Jei Lietuvos švietimo sistema turėtų savo pažymių knygelę, ją nuo tėvų reikėtų slėpti. Kaip iš vidutiniokų atsidurti pirmūnų garbės lentoje?
Po dvylikos mokyklos suole praleistų metų visi save galime laikyti švietimo profesionalais. Todėl ir kiekvieno, turinčio bent vidurinį išsilavinimą, nuomonės bei patarimai apie reikiamus pokyčius švietimo sistemoje turėtų būti svarbūs.
Kalbant rimčiau, nuomonių jau seniai nebeužtenka – reikia faktų, jų analizės ir kompetencijos. Pirmąjį šio trio dėmenį pateikia ką tik paskelbti naujausio tarptautinio Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) PISA tyrimo rezultatai, o kitus du – IQ kalbinti pašnekovai.
2015-ųjų švietimo situaciją analizuojantys PISA tyrimo rezultatai Lietuvoje sutikti nevienareikšmiškai. Viena vertus, švietimo būklę ir vaikų žinias sunku objektyviai atspindėti vien testų rezultatais. Be to, viešai trūksta duomenų apie tyrime dalyvavusių mokyklų ir jų mokinių imtį. Vertinant dalyvavusiųjų atsakymus taip pat lieka tik viltis, kad testai atlikti sąžiningai, be pedagogų pagalbos.