Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Gyvenimo gurmanams

Įdarbintos mūzos

Ieva Rekštytė, „Intelligent Life“ | 2014-11-24

Dažnai sakoma, kad susikaupimas, be kurio stringa darbai ir kūryba, aplanko tik sterilioje, emociškai tuščioje aplinkoje. Tačiau Ieva Rekštytė su trimis pašnekovais mano kitaip. Įsigyventi būtina ir darbe.

 

„Julia Janus“ studija

Virš sostinės Stiklių gatvėje esančios „Julia Janus“ parduotuvės antrame aukšte įsikūrusios šio mados ženklo dirbtuvės. Šviesioje pagrindinėje patalpoje, rodos, sutelkta tik tai, kas būtina darbui, atsisakyta bet kokių detalių „dėl grožio“ ir taip daug smulkių objektų prikauptoje erdvėje. Švarios baltos sienos ir jokio papildomo dekoratyvumo leidžia geriau pajausti spalvas ir tekstūras kompiuteryje ar žiūrint audinius. Tačiau poilsio ir susirinkimų kambaryje greta didžiosios salės šios nuostatos nepaisoma. Įmantrios formos šviestuvas skleidžia švelnią gelsvą šviesą, o medinis apskritas stalas, tarsi pasiskolintas iš didelės šeimos valgomojo, kuria namų atmosferą.

„Štai ta balta sekcija, – mostelėja ranka drabužių dizainerė Julija Janulaitytė, – yra vienas pirmųjų mano bandymų sukurti baldą.“ Šiame etape, kurdama drabužius, aksesuarus, indus ar kitus objektus, menininkė vis labiau grynėja ir krypsta į minimalizmą. „Atsikračiau visokių kartojimų, ankstesnės stilistikos. Esu už dabarties kūrinius ir noriu, kad juose nebūtų nieko, kas buvo prieš 50 ar 70 metų“, – tvirtai sako kūrėja ir mesdama žvilgsnį į šviestuvą priduria, kad šiuo metu rinktųsi arba pati sukurtų kitokį.

Prekės ženklas „Julia Janus“ atsirado prieš puspenktų metų, anksčiau šiose senamiesčio patalpose veikė dizainerės ateljė – čia ji priimdavo vienetinius užsakymus. Pasikeitus darbo koncepcijai, pasikeitė ir studija: anksčiau čia darbuodavosi trys drabužių konstruktoriai ir šeši siuvėjai, o dabar siuvėjų vos dvi, konstruktorė viena, užtat vadybininkų net devyni. Atskirame kabinete, kuriame anksčiau dirbdavo tik J. Janulaitytė, dabar sėdi dar du žmonės. „Erdvė susispaudė, bet dėl to ji netapo nejauki. Šiek tiek trūksta vietos susikaupti. Todėl skatiname darbą namie, o ir aš pati dažniausiai piešiu savaitgaliais arba kai visi išeina“, – pasakoja dizainerė. Būdama studijoje ji derina susitikimus ir tvarko įvairius buities klausimus, o kūrybai palieka tylų laisvalaikį.

Nors kūrybinė vienatvė reikalinga, Julija įsitikinusi, kad komandinis darbas ir sinergija yra XXI a. ženklas. Ne tik drabužių, bet ir aksesuarų, namų liniją, kaip pati sako, gyvenimo būdo koncepciją, sukūrusiai dizainerei tenka daug bendradarbiauti su įvairių sričių atstovais. Vos prieš kelias dienas ji dėstė savo idėjas juvelyrams ir svarstė apie bendrą projektą su jaunu šiuolaikinės muzikos kompozitoriumi, galinčiu sukurti kūrinių rinkinį specialiai „Julia Janus“ parduotuvėms. Daug dėmesio J. Janulaitytė šiuo metu skiria kulinarijai, net išleido bendrą mados ir maisto patiekalų katalogą. „Savo kūrybą suvokiu kaip platformą, kurioje gimsta bendri rezultatai, – paaiškina Julija. – Pavyzdžiui, gastronomija yra viena kultūra, mada – kita, bet abi jas sieja žodis „skonis“.

