Vokietijos „Bosch“ trečiadienį paskelbė pasiekusi persilaužimą dyzelinių variklių technologijų srityje – įmonės sukurti naujieji sprendimai išmetamą azoto oksidų kiekį leidžia sumažinti iki vos dešimtadalio pagal įstatymus leistino kiekio.
Naujoji technologija, kurioje naudojamas dirbtinis intelektas, padarys galą diskusijoms apie „dyzelių mirtį“, pažymėjo įmonė.
„Išmetami azoto oksidų kiekiai bandomuosiuose automobiliuose, kuriuose įdiegta ši technologija, jau šiandien neviršija vidutiniškai 13 mg azoto oksidų vienam kilometrui kelio, o tai yra kur kas mažiau už didžiausią 120 mg kiekį, kuris bus leidžiamas po 2020 metų“, – nurodoma „Bosch“ pranešime.
„Tai yra dyzelinių technologijų ateitis, – pareiškė „Bosch“ valdybos pirmininkas Volkmaras Denneris. – Visai netrukus išmetamieji teršalai šiame sektoriuje nebekels problemų. O ateityje dyzeliniai varikliai bus integruoti į judumo sprendimus.“
Įvairių pasaulio šalių reguliavimo institucijos ypač daug dėmesio dyzelinėms technologijoms skiria nuo 2015 metų pabaigos, kai Vokietijos automobilių milžinė „Volkswagen“ pripažino, jog milijonuose visame pasaulyje parduotų automobilių buvo įdiegusi specialią programinę įrangą, kuri sumažindavo dyzelinių automobilių išmetamųjų teršalų rodiklius, kai buvo atliekami jų taršos bandymai.
Pasak V. Dennerio, aštri dyzelinių technologijų kritika „mūsų inžinierius paskatino“ ieškoti sprendimų, kurie būtų „matomi ir juntami“ realiame pasaulyje, o ne tik laboratorijoje.
Dyzeliniams automobiliams pernai teko 45 proc. visų Europoje parduotų automobilių ir jų pardavimai nuosekliai mažėja.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.