Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


Lėlininkai ir marionetės: oligarchai, turintys didžiausią įtaką Ukrainos politikoje
Kotryna Tamkutė
Aukštai lipsi, žemai krisi, Petro (Scanpix nuotr.).

Dėl įtakos zonų nuolat kovojantys oligarchai Ukrainą apsaugojo nuo diktatūros, bet įstūmė į korupcijos kloaką

Galimybė atsisėsti į Ukrainos valdžios pareigūno kėdę – brangus malonumas. Pavyzdžiui, į politinės partijos sąrašą norintys patekti verslininkai, įvairiais skaičiavimais, gali pakloti nuo 3 iki 20 mln. JAV dolerių, priklausomai nuo vietos, rinkimų ir iki jų likusio laiko.

Dar didesnės sumos metamos prezidento rinkimų kampanijai. Ukrainiečių nevyriausybininkai iš organizacijos „Česno“ skaičiuoja, kad dabartinio šalies prezidento Petro Porošenkos rinkimų kampanijai skirtos lėšos siekia 13,8 mln., Julijos Tymošenko – 10,6 mln., Volodymyro Zelenskio – beveik 3,4 mln. eurų.

Didžiausia politinės kampanijos išlaidų dalis – kone 90 proc. – tenka reklamai žiniasklaidoje. Kijevo tarptautinio sociologijos instituto ir tyrimų centro „Razumkov Centre“ duomenimis, net 75 proc. Ukrainos gyventojų šalies ir pasaulio naujienas sužino iš televizijos. Tris ketvirtadalius jos rinkos Ukrainoje dalijasi keturios didžiausios žiniasklaidos grupės, priklausančios oligarchams.

2019 06 12 16:09
Spausdinti