Meniu
Prenumerata

antradienis, gruodžio 3 d.


KREDITAI
LB ragina kredito davėjus lanksčiai reaguoti į galimas klientų problemas juos grąžinti
BNS
Pixabay

Lietuvos bankas (LB) ragina kredito davėjus lanksčiai reaguoti į galimas klientų problemas grąžinti kreditus, atsižvelgus į tai, kad, pasikeitus ekonominei situacijai šalyje, didėjant „Euribor“, išaugus pragyvenimo išlaidoms, vis daugiau būsto paskolų turėtojų ir vartojimo kredito gavėjų ateityje gali susidurti su finansiniais sunkumais grąžinant paskolas.

„Nors kol kas didesnių problemų gyventojams grąžinti kreditus nekyla, tačiau skatiname finansų įstaigas pasiruošti iš anksto ir, reikalui esant, lanksčiai reaguoti, jei klientai pradėtų susidurti su finansiniais sunkumais“, – pranešime sakė LB valdybos narys Simonas Krėpšta.

„Priemonės yra net kelios – vadinamosios kredito atostogos, taip pat kredito restruktūrizavimas“, – teigė jis.

LB teigimu, jei vartotojui kyla sunkumų mokant būsto ar vartojimo kredito įmokas, jis gali kreiptis į kredito davėją – įvertinęs konkrečią vartotojo situaciją kredito davėjas gali pasiūlyti įvairių kredito pertvarkymo būdų, pavyzdžiui, atidėti įmokų mokėjimą iki trijų mėnesių, pailginti kredito grąžinimo terminą.

LB vertinimu, kredito davėjas gali taikyti kredito restruktūrizavimą ir vartotojui palankesnėmis sąlygomis, tokiu atveju, kai kredito gavėjas dar vykdo savo įsipareigojimus, tačiau matoma, kad artimiausiu metu jis susidurs su finansiniais sunkumais.

2023 01 05 10:51
Spausdinti