Meniu
Prenumerata

penktadienis, lapkričio 22 d.


AUTOMOBILIŲ PARKAS
Ateitis be pavarų: 2050-ieji taps elektromobilių dominavimo Lietuvoje pradžia
Gytis Kapsevičius

Šie metai gerai parodė, kad prognozės keblus dalykas. Tačiau bandome nuspėti, kaip įprastas lietuvio automobilis pasikeis per artimiausius 30 metų.

Liepos 1 d. Lietuva tapo viena paskutinių ES narių, įvedusių automobilių taršos mokestį. Toks pavadinimas teisingas tik iš dalies, nes oficialiai tai – automobilių registracijos mokestis, taikomas ne visiems, o tik įregistruojamiems arba perregistruojamiems automobiliams. Savininkui, priklausomai nuo degalų rūšies ir anglies dioksido emisijos, tai papildomai kainuos nuo 13,5 iki 540 eurų. 2020 m. biudžete numatyta, kad iš naujojo taršių automobilių mokesčio planuojama gauti iki 8 mln. eurų.

Teoriškai toks mokestis turėtų gyventojus paskatinti rinktis mažiau taršius automobilius, tačiau rezultatus vertinti dar anksti. Mokestis buvo smarkiai kritikuojamas, o automobilių pramonėje besisukantys specialistai sakė pastebintys, kad vidutiniam naudotų automobilių pirkėjui tai nėra nepakeliama našta.

Naujasis mokestis – simbolinis ir ne tik todėl, kad yra gana mažas. Jis taip pat parodo pastangas žengti automobilių parko atnaujinimo keliu kartu su Europa.

2020 09 01 06:00
Spausdinti