Dienos skaičius
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Gyvenimo gurmanams

Mano „Tour de France“

Vilius Mackonis, „Intelligent Life“ | 2015-06-22

Saulė. Karštis. Dehidratacija. Lietus. Šaltis. Išsunkiančios įkalnės. Nesibaigiantys kilometrai, vienas po kito, vienas po kito. Poilsis komandos draugo rato užuovėjoje. Vilius Mackonis dalijasi svajonių atostogų emocijomis.

Planavome tiesiog keliauti plento dviračiais po Prancūziją, paieškoti ankstesnių metų „Tour de France“ (TDF) maršrutų ir jais važiuoti. Tačiau taip sutapo, kad būtent tuo metu vyko 2014-ųjų varžybos. Ir kaip tik mūsų pasirinktoje Prancūzijos dalyje. Tad asmeninis TDF buvo pagardintas tikrų lenktynių įspūdžiais.

Ko tam reikėjo? Pigių skrydžių oro linijų bendrovės bilieto man ir dviračiui; treniruotis (iki tol jau buvau įveikęs daugiau kaip 3000 km); psichologiškai pasirengti ilgiems atstumams, lietui ir papildomam kuprinės svoriui ant nugaros; ryžto sveikai maitintis ir anksti eiti miegoti; spartietiško požiūrio (į kelionę daiktų pasiimama minimaliai, pusė bagažo – dviračio reikmenys: tepalai, atsarginės kameros ir padangos, suslėgto anglies dioksido balionėliai ir kt.); komandos draugo, su kuriuo galėtum pabendrauti, išlenkti bokalą labai nakčiai, kuris pasaugotų dviratį prie prekybos centro ir už kurio galėtum pasislėpti nuo priešpriešinio vėjo.

Liepos 3 d. Bovė–Ruanas–Trouville le Haule. Atskridome vakar, išsipakavome, susirinkome dviračius. Šiandien liko tik pripūsti padangas. Važiuosime 142 km, planuojame įveikti per 6–7 valandas. Per daug  optimistiškai maniau, kad kup­rinė svers 10 kilogramų. Ji tikriausiai dvigubai sunkesnė. Vis dėlto vos išmynus užvaldo euforija. Kraštovaizdis puikus – kalvelės, gražūs namukai. Bet karšta, daugiau kaip 35 laipsniai. Jau 40-ame kilometre pradeda justis nuovargis. Jėgų mažėja, tempas lėtėja. Įkalnės žudo – kitaip nei trumputės Lietuvos kalvos, jos čia ilgos ilgos. Ir vis statesnės.

Valgome bananus, geriame vandenį ir kolą litrais, bet tai vos gelbsti. Kelias iki Ruano labai prailgsta. Lieka dar 60 kilometrų. Patenkame į pramoninį rajoną – prastas kelias, bėgiai, tvyro smarvė. Karšta, vanduo gertuvėse šiltas. Laimė, netrukus atsiduriame paupio keliuke, kur laksto dviratininkai. Nuostabios vilos, dvareliai. Privažiuojame 2 km 8 proc. įkalnę, bet ją įveikiame neįtikėtinai lengvai. Pasitaiko kelios staigios vingiuotos nuokalnės, kilometrai tirpsta. Pakeliui žydi aguonos. Tikslą pasiekiame jau beveik temstant. Svetinga šeimininkė mus vadina čempionais ir vaišina alumi.

Liepos 4 d. Trouville la Haule–Kolbosko Sen Romenas–Octeville-sur-Mer–Étretat–Fekanas. 90 km, 4 valandos kelyje. Sukertame tikrus prancūziško kaimo pusryčius: uogienė, ką tik spaustos sultys, šiltas pienas. Pasveriu kuprinę – pasirodo, 15 kilogramų. Psichologiškai tampa lengviau. Dar ir oras geras – debesėlius išvaikė saulė. Miname kaimo keliukais, „Garmin“ navigacijoje nusistatome tarpinius miestelius. Kai jų daug, nejusti atstumo. Po 50 km atsiduriame Octeville-sur-Mer, pajūryje.

