Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Lietuva

IQ kalendorius | Rugpjūčio 23 d. Dviračių diena

Miglė Galvonaitė | 2015-08-23

Šiandien Vilniuje vyks šeštasis kasmetis Velomaratonas, kuriame, renginio komunikacijos vadovės Rasos Laurinavičiūtės teigimu, tikimasi sulaukti apie 10 tūkst. dalyvių ir žiūrovų. Pusė dalyvių – vilniečiai, tačiau dviratininkų suvažiuoja iš visos šalies.

Kalvotas sostinės reljefas nelabai tinkamas važinėti dviračiais, bet čia jie itin populiarūs. Be sėkmingai veikiančios oranžinių dviračių mainų sistemos „Cyclo City“, mieste dviračius nuomoja dar bent dvi neautomatiniu principu veikiančios įstaigos. Visgi, pasak dviračių nuomos punkto „Velotakas“ direktoriaus Avitalio Maizelio, vilniečių klientų nuo įmonės įkūrimo 2011 m. tik mažėja. Priežastis paprasta – miesto gyventojai, neįvertindami to, kad dviračiais greičiausiai naudosis tik laisvalaikiu ir geru oru, yra linkę šią transporto priemonę įsigyti, o ne nuomotis. Tokiai nuomonei pritaria ir kitos įmonės „VeloVilnius“ savininkai Frankas Kulikauskas su žmona Veronika. Jie pastebėjo, kad lietuviai dažniau nuomojasi ne dviračius, bet jų aksesuarus. „Velotakas“ per dieną vidutiniškai išnuomoja iki penkių, „VeloVilnius“ – apie 30 dviračių.

Anot „Cyclo City“ administratorės Jūratės Beltinytės, išnuomotų dviračių skaičius per dieną priklauso nuo to, ar pagrindiniai jų klientai, vilniečiai, laiką leidžia mieste. Pastebima, jog žmonės vis dažniau renkasi ilgalaikes narystes, dviračiais keliauti į darbą, važinėtis jais per pietų pertrauką ar vakarais. Šiuo metu 37 nuomos punktuose vilniečiams prieinami 300 dviračių.

Nors automatinė dviračių nuomos sistema kol kas išplėtota tik sostinėje, planų turi ir kiti didieji miestai. Kauno miesto savivaldybė šiemet paskelbė automatinių dviračių nuomos punktų projekto konkursą. Klaipėdos savivaldybės Transportų skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus teigimu, minčių statyti tokius nuomos punktus taip pat yra, tačiau kol kas savivaldybė siekia išplėtoti dviračių takų sistemą. Klaipėdos gyventojai dviračius gali nuomotis iš įprastų punktų, kurie yra prie svarbiausių miesto objektų. Kaune tradicinės dviračių nuomos sistemos, pasak savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausiosios specialistės Ingos Bendokienės, nepasiteisino. Kauniečiai, kaip ir vilniečiai, linkę dviračius pirkti.

Remiantis Susisiekimo ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje tik 0,5 proc. gyventojų kelionei į darbą renkasi dviratį. Atsižvelgiant į tai, kad šis skaičius apie 10 kartų mažesnis nei ES vidurkis, padėtį stengiamasi keisti. Vienas nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 m. programos uždavinių – plėsti dviračių transporto infrastruktūrą miestuose ir taip skatinti mažiau naudotis automobiliais.

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 136577 [post_author] => 572 [post_date] => 2015-08-21 17:22:33 [post_date_gmt] => 2015-08-21 15:22:33 [post_content] => [post_title] => velo [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => velo-2 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-08-21 17:22:33 [post_modified_gmt] => 2015-08-21 15:22:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 136576 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/08/velo.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai