Dirbtinis intelektas (DI) švietimo įstaigose pasitinkamas įtariai. Tai – trumparegiškas požiūris.
DI jau veikia švietimo sistemą, o Pandoros skrynią atvėrė „ChatGPT“ – mokyklos ir universitetai susidūrė su savotiška krize, nes platforma padeda studentams išlaikyti egzaminus, už juos parašyti rašto darbus. „Ilgus dešimtmečius galiojęs mokinio ar studento gebėjimų patikrinimo metodas staiga tapo diskusijų objektu“, – sakė universiteto VILNIUS TECH mokslininkė Ingrida Leščauskienė.
IQ redakcija rašo apie verslą, politiką, kultūrą ir kitus svarbiausius visuomenės reiškinius. Mes kuriame kokybišką ir išskirtinį turinį. Kviečiame mus palaikyti prenumeruojant mūsų žurnalą sau ar jums artimiems žmonėms mūsų prenumeratos svetainėje https://prenumeratoriai.lt/. Užsisakiusiems žurnalą metams – visas turinys iq.lt svetainėje nemokamas.
Kauno technologijos universiteto Biomedicininės inžinerijos instituto vyresnysis mokslo darbuotojas ir Dirbtinio intelekto centro tyrėjas Andrius Rapalis teigė, kad „ChatGPT“ akademiniame pasaulyje tarptautiniu mastu paskatino diskusijas dėl technologijų galimybių ir poveikio studijų procesui. Studentai greitai perpranta DI ir supranta, kur jį galima panaudoti: „Pedagogams darosi sunku identifikuoti, kur yra tikros autoriaus mintys ir kur sugeneruotos DI. Tačiau iš patirties žinoma, kad draudimais sunku pasiekti norimą rezultatą, todėl sutariama, kad naujas technologijas galima panaudoti mokymosi tikslais, jas tiesiogiai integruoti į švietimo sistemą ir kartu adaptuoti užduočių pateikimo ir vertinimo sistemą, kad būtų išvengta abejonių dėl darbo autentiškumo, pavyzdžiui, atsiskaitymus vykdyti tik žodžiu.“