Meniu
Prenumerata

sekmadienis, gegužės 22 d.


Atnaujintas „Lexus ES“: nes gamta – mūsų namai
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Lexus ES“.

Europoje tik 2018 m. debiutavęs septintos kartos sedanas „Lexus ES“ sulaukė vidurio ciklo atnaujinimų. Jie nėra tokie jau nereikšmingi, nors plika akimi matomi ne visi.

Europoje ES modelis pakeitė GS, kad taptų pigesne alternatyva tai nykstančiai vairuotojų klasei, kurie pripažįsta tik automobilius sedano kėbulu, bet LS modelio neįperka. Kitaip nei GS, šis varomas priekiniais ratais ir yra prabangesnė „Toyota Camry“, kuri taip pat vėl siūloma europiečiams, versija. ES ir „Camry“ gaminami ant tos pačios platformos.

Kaip jis atrodo?

Ryškiausias pokytis – priekinės variklio grotelės, kuriose dabar dominuoja ryškios vertikalios linijos vietoj vielinę tvorą primenančio tinklelio. Priekiniai ortakiai susiaurinti, o šių pakeitimų pakako, kad sedanas atrodytų kiek agresyviau. Automobilis gavo naujus priekinius žibintus, nors jų forma pernelyg nesiskiria – pokyčiai daugiau technologiniai. Taip pat siūloma porą naujų spalvų ir naujo dizaino ratlankiai.

Gamintojai
„Lexus ES“.

Viduje labiausiai pastebimas naujo dizaino centrinės konsolės 12,3 colio multimedijos ekranas, kuris su „Apple CarPlay“ ar „Andoid Auto“ gali būti susiejamas be laido „Bluetooth“ ryšiu. „Firminis“ „Lexus“ analoginis veidrodėlis irgi atnaujintas – paskolintas iš LS limuzino. Taip pat galima naudotis specialia „Lexus“ programėle, kuri sukurs jausmą, kad esate nuolat stebimas „Didžiojo brolio“. Programa įsimena visas keliones, skaičiuoja degalų sąnaudas ir netgi pateikia vertinimą, kaip efektyviai vairavote. Jei automobiliu dalinatės su kitu vairuotoju ar vairuotoja bei manote, kad esate geresnis prie vairo, „Lexus“ programėlė gali turėti kitą nuomonę, beje, pagrįstą faktais.

Vis dėlto didžiausias ES išskirtinumas yra šoniniai galinio vaizdo veidrodėliai, o teisingiau vietoj jų įmontuotos vaizdo kameros. Tai atrodo novatoriškai, bet kelia sumaištį aplinkiniams. ES pamatę kolegos sunerimo, kad kažkas stovėjimo aikštelėje nulaužė veidrodėlius. Kameros vaizdą transliuoja į du kairėje ir dešinėje prietaisų skydo pusėse įrengtus nedidelius ekranus ir prireikia šiek tiek laiko prie to priprasti, ypač spraudžiant automobilį gatvėje tarp kitų ar atbulomis važiuojant į garažą.

Kaip jis važiuoja?

Kalbėti turėtume apie efektyvumą, o ne efektingumą, komfortą, taupumą ir ekologiją, o ne apie greitį ar dinamiką.

Europos rinkoje ES parduodamas su vieninteliu 2,5 litro benzininiu hibridiniu motoru ir E-CVT tipo pavarų dėže. Bendra maksimali galia siekia 218 AG, iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 8,9 sekundės. Kaip jau minėjome, jis varomas priekiniais ratais. 100 km pakaks maždaug 5 litrų benzino ir mieste, ir užmiestyje.

Kaip ir kiti hibridiniai modeliai, didžiausios degalų sąnaudos bus greitkeliuose, kuomet mažiau progų turi įsiterpti elektrinis variklis, kurio baterija sparčiau pasikrauna mieste ar vingiuotame užmiesčio keliuke dažniau naudojant stabdžius. Sąlyginai nedidelio 50 litrų degalų bako turėtų pakati nuvažiuoti daugiau nei 900 kilometrų.

Pastarojo atnaujinimo metu buvo tobulinta ir galinė pakabos dalis.

Gamintojai
„Lexus ES“.

Kodėl verta pirkti?

Pigiausia „Comfort“ versija kainuoja 48 700, brangiausia „Luxury“ – 64 tūkst. eurų. Tiesa, jei vietoj įprasto šoninio vaizdo veidrodėlių norėsite anksčiau aprašytų kamerų, teks pridėti dar 1600 eurų. Tai, kas ateityje taps įprasta, kol kas prieinama tik turtingiems.

Gera žinia – sedanai nėra graibstomi pirkėjų net ir automobilių pramonę krečiant tiekimo grandinių krizei, tad galite tikėtis nuolaidų.

Išlepintam „Lexus“ vairuotojui „Comfort“ įrangos paketo bus per mažai, nusprendusiems taupyti yra „Toyota Camry“. Teks pridėti 7 tūkst. eurų, jei norite 12,3 colio multimedijos ekrano, 18 colių ratlankių, šildomo vairo, elektra reguliuojamų priekinių sėdynių, už dar porą tūkstančių gausite 17 garsiakalbių „Mark Levinson“ garso sistemą, panoraminio vaizdo monitorių su pėsčiųjų stebėjimo funkcija bei projekcinį ekraną ant stiklo.

Gamintojai
„Lexus ES“.

Arba visa tai galite pakeisti į „F Sport“ paketą, kad gautumėte kintančią pakabą ir galėtumėte pasirinkti standesnio vairo ir kietesnės pakabos nustatymus bei skaičiuoti duobes su 19 colių žemo profilio padangomis. Bet sportiškesnis charakteris gresia interesų konfliktu dėl to, kuo šis „Lexus“ yra stiprus – taupumo ir ekologijos. Ir jei tai įmonės automobilis, už tai gausite tašką socialinės atsakomybės lentelėje.

Foto galerija.: new_000243425_0

2022 01 19 20:58
Spausdinti