 

„Lewben“ biuras

Įmonė „Lewben“ į patalpas Vilniaus centro daugiaaukštyje persikėlė 2009 m. Abejonės, kad reikia kurtis būtent čia, išsisklaidė, vos bendrovės vadovai įkėlė koją į prabangų, stilingą ir paslaptimi dvelkiantį Algimanto Kančo studijos sukurtą interjerą. „Nieko panašaus Lietuvoje iki tol nebuvome matę“, – paaiškina vykdomoji direktorė Rita Navalinskaitė, o mes su fotografu tik pritariamai linktelėjame. Tiesa, reikėtų įsivaizduoti, kad tuomet darbo erdvėje nebuvo meno kūrinių, šiandien jie patalpas itin praturtina. „Tai buvo vyriško charakterio biuras, – priduria R. Navalinskaitė. – Meno kūriniai jam suteikė individualumo ir šilumos.“

Turto valdymo, teisės, konsultavimo ir finansų paslaugas teikianti įmonė yra įkūrusi „Lewben“ meno fondą, kuris telkia ir visuomenei įvairiose parodose pristato lietuvių dailės klasikos ir šiuolaikinius kūrinius. Taip skirstomos ir darbo patalpos: viena jų dalis dedikuota klasikinei, kita – šiuolaikinei kūrybai. VšĮ „Lewben Art Foundation“ yra įsteigusi ir Lietuvių išeivijos dailės fondą. Natūralu, kad aukšto lygio lietuvių autorių menas yra ne tik įmonės, bet ir biuro išskirtinumas.

Iš tamsaus medžio ir subtiliai apšviesto koridoriaus patenkame į erdvų valdybos pirmininko Viliaus Kavaliausko kabinetą. Pro langus atsiverianti plati panorama lieka antrame plane. Žvilgsnį labiau masina daugybė meno kūrinių. Akivaizdu, kad V. Kavaliauskas tarp darbo ir asmeninių pomėgių nebrėžia ryškios atskirties. Biure įrengta muzikos klausymosi sistema, prie lango atremtas vintažinis dviratis, ant staliuko padėta meno albumų. Ir, žinoma, už valdybos pirmininko nugaros pakabinti jo mėgstamų lietuvių dailės klasikų Jono Rimšos, Justino Vienožinskio ir kitų darbai.

Anot R. Navalinskaitės, meno kūrinius kabinetams pasirenka jų šeimininkai. „Kadangi esu J. Rimšos gerbėja, savo kabinete susikabinau jo darbus. Buvo neįtikimai liūdna, kai Kaune vyko jo paroda ir visi kūriniai buvo ten iškeliavę, o man pakabino kitus. Net sunkiau sekėsi dirbti. Labai laukiau, kol tie darbai grįš“, – šypsodamasi prisimena ji.

R. Navalinskaitės ir kolegų meno kūriniai netrikdo, o kaip tik sukuria įkvepiančią, emociškai vertingą aplinką, kuri leidžia dirbti apsuptiems mėgstamų daiktų. „Galbūt kas nors sakytų, kad griežta aplinka labiau nuteikia darbui, bet mūsų patirtis byloja priešingai. Komfortiškesnė emocinė būsena duoda gerų rezultatų“, – tikina pašnekovė. Darbe juk praleidžiama ne mažiau laiko nei namie, tad, kas sugalvojo, kad biure reiktų vengti asmeniškumų?2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 132332 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:14 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:14 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => Lewben [post_excerpt] => „Lewben“ biuras. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_2538 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:14 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:14 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_2538.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => stdClass Object ( [ID] => 132333 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:17 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:17 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => Lewben biuras [post_excerpt] => „Lewben“ biuras. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_2578 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:17 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_2578.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => stdClass Object ( [ID] => 132334 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:20 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:20 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => „Lewben“ biuras [post_excerpt] => „Lewben“ biuras. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_2588 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:20 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_2588.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => stdClass Object ( [ID] => 132335 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:23 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:23 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => Julia Janus dirbtuvės [post_excerpt] => „Julia Janus“ studija [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_2999 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:23 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_2999.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => stdClass Object ( [ID] => 132336 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:28 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:28 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => „Julia Janus“ studija [post_excerpt] => „Julia Janus“ studija. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_3033 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:28 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:28 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_3033.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [5] => stdClass Object ( [ID] => 132337 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:31 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:31 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => Staniūno studija [post_excerpt] => S. Staniūno studija. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_3265 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:31 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_3265.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [6] => stdClass Object ( [ID] => 132338 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:34 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:34 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => S. Staniūno studija [post_excerpt] => S. Staniūno studija. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_3266 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:34 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_3266.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [7] => stdClass Object ( [ID] => 132339 [post_author] => 581 [post_date] => 2014-11-19 15:13:39 [post_date_gmt] => 2014-11-19 13:13:39 [post_content] => (D. Markūno nuotr.) [post_title] => S. Staniūno studija [post_excerpt] => S. Staniūno studija. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => dmr_3297 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-11-19 15:13:39 [post_modified_gmt] => 2014-11-19 13:13:39 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132331 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/11/DMR_3297.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai