Meniu
Prenumerata

penktadienis, lapkričio 22 d.


AVIACIJA
„Boeing 737 MAX“ netrukus vėl raižys padanges. Tuo tikisi pasinaudoti ir „Ryanair“
IQ
Boeing

Kai 2019 m. kovą po dviejų 346 žmonių gyvybę nusinešusių katastrofų „Boeing 737 MAX“ buvo uždrausta eksploatuoti, amerikiečių bendrovė tikėjosi incidentus sukėlusią programinę įrangą sutvarkyti iki mėnesio pabaigos. Vėliau spėta, kad lėktuvai į dangų pakils 2019-ųjų pabaigoje. Tačiau juos tikrinant išlindo naujų problemų.

Nuo orlaivių nutupdymo jau praėjo 21 mėnuo, per kuriuos jie kaupėsi Siatle esančioje gamykloje, kol gamyba buvo apskritai sustabdyta.

Visgi metų pabaigoje „Boeing“ sulaukė gerų žinių. Lapkričio viduryje šis modelis iš naujo sertifikuotas JAV federalinės aviacijos administracijos (FAA), o pirmasis komercinis atnaujintų lėktuvų skrydis įvyko gruodį Brazilijoje. 

Kitas itin svarbus žingsnis yra vėl leisti šiems orlaiviams skraidyti Senajame žemyne. Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) lapkritį pristatė resertifikacijos gaires. Šis procesas gali įvykti jau sausį. Teigiama, kad po FAA sprendimo EASA žingsnis yra daugiau formalumas, siekiant patikrinti porą specifinių kriterijų, tad „Boeing 737 MAX“ netrukus galės raižyti Europos padanges.

Tokiais lėktuvais netolimoje ateityje skraidys ir po žemyną keliaujantys lietuviai. Europoje daugiausia šio modelio orlaivių turi „Turkish Airlines“ ir didelių finansinių problemų šiuo metu kamuojama „Norwegian“. Tačiau atrodo, kad vienu didžiausių šio modelio lėktuvų parkų girsis mūsų šalyje aktyviai veikianti „Ryanair“, kuri gruodį rezervavo dar 75 tokius orlaivius šalia 135 užsakytų anksčiau. Pasaulyje daugiausia šio modelio lėktuvų užsakė JAV oro linijų bendrovė „Southwest Airlines“.

Ilgai užsitęsęs „Boeing“ blogų naujienų periodas gali baigtis taip pat staigiai, kaip ir prasidėjo. Atnaujinta 737 MAX modelio sertifikacija leis grįžti prie didesnių gamybos pajėgumų. Visgi svarbesniu aspektu tampa galimybė atnaujinti tarptautinius skrydžius. Įvairiose šalyse gyventojai jau pradedami skiepyti naujomis vakcinomis nuo COVID-19, ir jei jos suveiks, kaip tikimasi, skrydžių ir lėktuvų paklausa vėl augs.

MAXimalus efektas

„Ryanair“ 2026 m. tikisi turėti 150 lėktuvų daugiau nei skraidė 2019-aisiais ir oro skrydžių bendrovės parke vis didesnė reikšmė teks MAX modeliams. „Ryanair“ moka išnaudoti krizes, o „Boeing“ jose visuomet tenka ypatingas vaidmuo.

Po 2021 m. rugsėjo 11-osios teroristinių aktų JAV, sudavusių skaudų smūgį aviacijai visame pasaulyje, „Ryanair“ praėjus vos keturiems mėnesiams užsakė šimtą „Boeing 737-800“ lėktuvų. Airijos bendrovės vadovas Michaelas O‘Leary tapo Sietlo didvyriu, o šis sandoris nišinę skrydžių bendrovę pavertė pasauline galiūne.

Dabar airiai mėgins į tą pačią upę įbristi antrą kartą. Ekonomiški ir daugiau keleivių talpinantys „Boeing 737 MAX“ suteiks „Ryanair“ konkurencinį pranašumą. Jei keleiviai baiminsis dėl jų saugumo, 10 eurų bilieto kaina visas abejones turėtų išsklaidyti. Jei ne, galbūt įtikins argumentas, kad MAX yra labiausiai tikrintas ir pertikrintas laineris istorijoje.

Nugalėjus COVID-19 pandemiją kelionių alkis bus milžiniškas, o vienu svarbiausių patiekalų taps „Ryanair“ ir „Boeing 737 MAX“.

2020 12 24 06:00
Spausdinti