Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Lietuva

Dviračių miesto ambicijos

Vilius PETKAUSKAS | 2015-04-29

Pernai rudenį Šiaulių gamyklos „Baltik vairas“ generalinio direktoriaus postą perėmęs Peteris Jensby pasirūpino, kad bendrovė grįžtų į pelno kelią. Apie miesto patrauklumą su juo kalbėjosi IQ ekonomikos apžvalgininkas Vilius Petkauskas.

Šiauliai nuo seno garsėja kaip dviračių miestas. Ar spėjote tuo įsitikinti?

– Taip. Pirmiausia todėl, kad „Baltik vairo“ istorija siekia net 1948 m. Aukštos kokybės dviračiai čia gaminami jau septynis dešimtmečius. Per tiek laiko susiformavo dviračių gamybai palanki infrastruktūra ir žmogiškasis kapitalas. Labai svarbu, kad tokį sudėtingą darbą atliktų patirties ir bendrą suvokimą apie dviračių gamybą turintys žmonės. Šiauliuose tenka garbė dirbti su aukščiausio lygio specialistais.

Atvykęs į šį miestą nustebau, kad čia gaminami vieni geriausių dviračių Europoje. Pradedant rėmais, surinkimo kokybe ir baigiant dažymo technologijomis. Pagrindinės mūsų eksporto rinkos – Vokietija ir Nyderlandai. Jų vartotojai dviračiams itin išrankūs. O Šiauliuose pagaminti atitinka šių šalių standartus.

Kokybės lygį puikiai iliustruoja tai, kad išsikovojame tvirtesnes pozicijas brangesnių dviračių rinkoje. Daugiausia klientų sulaukiame segmente, kuriame vyrauja nuo 3 iki 10 tūkst. eurų kainuojantys gaminiai. O naujų prisiviliojame būtent dėl itin aukštos savo produkcijos kokybės.

Ar Šiauliai jums pasirodė kuo nors išskirtiniai?

– Labai džiugina, kad čia vertinamas stabilumas ir ištikimybė. Palyginti su Vilniumi, šiauliečiai nelinkę dažnai keisti darbo. Tai labai svarbu kiekvienam ilgalaikę strategiją kuriančiam darbdaviui.

Taip pat patogi Šiaulių geografinė pozicija. Iki Rygos – 90 minučių, iki Vilniaus – kiek daugiau nei dvi valandos. Abiejose sostinėse turime potencialių klientų, o ir verslo partneriams pasiekti mus nesudėtinga.

Ar jau susipažinote su miestu ir verslo aplinka? Gal pastebėjote, kuriose srityse reikėtų pasitempti?

– Svarbiausia, kad Šiauliuose ir toliau būtų galima rasti kokybiškos darbo jėgos už palyginti žemesnę kainą. Taip pat paminėčiau didesnes galimybes naudotis ES paramos fondais. Tai būtų patrauklu pradedantiems verslą.

Tačiau mieste trūksta pramogų. Yra keli muziejai, bet man labiausiai norėtųsi matyti bėgimo ir dviračių takų aplink centre esantį Talkšos ežerą. Ten praleisčiau daugiau laisvo laiko, tačiau tai neįmanoma, nes nėra takų. Mano supratimu, tokie patogumai turėtų būti kiekviename nedideliame mieste.

Kol Šiauliuose bus galima rasti aukštos kvalifikacijos darbo jėgos, šis miestas bus patrauklus investuotojams.

Taip pat trūksta vietų, kur būtų galima nueiti vakarais. Laisvalaikiu mėgstu groti, tad norėčiau išgirsti kokybiškos gyvos muzikos, tačiau tokios galimybės čia itin retos. Palyginti su Vilniumi, Šiauliams tikrai yra kur tobulėti.

Dar vienas aspektas – būsto nuoma. Jau kurį laiką ieškau naujo būsto miesto centre. Tačiau kol kas visos pastangos bevaisės. Jie siūlomi tik parduoti, o atvykus iš svečios šalies tai ne itin patogu.