Pirmą kartą pamatome stačias Normandijos kranto uolas ir jūrą. Ant skardžio valgome vakarykštę picą. Kas gali būti geriau? Nebent tik 18 proc. statumo, 900 m ilgio įkalnė, į kurią užvažiuojame Étretat miestelyje. Viršuje stovi maža bažnytėlė, atsiveria panorama į pakrantę ir begalinę žydrą jūrą. Paskutinė stotelė šiandien – Fekanas. Dar viena 17 proc. įkalnė. Su kuprinėmis sveriame maždaug po 93 kg, todėl stačios įkalnės kankina, bet paskui gerokai mažesnės, 5 proc., kelia žiovulį. Grožimės pajūrio laukais. Kaimo kvapas toks pat, kaip ir Lietuvoje. Nei aš, nei draugas nemokame prancūziškai. Vakare Fekano kavinėse lošiame ruletę spėdami, ką pavyks užsisakyti, kai padavėjas kažką siūlo savo kalba, o mes viskam pritariame: „Puiku, tempk čia.“

Liepos 5 d. Fekanas–Djepas–Friville–Escarbotin. 130 km, 5 valandos. Lyja. Riedame pro ganyk­las siauručiu takeliu, gilyn į žemyną, tada vėl atgal. Kai kerti pagrindinį kelią pakrantės kryptimi, gali mėgautis lygumų keliukais, jei važiuoji gilyn į žemyną, atsiveria slėniai su kalnais ir pakalnėmis. Įkalnių jau neskaičiuojame, įprasta tapo kopti aukštyn kilometrą ar du. Išlenda saulė, nuotaika pasitaiso. Net nepastebiu, kaip tirpsta kilometrai, – įveikta jau 30, 40, 50. Užkopę į vieną šlaitą pajuntame, kad į nugaras pučia vėjas. Pasiekiame 45 km per valandą greitį. Lekiame per kviečių ir kukurūzų laukus, vietiniai savo „Peu­geot“ automobiliais vos mus paveja.

Šiandien Jorkšyre, Anglijoje, startuoja TDF. Mūsų komandinė apranga traukia akį, padaugėja besisveikinančių. Mojuoja traktorininkas, linksi senelis su anūku, kažkas pavymui šaukia „Tour de France“. Pamoju lange tarp gėlių rymančiai žilagalvei močiutei, ji šypsosi ir sveikinasi. Lėkdamas per kaimelius išmokstu nustatyti greitį be „Garmin“: jei šuo suloja tris kartus, važiuojame 20, jei du – 30, o jei vieną – 40 km per valandą.

Djepe išsukame į pajūrį. Čia mus paveja lietus. Už miesto riedame gražiomis apylinkėmis, geltonais ir žaliais rugių bei kviečių laukais, pro karvių bandas, plačiais miškingais slėniais. Bet viską matau fragmentuotai, nuolat braukdamas nuo akinių lietaus lašus. Nuokalnėse nebelieka malonumo, nes baisu posūkyje nuslysti ant šlapio asfalto. Jėgos senka dvigubai greičiau, neseniai valgyti pietūs nebegelbsti. Suku pedalus iš paskutiniųjų, stengdamasis sušilti. Atvažiavę į Friville, viešbučio koridoriuje varvame kaip besmegeniai pavasarį, palikdami ilgas balas.

Liepos 6 d. Friville–Le Krotua–Etaplis–Bulonė–Kalė. 140 km, 6 valandos. Diena, kai smegenys persikrauna. Tikrąja to žodžio reikšme. Visko tiek daug. Pirmiausia – lietaus. Vakar prognozė žadėjo pragiedrulius, bet ryte pasitinka liūtis. Bėgame nuo debesų, bet kelias pasisuka ir atveda mus po jais. Miname iš visų jėgų, bet kur tau, palankus vėjas debesis stumia greičiau nei mus su kuprinėmis. Purškimas virsta liūtimi. Batai kiaurai permirksta po pusvalandžio. Jau kylant į pirmą įkalnę išgaruoja kovinė dvasia, akiniai aprasoja, vėjas šlapią striukę priplaka prie rankų.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 135586 [post_author] => 581 [post_date] => 2015-06-22 16:31:53 [post_date_gmt] => 2015-06-22 14:31:53 [post_content] => (V. Mackonio asmeninio archyvo nuotr.) [post_title] => V. Mackonis [post_excerpt] => Saulė švietė tik pirmas kelionės dienas. Vėliau nepertraukiamai lijo [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => copy-of-img_20140704_134152 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-06-22 16:31:53 [post_modified_gmt] => 2015-06-22 14:31:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 135585 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/06/Copy-of-IMG_20140704_134152.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => stdClass Object ( [ID] => 135587 [post_author] => 581 [post_date] => 2015-06-22 16:32:01 [post_date_gmt] => 2015-06-22 14:32:01 [post_content] => (Vida press nuotr.) [post_title] => Le Tour de France [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => le-tour-de-france-2014-stage-five [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-06-22 16:32:01 [post_modified_gmt] => 2015-06-22 14:32:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 135585 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/06/451901446.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)

Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu: