Dienos skaičius
62
Tiek procentų Lietuvos gyventojų priskiria save vidurinei klasei.
Visi tekstai

Sportas

Viliojančios žvaigždžių krūtinės

Marius BAGDONAS | 2014-11-15

Galingiausios pasaulio bendrovės vertingu reklamos plotu laiko geriausių Europos futbolo klubų marškinėlius

Reklama ant Europos futbolo ekipų aprangos – prieš keturis dešimtmečius kuklių Vokietijos ir Anglijos komandų vadovams kilusi idėja. Kai pasibaigus sezonui stadio­nuose įsivyrauja vasariška ramybė, klubų vadybininkai pasiraitoja rankoves ir pradeda generalinių rėmėjų medžioklę. Kam kaip sekasi ir kas yra didieji ekonomikos banginiai, kasmet iš naujo persibraižantys Senojo žemyno futbolo žemėlapį?

Pirmuoju klubu, ant savo marškinėlių panaudojusiu komercinę reklamą, futbolo istorikai vadina Montevidėjo „Penarol“. Visgi šis Urugvajaus sostinės komandos vadovų sumanymas praėjusio amžiaus šeštojo dešimtmečio viduryje gerokai pralenkė laiką.

Nors vėliau reklama trumpai buvo šmėkštelėjusi ant kai kurių Prancūzijos, Danijos ir Austrijos ekipų aprangos, ši idėja viso pasaulio klubinio futbolo gaublį pradėjo sukti tik 1973 m.

Sumanymo autoriumi laikomas Günteris Mastas – Žemutinėje Saksonijoje gaminamo garsiojo „Jägermeister“ žolelių likerio krikštatėvio Curto Masto sūnėnas. Būtent jis pasiūlė bendrovės logotipu papuošti šiuo metu antrajame pagal pajėgumą Vokietijos futbolo divizione rungtyniaujančios Braunšveigo „Eintracht“ komandos marškinėlius. Neseniai „Jägermeister“ buvo pradėjusi remti automobilių sportą, tačiau būtent futbolą G. Mastas laikė raktu į bet kurio tautiečio širdį. „Per futbolą galime pasiekti visus visuomenės sluoksnius“, – savo sprendimu tuomet neabejojo verslininkas.

Išvydę didžiulius šv. Huberto elnio ragus ant klubo aprangos, šalies futbolo sąjungos vadovai aiktelėjo iš nuostabos ir įsakė nedelsiant pašalinti likerio reklamą. Tačiau apsukrusis G. Mastas sugalvojo, kaip šias reglamento pinkles apeiti, – suorganizavo klubo žaidėjų balsavimą, po jo „Jägermeister“ prekės ženklas buvo paskelbtas oficialiu naujuoju „Eintracht“ komandos logotipu. Po tokių viražų lyga kapituliavo ir oficialiai leido ant sportinių marškinėlių naudoti reklaminius užrašus bei logotipus.

Kai klaidos kainuoja postus

Į pionieriškas „Eintracht“ pastangas dabar rinkodaros specialistai žvelgia su šypsena, tačiau būtent ši komanda reklamai atvėrė platesnius futbolo vandenis. Analizuojant penkių ekonomiškai stipriausių žemyno lygų (Anglijos, Ispanijos, Vokietijos, Italijos ir Prancūzijos) futbolo komandas, galima daryti išvadą, kad senosios Europos stadio­nai vis dažniau tampa ir didžiausių pasaulio prekės ženklų kovos lauku.

Bene aršiausiai konkuruoja automobilių gamintojai. Naujajame sezone iš penkių stipriausių Europos lygų komandų net aštuonių ekipų futbolininkai krūtines pasipuošė automobilių pramonės milžinų logotipais.

Šį sezoną įsigaliojo rekordinė septynerių metų „Chevrolet“ ir „Manchester United“ sutartis. Automobilių gigantei „General Motors“ priklausanti bendrovė „raudoniesiems velniams“ kasmet atseikės po 80 mln. JAV dolerių. Prieš dvejus metus įvykęs sandoris Jungtinėse Valstijose įvertintas nevienareikšmiškai, o šio sumanymo autoriui rinkodaros direktoriui Joeliui Ewanickui net kainavo darbo vietą. „Chevy“ logotipas nuo šio sezono ant raudonų „Manchester United“ marškinėlių pakeitė pirmaujančią pasaulyje rizikos valdymo draudimo ir perdraudimo bendrovę „Aon“, kuri klubą rėmė nuo 2010-ųjų.

Su automobilių gamintojais bendradarbiauja vienintelis Anglijos „Premier“ lygos klubas, bet tokia praktika kur kas populiaresnė šios pramonės madas diktuojančioje Vokietijoje. Bundeslygoje šį sezoną automobilius reklamuos trys komandos. Frankfurto „Eintracht“ turi sutartį su italų „Alfa Romeo“, „Wolfsburg“ – su „Volkswagen“, o „VfB Stuttgart“ vienu šūviu nušovė du zuikius ir reklamuoja Štutgarte 2001 m. įsteigtą „Mercedes-Benz“ banką. „Wolfsburg“ ir „Volkswagen“ bendradarbiavimą taip pat verta atskirai paminėti. Volfsburgo miestas 1938 m. įkurtas „Volkswagen Beetle“ gaminusiems darbininkams.

