Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Lietuva

Įtarumo debesys

Vilius Petkauskas | 2015-03-28

Įtampa tarptautinėje arenoje skatina nepasitikėti ne tik valdžia – vis atsargiau žiūrima į verslą. Nuošalyje neliko net technologijos – sparti inovacijų plėtra gąsdina vartotojus.

JAV viešųjų ryšių agentūra „Edelman“ paskelbė penkioliktą kartą sudaromo Pasitikėjimo barometro (Trust Barometer) rezultatus. Palankumas verslui, žiniasklaidai ir institucijoms per metus sumažėjo 2 proc., iki 56 proc.

33 tūkst. žmonių 27-iose valstybėse apklausa rodo nepasitikėjimą verslo kuriamomis inovacijomis. 54 proc. respondentų įsitikinę, kad bendrovės stengiasi vedamos vien godumo. Tik 30 proc. apklaustųjų mano, jog siekiama pagerinti vartotojų gyvenimo kokybę. Didžiausias pasitikėjimo verslu krytis užfiksuotas Kanadoje (–15 proc.) ir Vokietijoje (–12 proc.). Šių valstybių visuomenės audringai reagavo į vasarą pasirodžiusią informaciją apie technologijų bendrovių elgesį su privačiais duomenimis. Tiesa, technologijų sektoriumi ir toliau pasikliaunama labiausiai.

Pasaulis nespėja paskui inovacijas. 51 proc. tyrimo dalyvių mano, kad verslas keičiasi per greitai. Tiesa, naujovės vertinamos įvairiai (žr. grafiką). Mobiliajai bankininkystei pritaria du trečdaliai apklaustųjų, hidraulinį skaldymą palaiko 40 proc. Net ir pasitikėdami verslo sektoriumi, klientai atsargiau vertina naujoves. Palankumą IT sektoriui išreiškė 78 proc. respondentų, o debesijai – 61 proc. „Pasitikėjimas inovacijomis ir verslu ims keistis, kai bendrovių vadovai supras ir pradės taikyti atviros komunikacijos su vartotojais bei partneriais principus“, – sakė „Edelman“ atstovybės Lietuvoje viešųjų ryšių agentūros „PR Service“ direktorius Linas Kontrimas.

Klausantis prieštaringų istorijų apie genetiškai modifikuotą maistą ar stebint vaizdus su liepsnojančiu čiaupo vandeniu kyla tam tikrų klausimų. Būtent atvirumo poreikį rezultatai labiausiai atspindėjo. Net 81 proc. respondentų norėtų, kad bandymų duomenys būtų viešai ir nesunkiai prieinami.

Informacijos gausos apsuptam vartotojui reikia žinoti daugiau nei reklaminį šūkį. Tokiu atveju į pagalbą galima pasitelkti ir akademinę bendruomenę. Mokslo institucijų dalyvavimą pristatant ir vertinant inovacijas palaiko 75 proc. apklausos dalyvių.

Patikimas virtualumas

Šio tyrimo rezultatai rodo, kad tradicinė žiniasklaida ir toliau praranda pozicijas. Internetu pasiekiamos naujienos (64 proc.) pirmą kartą atrodė patikimesnės, nei tradicinės žiniasklaidos skelbiama informacija (62 proc.). Net 72 proc. Y kartos atstovų pirmenybę teikia internete randamai informacijai.

Didesnis dėmesys skiriamas ne portalams, o paieškų sistemoms. Vartotojai konkrečios informacijos ieško ne tituliniame puslapyje, o pasitelkdami „Google“, „Bing“ ar „Amazon“ platformas.

Respondentai vis dar teigia, kad internete dalijami patarimai yra patikimesni nei iš reklamos gyvenančių laikraščių ir portalų. Maža to, naujienų patikimumo vertinimas tiesiogiai susijęs su jas rekomendavusiu asmeniu. Todėl labiau pasikliaunama artimųjų feisbuke ar tviteryje pasidalijamomis žiniomis. Kai kur pasitikėjimas žiniasklaida per metus smuko daugiau nei 15 proc. Vienoje laisviausių valstybių pasaulyje laikomoje Kanadoje žiniasklaida prarado net 11 proc. respondentų palaikymą.

Viešumo riboms spraudžiantis į asmeninio gyvenimo teritoriją, atvirumo tikimasi ir iš verslo. To nesulaukę vartotojai baus, kaip moka geriausiai, – išeis pas konkurentus.

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 134249 [post_author] => 598 [post_date] => 2015-03-10 10:06:55 [post_date_gmt] => 2015-03-10 08:06:55 [post_content] => [post_title] => Grafikas [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => grafikas-80 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2015-03-10 10:06:55 [post_modified_gmt] => 2015-03-10 08:06:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 134248 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2015/03/Grafikas6.jpg [menu_order] => 0 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai