Eismo kontrolės sistema svers važiuojančias mašinas
IQ
Pasversti sunkvežimius norima jų nestabdant. (BNS nuotr.).
Pagrindiniuose šalies keliuose pradedama diegti bandomoji daugiafunkcė pažeidimų kontrolės sistema. Magistralinio kelio A6 ruože tarp Karmėlavos ir Jonavos darbininkai pradedama montuoti unikali įranga, galinti pasverti įprastu greičiu važiuojančius automobilius.
Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai. Planuojama, kad visa įranga keliuose bus įdiegta iki rugsėjo pabaigos. Sistema ne tik pasvers automobilius, bet ir fiksuos jų gabaritus, nuskaitys automobilių valstybinius numerius, rinks statistiką apie eismo intensyvumą. Šios sistemos renkami duomenys galės būti taikomi tikrinti, ar sumokėtas kelių naudotojo mokestis, ar transporto priemonė yra apdrausta, turi galiojančią techninę apžiūrą.Sistema ne tik pasvers automobilius, bet ir fiksuos jų gabaritus, nuskaitys automobilių valstybinius numerius, rinks statistiką apie eismo intensyvumą.Siekiama, kad ateityje ši sistema galėtų automatiškai išsiųsti baudos kvitą svorį viršijusių ir kitus reikalavimus pažeidusių transporto priemonių valdytojams – taip pat, kaip automatiškai baudos kvitą dabar gauna stacionaraus greičio matuoklio užfiksuotas pažeidėjas. Tai bus pirmasis toks bandymas Europoje – niekur kitur baudos automatiškai nėra išrašomos. „Su pažeidėjais siekiame kovoti šiuolaikinėmis priemonėmis – intelektualiais sprendimais, kurie yra efektyvūs. Tyrimai rodo, kad maždaug ketvirtadalis sunkiojo transporto Lietuvoje viršija leistiną svorį. Tiesiant kelius atsižvelgiama į maksimalias leistinas apkrovas, todėl jas viršijus kelių danga greičiau dėvisi, o sugadintus kelius reikia remontuoti už visuomenės lėšas. Be to, bloga kelių būklė – duobės, provėžos – turi įtakos eismo saugumui. Nereikėtų pamiršti, kad perkrauto sunkvežimio stabdymo kelias ilgesnis, tad ir pavojus didesnis“, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis.
Tiesiant kelius atsižvelgiama į maksimalias leistinas apkrovas, todėl jas viršijus kelių danga greičiau dėvisi.Pirmieji Baltijos šalyse Lietuva – pirmoji iš kaimyninių šalių, diegianti tokią kompleksinę sistemą. Nei Lenkijoje, nei Latvijoje, nei Estijoje panašių intelektinių transporto sistemų (ITS) iki šiol nėra įdiegta. Pažeidimų kontrolės sistema diegiama trijuose intensyvaus eismo ruožuose Lietuvoje – greitkelyje Vilnius–Kaunas ties Kauno mariomis, kelyje „Via Baltica“ tarp Kalvarijos ir Lietuvos–Lenkijos sienos bei kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis ties Jonava.

- Transporto priemonių svorį, viršijamas ašių apkrovas; • Didžiagabarites transporto priemones, važiuojančias keliais be leidimo; • Transporto priemones be galiojančios techninės apžiūros; • Civilinės atsakomybės draudimu neapdraustas transporto priemones; • Policijos, valstybės sienos apsaugos, muitinės tarnybų ieškomas transporto priemones; • Eismo srauto greitį, intensyvumą; • Transporto priemonių rūšis; • Transporto priemonių maršrutą.