Prancūzijoje gana ryškų pėdsaką paliko Pietų Korėjos automobilininkai. „Kią“ nuo 2006 m. reklamuoja „Bordeaux“ klubas, o Liono „Olympique“ marškinėlius nuo praėjusių metų pradėjo puošti tai pačiai grupei priklausančios „Hyundai“ prekės ženklas. Patys prancūzai savo dėmesį nukreipė į gretimas rinkas. „Citroën“ automobilių koncernas jau nuo 1985 m. remia Vigo „Celtos“ klubą Ispanijoje. Šiame Galisijos mieste „Citroën“ daugelį metų yra didžiausias darbdavys, o sutartis su „Celta“ – seniausia iš visų Ispanijos aukščiausiojo diviziono klubų.

2000 m. Rumunijos automobilių koncerną „Dacia“ įsigijusi „Renault“ prieš šešerius metus pasirašė sutartį su italų „Udinese“ komanda. Bendrovės vadovų teigimu, šis sprendimas turėjo padidinti „Dacios“ žinomumą Apeninuose ir tapti vienu iš raktų į Vakarų Europos rinkas.

Italijos futbolo milžino Turino „Juventus“ ir „Fiat“ ryšiai nuo senų laikų susieti tvirta gija. Trečiajame dešimtmetyje klubo sirgalių daugumą sudarė imigrantai iš pietinių miestų, kurie atvyko dirbti į „Fiat“ gamyklą. 1923 m. jos savininkas Edoardo Agnelli įsigijo „Senąją Sinjorą“ ir pastatė stadioną. Dešimt­mečiai bėgo, abiejų stovyklų žinomumas augo, tačiau santykiai išliko šilti – šiuo metu ant komandos marškinėlių puikuojasi „Fiat“ grupei priklausančios „Jeep“ logotipas.

Azijietiški viražai

Panašias Europos futbolo pyrago dalis yra atsiriekusios skrydžių ir finansų bendrovės. Oro vežėjai šį sezoną remia aštuonis klubus, o finansų sektoriuje veikiančios įmonės yra net vienuolikos komandų generalinės rėmėjos.2 psl. >>

Puslapis 1

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/scbmediaeu/domains/iq.lt/public_html/wp-content/themes/eiq_3/single-default.php on line 274
Array ( [0] => stdClass Object ( [ID] => 132059 [post_author] => 598 [post_date] => 2014-10-31 14:51:10 [post_date_gmt] => 2014-10-31 11:51:10 [post_content] => (All Over Press nuotr.) [post_title] => 91050247.000013 [post_excerpt] => Likerio gamintojas G. Mastas (dešinėje) futbolo pasaulį pripratino prie reklamos. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => 91050247-000013 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-10-31 14:51:10 [post_modified_gmt] => 2014-10-31 11:51:10 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132058 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/10/AOP15.10112642-small.jpg [menu_order] => 1 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => stdClass Object ( [ID] => 132060 [post_author] => 598 [post_date] => 2014-10-31 14:53:15 [post_date_gmt] => 2014-10-31 11:53:15 [post_content] => (All Over Press nuotr.) [post_title] => Real Madrid vs. F.C. Barcelona, Spanish La Liga football match, Barcelona, Spain - 23 Mar 2014 [post_excerpt] => „Fly Emirates“ skrenda tiesiau. Bet „Qatar Airways“ greičiau. [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => real-madrid-vs-f-c-barcelona-spanish-la-liga-football-match-barcelona-spain-23-mar-2014 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-10-31 14:53:15 [post_modified_gmt] => 2014-10-31 11:53:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132058 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/10/AOP10.3667999e-small.jpg [menu_order] => 2 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => stdClass Object ( [ID] => 132061 [post_author] => 598 [post_date] => 2014-10-31 14:53:43 [post_date_gmt] => 2014-10-31 11:53:43 [post_content] => [post_title] => Grafikas [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => grafikas-56 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-10-31 14:53:43 [post_modified_gmt] => 2014-10-31 11:53:43 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132058 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/10/Grafikas5.jpg [menu_order] => 3 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => stdClass Object ( [ID] => 132062 [post_author] => 598 [post_date] => 2014-10-31 14:53:55 [post_date_gmt] => 2014-10-31 11:53:55 [post_content] => [post_title] => Lentele [post_excerpt] => [post_status] => inherit [comment_status] => open [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => lentele-18 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2014-10-31 14:53:55 [post_modified_gmt] => 2014-10-31 11:53:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 132058 [guid] => http://iq.lt/wp-content/uploads/2014/10/Lentele.jpg [menu_order] => 4 [post_type] => attachment [post_mime_type] => image/jpeg [comment_count] => 0 [filter] => raw ) )

KOMENTARAI (0)


Dienos grafikas

Komentarai

Rūpinimasis paprastu žmogumi nėra nauja tendencija politikoje. Toks veidmainiškiems totalitariniams metu ...
Pagrindinė prognozavimo tezė teigia, kad „viskas bus taip pat, tik kainuos brangiau“. Ši prognozė ...
Didžiausią įspūdį per Seimo rinkimus ir koalicijos derybas man padarė ne sociologinių pranašysčių ...

Naujienlaiškis

Rinktinius IQ savaitės straipsnius gaukite el. paštu:


Naujienlaiškio pavyzdys

IQ Facebook'e

Visi straipsniai