Iki 2030 m. Lietuvą su likusiu pasauliu sies 150 skirtingų skrydžių krypčių. Tarptautinės oro transporto asociacijos pasauliniame pasiekiamumo vertinimo reitinge pakiltume per 10 vietų, į 85-ąją. Lietuvos aviacijos sektorius generuos 5 proc. BVP (2019 m. sudarė 2,82 proc. šalies BVP). Aviacijos sektorius taps žalesnis, patrauklesnis ir patogesnis tiek verslui, tiek keleiviams.
Tokie siekiai nurodyti pernai vasarą susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio patvirtintose Lietuvos aviacijos gairėse iki 2030 m. „Turime neįtikėtiną dalyką – yra strategija, dėl kurios sutaria visi rinkos žaidėjai, – teigė Civilinės aviacijos asociacijos pirmininkė Orijana Mašalė. – Pati koncepcija yra gera, joje numatyti visi svarbiausi dalykai, kurie vyksta ir dar vyks aviacijoje, dėl to esame visiškai patenkinti.“
Tačiau išskiriamos ir problemos – jos paminėtos ir pačiose aviacijos gairėse. Aviacijos sektoriui ypač trūksta srities specialistų. Ši bėda taps itin ryški iki 2030 m. sektoriui norint plėstis. Kvalifikuotų darbuotojų stygius jaučiamas ne tik įmonėse, bet ir viešajame sektoriuje. Skundžiamasi ir nevienodu aviacijai taikomu reguliavimu. Taip pat neužmiršta daug metų linksniuojama Lietuvos pasiekiamumo problema.
IQ redakcija rašo apie verslą, politiką, kultūrą ir kitus svarbiausius visuomenės reiškinius. Mes kuriame kokybišką ir išskirtinį turinį. Kviečiame mus palaikyti prenumeruojant mūsų žurnalą sau ar jums artimiems žmonėms mūsų prenumeratos svetainėje https://prenumeratoriai.lt/. Užsisakiusiems žurnalą metams – visas turinys iq.lt svetainėje nemokamas.