Ar teko kalbėtis su mokslo įstaigų atstovais apie galimybę ruošti specialistus „Baltik vairui“?

– Bendradarbiauti su mokslo įstaigomis tik pradedame. Norėčiau, kad kartu plėtotume elektrinių dviračių technologijas. Konkrečių projektų kol kas negalėčiau įvardyti, tačiau tikrai bendradarbiausime.

Su aukštųjų mokyklų atstovais tikiuosi susitikti artimiausiu metu. Deja, negaliu pasigirti laiko pertekliumi. Pavasaris – pats darbymetis. Šiuo metu pagaminame 40 tūkst. dviračių per mėnesį, tad veikti yra ką.

Spalį diskutuota apie planus dviračių gamybos slėniui Šiauliuose atsirasti. Ką reikėtų padaryti, kad miestas prisiviliotų tokio masto projektų?

– Mokesčių sistema Lietuvoje gana palanki. Gal reikėtų daugiau dėmesio skirti galimybėms naudotis jau minėtais ES fondais. Tačiau didžiausias Lietuvos ir gimtosios Danijos skirtumas – sudėtinga biurokratinė sistema. Jūsų šalyje reikia užpildyti aibę formų, o tai atima laiko ir išteklių.

Didesnėms tarptautinėms įmonėms Šiauliai būtų patrauklesni, jei mieste veiktų komercinis oro uostas. Žinau, kad turite karinį oro uostą. Mano manymu, jis galėtų būti pritaikytas ir komerciniams tikslams. Pasiekti miestą oru kur kas paprasčiau nei kitu transportu. Eksportuojame 97 proc. savo produkcijos, todėl ją tenka vežti iki Rygos arba Vilniaus, o tai papildomai kainuoja laiko ir pinigų.

Šiauliai – regiono centras. Ar jis patrauklus verslui pradėti?

– Kol Šiauliuose bus galima rasti aukštos kvalifikacijos darbo jėgos, šis miestas bus patrauklus investuotojams. Mano akimis, žmogiškieji ištekliai yra pagrindinė jo stiprybė. Jei žiūrėsime plačiau, galėčiau pasidžiaugti gerėjančia ekonomikos padėtimi. Vienintelis dalykas, trukdantis spartesnei ūkio plėtrai visoje Europoje, – įtampa Ukrainoje.

Man aktualiausias dviračių sektorius kyla. Kol kas fiksuojamas 3–4 proc. metinis prieaugis. Dar daugiau, tai ekologiška technologija, o dabartiniame pasaulyje tai pranašumas. Galėčiau teigti, kad optimizmo tikrai nestokojame.

Įmonės vairą perėmėte palyginti neseniai. Kokie pagrindiniai darbai jau įvykdyti?

– Kurį laiką diegėme efektyvumą didinančias naujoves. Siekiame atitikti rinkos tendencijas ir išlikti modernūs itin konkurencingoje rinkoje. Efektyvindami surinkimo ir gamybos procesą galime sutaupyti, o tas lėšas tikslingai investuoti. Galiausiai, „Baltik vairas“ grįžo į pelno kelią.

Rinkoje – daug potencialo. Augame ir laukiame žmonių, norinčių dirbti mūsų bendrovėje. Kol kas svarstome truputį plėstis. Sunkiausia tai vykdyti pelningai. Teko dirbti daugiau nei dešimtyje įmonių ir ne kartą mačiau, kaip neapskaičiuota plėtra tampa žalinga verslui.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 134627 [post_author] => 598 [post_date] => 2015-04-01 10:51:02 [post_date_gmt] => 2015-04-01 08:51:02 [post_content] => (Asmeninio archyvo nuotr.) [post_title] => eurobike 2014-6 small [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => eurobike-2014-6-small [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-04-01 10:51:02 [post_modified_gmt] => 2015-04-01 08:51:02 [post_content_filtered] => [post_parent] => 134626 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/04/eurobike-2014-6-small.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai