Kam keisti, jei ir taip viskas gerai. Tai galėtų būti „Audi“ šūkis. Šio automobilių gamintojo dizaineriai turbūt yra vieni atsargiausių žmonių pasaulyje – kuriant naujos kartos modelius einama evoliucijos, o ne revoliucijos keliu, o debiutantai pernelyg nesiskiria nuo savo pirmtakų.
Tačiau su neseniai atnaujintu Q7 modeliu atsargieji vokiečiai perspjovė patys save. Q7 debiutavo 2005 m., kaip atsakas į dar XX a. pabaigoje išleistą BMW X5, vėliau tapęs visos „Audi“ Q serijos vedliu. Antros Q7 kartos teko laukti dešimt metų iki 2015-ųjų. 2020 m. Q7 buvo atnaujintas ir, atrodo, jau turėjome sulaukti trečios kartos modelio, bet... „Audi“ nusprendė automobilį atnaujinti darą kartą – feislifto feisliftas, automobilininkų žargonu kalbant.
Kaip jis atrodo?
Išvaizdos pokyčiai nėra dideli, juk tai „Audi“. Ryškiausias pokytis – mažiau blizgučių, nes buvo atsisakyta chromuotų išorės apdailos detalių. Vietoj chromo pasirinkta juoda spalva ir, neslėpsime, atrodo solidžiau, šiuolaikiškiau ir subtiliau. Atnaujinti priekiniai ir galiniai LED žibintai, šiek tiek padirbėta su variklio grotelių išvaizda. Ir beveik viskas. Koks rezultatas? Tiesiog „Audi“ – konservatyvi, nuobodi, bet... nesenstanti.
Atsisėdus vidun apima tas pats déjà vu jausmas. Viskas jau matyta. Už vairo – didžiulis 12,3 colio „Full HD“ prietaisų skydo ekranas, o centrinės konsolės viduryje – dar du ir abu jautrūs lietimui. 10,1 colio skersmens viršutinis skirtas valdyti komforto, garso ir kitas funkcijas, o apatinis, kiek mažesnis 8,6 colio, aptarnauja tik klimato funkcijas. Tai suteikia šiuolaikiškumo prabangiam ir ergonomiškam Q7 salonui, bet gaunate dar vieną paviršių, nuo kurio teks nuolat valyti pirštų antspaudus.
Viduje vietos užteks septyniems keleiviams, nebent įsigytumėte įkraunamą hibridą, kuriame negali būti montuojama trečia sėdynių eilė. Jo bagažinė taip pat mažesnė – 563 litrai vietoj 780 (nulenkus trečios eilės krėslų atlošus).
Kaip jis važiuoja?
„Audi“ neatsisakė dyzelinių variklių ir pateikė dvi 3 litrų darbinio tūrio modifikacijas, pasiekiančias 231 ir 286 AG. Taip pat yra trijų litrų benzininis motoras, išspaudžiantis 340 AG. Jis taip pat naudojamas iš tinklo įkraunamoje hibridinėje sistemoje, kurios bendra galia siekia 394 AG „55 TFSI e quattro“ ir 490 AG „60 TFSI e quattro“ modifikacijose.
Išbandėme hibridinę versiją ir du pusdienius mėgavomės važiavimo vien elektra Vilniaus gatvėmis malonumu, tvarkydami smulkius buitinius savaitgalio reikalus. Po to leidomės į ilgesnę užmiesčio kelionę ir baterijos atsargos Vilnius-Panevėžys greitkelyje išseko galinio vaizdo veidrodėlyje nespėjus išnykti sostinės priemiesčių panoramai. 25,9 kWh talpos skysčiu aušinama ličio jonų baterija mieste leidžia nuvažiuoti iki 90 km, tad įkraunamas hibridas atrodo patraukliai priemiesčio šeimoms, kurios turi savos gana pigios elektros ir dažnai sukiojasi mieste. Užmiestyje, išsekus baterijai, teks susitaikyti su arti 10 litrų siekiančiomis benzino sąnaudomis.
Nepaisant papildomo baterijos ir elektros motorų svorio, galingiausias hibridas iki 100km/val. spurtuoja per 5 sekundės (394 AG modelis per 5,7 sekundės). Tačiau beveik 300 kg nei dyzelinio modelio didesnė masė jaučiasi posūkiuose ir tų papildomų kilogramų reikia nepamiršti stabdant, jei nenorite, kad ekipažas nesusirgtų jūros liga pernelyg stipriai kertant per stabdžius.
Pats hibridas veikia nepriekaištingai, preciziškai dalindamas galią tarp benzininio ir elektros variklių, 8 laipsnių pavarų dėžei darbuojantis lyg šveicariškam laikrodžiui. Nebandėme Q7 bekelėje, bet čia abejonių neturėtų kilti. Vairuotojas taip pat gali reguliuoti pakabos aukštį, jei tektų važiuoti itin blogu keliu ar per pusnis.
Kodėl verta pirkti?
Dyzelinių modelių kaina prasideda nuo 71,2 tūkst., benzininio – nuo 77,1 tūkst., 55 hibridas kainuoja nuo 86,9 tūkst., o galingiausias – nuo 98,1 tūkst. eurų. Pastarsis siūlomas tik su „S line“ paketu, kitų modifikacijų pirkėjams už „S line“ tektų primokėti daugiau nei 4 tūkst. eurų.
Foto galerija.: new_000339963_0
Net jei nusitaikėte į brangiausią Q7, neskubėkite užverti piniginės. Bazinė įranga gana gausi, tačiau sunku bus atsilaikyti prieš kai kurias pozicijas papildomos įrangos sąraše. Kėbulo spalva, išskyrus baltą, papildomai kainuos nuo 1190 iki 4981 euro. 22 colių ratlankiai – dar pustrečio tūkstančio. Galinių ratų vairavimo sistema – dar 1303 eurai. Priekinių sėdynių šildymas – 453, vėdinimas – 1245 eurai. Jei automobiliu dalijatės su kitais šeimos nariais, naudinga vairuotojo atminties funkcija kainuoja 373 eurus.
Bazinė versija turi 10 garsiakalbių garso sistemą, bet visai patraukliai atrodo „Bang & Olufsen“ 17 garsiakalbių garso sistemos pasiūlymas už 1303 eurus. Galima nestabdyti ir dėti ant stalo 6964 eurus už 23 garsiakalbių „Bang & Olufsen“. DVD grotuvas kainuoja 171 eurą, bet kažin ar daug kas jį užsisakys.
Dar puspenkto tūkstančio tektų investuoti į pagalbos vairuotojui sistemas „City“ ir „Tour“, kurios įspėja apie pavojus gatvėse ir keliuose, laiko automobilį eismo juostoje ir laikosi atstumo iki kitų transporto priemonių, atpažįsta kelio ženklus ir pan. Projekcinio ekrano kaina – dar 1585 eurai. Greičiausiai norėsite elektra atidaromų bagažinės durų (1121 euras) ir panoraminio stoglangio (1982 eurai). Tai toli gražu ne baigtinis sąrašas, tad papildomai įrangai pasiruoškite 15–20 tūkst. eurų. Jei perkate premium klasės automobilį, jis ir turi būti premium.
Verdiktas. Didelis ir prašmatnus automobilis pasiturinčiai priemiesčio šeimai. Įkraunamas hibridas leis sutaupyti degalams ir, dar svarbiau, neteks prisiimti kaltės dėl smogo gatvėse.
Privalumai
- Erdvus ir patogus.
- Didelis vien elektra įveikiamas atstumas.
Trūkumai
- Senstelėjęs. Q7 antra karta pasirodė prieš beveik 10 metų.
- Įkraunamas hibridas – tik penkiavietis.
Konkurentai
BMW X5
Žanro klasika. Taip pat siūlo dyzelinius, benzininius bei įkraunamus hibridus. Kaina – nuo 84,6 tūkst. eurų.
„Volvo XC90“
Švelnus 250 AG hibridas kainuoja nuo 74,8 tūkst., įkraunamas 455 AG hibridas – nuo 90,4 tūkst. eurų. Ir be vairuotojai gali gabenti dar šešis žmones.
„Lexus RX“
Pigesnė alternatyva. Hibridinio modelio kaina prasideda nuo 75,4 tūkst., įkraunamos hibrido – nuo 80,9 tūkst. eurų. Ir nebūsite apiplėšti renkantis papildomą įrangą.