Meniu
Prenumerata

trečiadienis, balandžio 17 d.


„TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS“
Ar sunku išsiskirti iš minios?
Ovidijus Lukošius

„Toyotos“ kompaktinės klasės universalas po maždaug 12 metų susigrąžino populiarųjį „Corollos“ ženklelį, o nutraukus „Avensis“ gamybą liko vienintelis klasikinio stiliaus universalas didžiausio Japonijos automobilių gamintojo garaže.

Tai galima suprasti. Šalia stovintis „RAV 4“ labiau traukia pirkėjų dėmesį, irgi turi didžiulę bagažinę, o aukštesnė ratų prošvaisa nugabens prakutusius miestiečius į sodybą užmiestyje bet kokiu oru. Tačiau neskubėkime nurašyti „Corollos Touring Sports“.

Kaip jis atrodo?

Automobilių salonus neseniai pasiekusi 12-oji „Corollų“ karta išsiskiria subtiliu, bet gerokai drąsesniu dizainu, kuris paprastai nebuvo „Toyotos“ stiprioji pusė. Tačiau pažvelgę atidžiau galime matyti tam tikrų skirtumų tarp įvairių „Corollos“ kėbulų. Susidaro įspūdis, kad automobilį kūrusi dizainerių komandą darbo pabaigoje susikivirčijo ir skilo į dvi dalis. Viena liko dirbti prie sedano, o kita palinko prie hečbeko ir universalo brėžinių.

Hečbekas, be jokios abejonės, iš visos trijulės atrodo geriausiai. Jau seniau publikuotoje apžvalgoje atkreipėme dėmesį į vikingo kirvio formos priekinius ir galinius žibintus, kuriuos gavo ir automobilis universalo kėbulu. Sedanui liko įprastesnių formų žibintai, galbūt suteikiantys šiek tiek solidumo ir... nuobodumo.

Tokio paties pločio ir aukščio kaip hečbekas, universalas yra 28 centimetrais ilgesnis, tad kėbulas nėra toks grakštus, automobilis atrodo siauras ir ilgas. Tai jaučiasi ne tik prie vairo.

Norėtųsi patarti „Toyotai“ aptaisyti šį automobilį masyviomis plastmasinėmis detalėmis, kilstelti pakabą ir prie pavadinimo pridėti raidę X. Tačiau šis patarimas būtų pavėluotas, nes jau šią vasarą pasirodys „Corolla TREK“ modifikacija (žemiau nuotraukoje). Tai iš esmės ta pati „Corolla Touring Sports“, tik aplankyta piktųjų dvasių: jos ratų prošvaisa aukštesnė 20 mm, o galą ir šonus puošia chromuotos apsauginės detalės. Tai ne vieno gamintojo išbandytas triukas nuobodžius universalus stumtelti madingųjų SUV link ir iš pirkėjų paimti papildomą vieną kitą tūkstantį eurų.

Tai, kokia aplinka jus sups kelionių metų, priklauso nuo išleistų pinigų kiekio. „Luxury“ ir „Luxury Plus“ salono apdailos medžiagos nenusileis ir konkurentams iš premium klasės.

Kaip jis važiuoja?

Galime spėti, kad 1,2 litro 116 AG benzininis ar 1,8 litro 122 GA hibridinis variklis yra kiek vangoki, tačiau mūsų išbandytas 2 litrų 180 AG hibridinis motoras yra būtent tai, ko reikia daugiau užmiesčio keliams po miestą sukiotis skirtam automobiliui. Iki 100 km/val. universalas įsibėgėja per 8,1 sekundės, vos akimirka lėčiau nei hečbekas su tuo pačiu varikliu.

Jis pasiekia 180 km/val. maksimalų greitį, o vidutinės degalų sąnaudos, gamintojų teigimu, neviršys 4 litrų 100 km. Tai reiškia, kad vos su 43 litrų talpos degalų baku galima nuvažiuoti daugiau nei 1000 km, o tai yra atstumas nuo Vilniaus iki Berlyno. Tai galėtumei padaryti ir su BMW, tačiau dyzeliniu varikliu ir 70 litrų talpos baku. Jei pasirinksite patogias sportines sėdynes, ši kelionė net nebus labai varginanti, nors tikrai pagalvosite apie geresnę garso izoliaciją.

Mažiausias „Corollos“ nehibridinis variklis gali būti derinamas ir su mechanine, ir automatine, o abu hibridiniai, žinoma, tik su automatine pavarų dėže.

Kodėl verta pirkti?

„Toyotai“ dėl kompaktinės klasės universalų pirkėjų teks kariauti dvejose frontuose.

Į pirmąjį ji mes kiek daugiau nei 17 tūkst. eurų kainuojantį benzininį modelį, kurio lauks visas būrys galingų priešininkų.

Naujausias „Ford Focus“ atrodo novatoriškai ir gerai važiuoja, „Volkswagen“ grupė siūlo klasiką tapusį „Golf Variant“ ir „Škodą Octavia Combi“, nereikia pamiršti ir panašiu vardu pasivadinusios „Opel Astra Sports Tourer“. Visi konkurentai siūlo ilgą variklių sąrašą, tarp kurių taip pat yra nebemadingi, bet taupūs dyzeliniai.

Už maždaug 22–24 tūkst. eurų galima pasirinkti egzempliorių iš bet kurio kainoraščio paskutinės eilutės – tai yra siūlantį turtingiausią papildomos įrangos komplektą. Maždaug tiek kainuoja ir „Corolla“ su „Active Plus“ paketu.

Tačiau už šios pinigų ribos prasideda „Toyotos“ išskirtinės valdos, nes ji siūlo šiame segmente dar nespėjusį prigyti hibridinį motorą. Pigiausias 122 AG egzempliorius kainuoja beveik 25 tūkst. eurų, brangiausias 180 AG „Luxury Plus“ – beveik 35 tūkst. Bet ir čia ne viskas taip paprasta. Su tokiu pinigų kapšu „Ford“ salone jums pasiūlys gerokai didesnį „Ford Mondeo“ universalą su 187 AG hibridiniu varikliu. Ir, žinoma, didesne bagažine – vis dar svarbiu rodikliu universalų pasaulyje.

Privalumai

Trūkumai

2019 07 07 23:25
Spausdinti