Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


AVIACIJA
Pakirpti sparnai: aviacijos sektorius pandemiją išgyvena itin skaudžiai. Ką jam žada ši vasara?
Liepa Žeromskaitė
Twenty20
Saugaus skrydžio instrukcijos.

Koronavirusas pasaulyje išplito dėl to, kad žmonės daug skraido lėktuvais. Ironiška, bet būtent aviacijos sektorius pajuto sunkiausius pandemijos simptomus. 

Kai 2020 m. kovą Europos valstybės viena po kitos pradėjo skelbti visuotinius karantinus, skrydžių žemyne vos per septynias dienas sumažėjo 60 proc. – nuo 20 tūkst. iki 7,5 tūkst. Baisiausiomis praėjusių metų balandžio ir gegužės savaitėmis skrydžių sumenko ir iki 90 proc. Net 2020 m. vasarą, kai dalis Europos, išgyvenusios pirmąją karantino bangą, po truputį ėmė atverti sienas, lėktuvų ore buvo 50 proc. mažiau nei 2019-aisiais.

Šiuo metu, tarpvalstybinės organizacijos „Eurocontrol“ duomenimis, padėtis ne ką geresnė – palyginti su 2019 m., skrydžių skaičius kritęs 65 proc. Tačiau, skirtingai nei praėjusiais metais, šįkart turime pranašumą – vakcinas nuo koronaviruso. ES vasaros pradžioje paskelbs apie žaliąjį pasą, kuris leis pasiskiepijusiems, persirgusiems ar neigiamą testą turintiems asmenims laisvai keliauti tarp Bendrijos valstybių. Sienas su tam tikromis išlygomis planuojama atverti ir pasiskiepijusiems keliautojams iš viso pasaulio.

„Visa aviacija gyvena naujoje realybėje, – IQ kalbėjo Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas. – Didžiausias neapibrėžtumas – keliavimo ribojimas, kuris ir lemia tiek oro uostų, tiek oro bendrovių atsigavimo tempą.“

2021 06 10 07:00
Spausdinti