstu patarinėti kitiems, kokius prietaisus įsigyti, nes tai atima emocinę sąsają ir pažinimo džiaugsmą. Patarti, kur rasti artimiausią parduotuvę, nesunku. Bet perteikti šios srities žinių taip paprastai neįmanoma, norint išmanyti brangius laikrodžius būtinas nuodugnus savišvietos procesas.

 

– Bet yra žmonių, kurie brangių daiktų įsigyja norėdami parodyti savo finansines galimybes. Vargu ar jie galvoja apie kokią nors gilesnę vertę. Tad tokia elgsena, anot jūsų, nėra labai sumani.

– Šiuo atveju „tingumas“ būtų per švelnus žodis tokiai elgsenai apibūdinti, jie tiesiog apgaudinėja save. Švaistyti nelengvai uždirbtus pinigus dalykams, kurių nesupranti, nelabai protinga ir tai ne receptas, kaip tapti milijonieriumi. Veikiau atvirkščiai. Jeigu palyginsime su įprastomis investavimo priemonėmis, laikrodžiai toli gražu ne pati geriausia. Kiek naujų automobilių galite įsigyti šiandien, kurių vertė per artimiausią dešimtmetį galėtų išaugti? Net daugelis naudotų „Ferrari“ modelių įkainoti mažiau, negu kainavo būdami nauji. O automobiliai, kurių vertė išauga, yra tokie brangūs ir reti, kad juos gali įpirkti tik vienetai.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 133319 [post_author] => 581 [post_date] => 2015-01-06 16:56:40 [post_date_gmt] => 2015-01-06 14:56:40 [post_content] => (All Over Press nuotr.) [post_title] => Laikrodžiai [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => uhrenmesse-baselworld [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-01-06 16:56:40 [post_modified_gmt] => 2015-01-06 14:56:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 133318 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/01/AOP15.17104228.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => stdClass Object ( [ID] => 133320 [post_author] => 581 [post_date] => 2015-01-06 16:56:54 [post_date_gmt] => 2015-01-06 14:56:54 [post_content] => [post_title] => A. Adamsas [post_excerpt] => A. Adamsas yra įkūręs tinklaraštį ablogtowatch.com, kuriame pateikia laikrodžių pasaulio naujienas. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => ariel-adams-5-2012 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-01-06 16:56:54 [post_modified_gmt] => 2015-01-06 14:56:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 133318 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/01/Ariel-Adams-5-2012.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai