Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


Kiek „-umų“ telpa į mokinį?
Gytis Kapsevičius
(Pixabay nuotr.).

Netolimoje ateityje mokiniui reikės ne vien „amžinųjų vertybių“, bet ir gerokai konkretesnių kompetencijų

Atsakingumas, pilietiškumas, aktyvumas, sąmoningumas, brandumas, originalumas, patriotiškumas – viso to ir dar daugiau tikimasi iš mokyklą baigiančio mokinio. Idealiu atveju, toks supermenas turėtų iš mokyklos suolo į pasaulį išskristi neabejodamas savo gabumais ir įveikdamas kiekvieną iškylančią problemą.

Vis dėlto, realybė nuo lūkesčių skiriasi. „Vyksta didelė kaita, pasaulis keičiasi milžinišku tempu ir mokykla atsilieka nuo gyvenimo. Kartais juokauju, kad praeitis moko dabartį apie ateitį. O kokia ta ateitis turėtų būti, vargu ar kas žino“, – pastebi Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos (LMVA) viceprezidentė, Vilniaus Žemynos gimnazijos direktorė Rūta Krasauskienė.

Pernai rudenį mokyklą lankyti pradėjęs pirmokas iš jos išeis 2030-ųjų pavasarį. Tas pasaulis gerokai skirsis nuo šiandienos. Verslo ir ekonominių tyrimų instituto „McKinsey Global Institute“ ataskaitoje prognozuojama, kad iki 2030 m. dėl automatizacijos darbo pasaulyje neteks apie 800 mln. darbuotojų.

2019 02 22 14:49
Spausdinti