Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, balandžio 25 d.


NUOMONĖS FORMUOTOJAI
Visos tavo mintys: kaip veikia nuomonės formuotojų rinka?
Liepa Žeromskaitė
Vytis Snarskis

Nuomonės formuotojai tampa reikšminga reklamos verslo ir visuomenės gyvenimo dalimi. Kas jie tokie ir kaip jie veikia?

Vis didesnę visuomenės dalį įtraukiantys socialiniai tinklai iškėlė šimtus tūkstančių sekėjų pritraukiančias naujas įžymybes, kurios savo populiarumą netruko paversti kapitalu: kai kurie – socialiniu, bet dauguma – pragyvenimo šaltiniu, o sėkmingiausi – ir gana įspūdingu verslu, iš tradicinės žiniasklaidos atimančiu ir auditorijos dėmesį, ir reklamos pajamas. Sveiki atvykę į nuomonės formuotojų pasaulį.

Socialinių tinklų rinkodaros agentūros „Influencer Marketing Hub“ duomenimis, nuomonės formuotojų rinka 2022 m. visame pasaulyje turėjo išaugti iki 15 mlrd. eurų, o influencerių paslaugomis naudojasi 75 proc. prekių ženklų.

„Tai ne burbulas, bet veiksminga ir tvari reklamos rinka, pasmerkta ir toliau augti“, – teigė skaitmeninės rinkodaros agentūros „Whatabout“ vadovas Mantvydas Leknickas. Tai atspindi ir rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ duomenys. Nors ši dalis, palyginti su tradicinių formų reklama, išlieka mažiausia, Lietuvoje 2021 m. užsakovai influenceriams skyrė 1,2 proc. interneto reklamos biudžeto (1,2 mln. eurų), o 2022 m. ši dalis turėjo pasiekti 2 proc. Kaip rodo „Kantar“ ir skaitmeninės reklamos agentūros „SuperYou“ atliktas tyrimas, trys iš keturių rinkodaros specialistų naudojasi nuomonės formuotojų paslaugomis.

2023 02 06 06:45
Spausdinti