Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


„HYUNDAI KONA“
Elektromobilis „Hyundai Kona Electric“: subalansuotas Lietuvai
Ovidijus Lukošius

Keturiasdešimt tūkstančių eurų už šį mažytį automobilį atrodo beprotiškai didelė pinigų suma, ar ne? Neskubėkite su išvadomis.

Elektromobiliai gali įvaryti kompleksų. Ar net fobijų, kurių apsėsti daugelis ne pirmos jaunystės „iPhone“ savininkų, su siaubu žvelgiančių į kone akyse senkančią bateriją. Panašiai ir su senesniais elektromobiliais, kurie neįveikdavo nė 200 kilometrų, tad iš Vilniaus galėjai nuvykti į Kauną, bet grįžti atgal – jau ne.

Tačiau tai – ne apie „Hyundai Kona Electric“. Šis automobilis su pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 449 kilometrus. O tai yra kilometru daugiau nei atstumas nuo labiausiai nutolusių dviejų Lietuvos miestų – Nidos ir Visagino. Žinoma, tokios ilgos kelionės metu kiekvienas vairuotojas stabteltų energijos kofeino pavidalu sau ir tuo pačiu šiek tiek elektros automobiliui, kad greitkelyje būtų galima spustelti iki leidžiamų 130 km/val.

Bet išvada akivaizdi – ne kasdien tenka įveikti po pusę tūkstančio kilometrų, tad „Kona Electric“ tinkamas visos Lietuvos keliams, ne tik didžiųjų miestų gatvėms.

Foto galerija: old_000204648_0

Kaip jis atrodo?

Jis beveik nesiskiria nuo „Hyundai Kona“ su vidaus degimo varikliu. Tik vietoje variklio grotelių – jų imitacija su durelėmis, už kurių baterijos įkrovimo lizdas. „Kona“ yra vienas dailiausių mažųjų SUV, bet ir ne toks ekstravagantiškas kaip konkurentas „Nissan Juke“.

Nors realiai tai yra tik kiek aukščiau kilstelėtas nedidelis hečbekas, dizaineriai pasistengė pabrėžti, kad tai SUV – chromuotos dugno apsaugos po priekiniu ir galiniu bamperiais, plastiko detalės virš ratų arkų tarsi kviečia išsukti iš kelio. Benzininė versija turi ir visų varančiųjų ratų transmisiją, tačiau elektromobilis – ne.

Šiam automobiliui tinka ryškios spalvos, ypač derinamos su juodos ar baltos spalvos stogu. Mėgstate būti dėmesio centre, rinkitės rūgšties geltoną, keraminę mėlyną arba mandarino kometos. Nejuokauju, tai oficialūs spalvų pavadinimai. Yra ir solidesnių variantų – pavyzdžiui, galaktikos pilka ar tamsos riterio.

„Kona“ viduje – įprastos „Hyundai“ valdos. Virš centrinės konsolės styro 8 colių lietimui jautrus ekranas (jis kainuoja papildomai, standartinėje versijoje coliu mažesnis), o centrinis valdymo pultas nudažytas sidabro spalva. Čia vietoje pavarų perjungimo svirties įrengti keturi mygtukai, pažymėti D, R, N, P raidėmis. Patogu, nors iš pradžių neįprasta juos naudoti.

Medžiagų kokybė nuvilianti. Ji būtų visiškai pakenčiama automobiliui už 18 tūkst. eurų, tačiau sumokėję 40 tūkst. tikitės dvaro, o ne kaimo sodybos.

Kaip jis važiuoja?

Elektrinė „Kona“ yra 300–400 kilogramų sunkesnė už versijas su benzininiais varikliais, tačiau pagal vairavimo teikiama malonumą yra visiškai kitoje lygoje. Aukštesnėje. Gerokai aukštesnėje. Nors bendroji masė (kalčiausios sunkios baterijos) viršija dvi tonas, svorio centras žemas ir tolygiai paskirstytas, nes baterijos išdėstytos po visu automobilio grindų plotu.

Elektrinis motoras generuoja 204 AG, paversdamas šį nekaltos išvaizdos SUV kone lenktynių bolidu, bent jau pagal gebėjimus spurtuoti. Iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 7,6, o nuo 80 iki 120 km/val. per 4,8 sekundės. Sportinis „Subaru BRZ“ su automatine pavarų dėže spurto lenktynėse iki 100 km/val. pralaimėtų.

„Kona Electric“ smagu vairuoti mieste, o ypač vingiuotuose provincijos keliukuose, kai jis lengvai įveikia stačias įkalnes, o vienintelis triukšmo šaltinis – vos girdimas padangų triukšmas. Maksimalus elektromobilio greitis tėra 167 km/val., tačiau tai gerokai daugiau nei galite legaliai važiuoti Lietuvos greitkeliuose. Jais kelionė gali būti atpalaiduojanti, pasitelkus vairuotojo pagalbos sistemas – nuolatinio greičio palaikymo, atstumo iki kito automobilio ir eismo juostų laikymosi. Įjungus jas visas automobilis važiuoja ir vairuoja savarankiškai, tačiau aliarmo signalas netrukus primena rankas laikyti ant vairo.

Automobilis turi tris važiavimo režimus ECO, SPORT ir COMFORT. Taip pat yra ketvirtas slaptas ECO+, kuris pravers visiškai išsekus baterijai ir iki įkrovimo stotelės dar likus keliolikai kilometrų – automobilis itin taupiai naudoja energijos likučius, tačiau išjungia kondicionierių, radijo grotuvą ir visą kitą komforto įrangą.

Įveikiama atstumą mieste galima pailginti naudojant elektros regeneracijos funkciją – atleidus greičio pedalą automobilis stabdomas, o taip pagaminama energija perduoda akumuliatoriui įkrauti. Įgudus automobilis mieste valdomas tik greičio pedalu, stabdžio prireikia nebent avarinei situacijai išvengti.

Priešingai nei renkantis įprastą automobilį, „Kona Electric“ nevers sukti galvos dėl degalų rūšies, darbinio tūrio ar pavarų dėžės tipo. „Kona Electric“ siūlomas su vieninteliu motoru ir kol kas vieninteliu 64 kWh akumuliatoriumi. Kitais metais pasirodys versija su 39,2 kWh akumuliatoriumi.

Greitojo įkrovimo stotelėje 80 proc. baterijos talpos įkrauti trunka mažiau nei valandą. Stacionarioje kintamos srovės stotelėje pilnai įkrauti bateriją prireiks pusdešimtos valandos, o naudojant buitiniam elektros lizdui pritaikytą specialų įkrovimo bloką – 31 valandos.

Foto galerija: old_000204648_1

Kodėl verta pirkti?

Priežasčių yra daugiau nei viena, o vienintelis trūkumas – didelė kaina.

Už 40 tūkst. eurų galima pasirinkti ant prestižo lentynos gerokai aukščiau stovintį, ekonomišką ir stilingą „Lexus UX“. Daugelis turbūt taip ir padarytų. Tačiau elektromobilių gamintojai žada, kad jų kainos ims artėti prie įprastų automobilių pingant baterijoms ir masinei gamybai įgaunant pagreitį. Galbūt politikai nuspręs taikyti jiems mokesčių lengvatas, nors jau ir dabar elektromobilių vairuotojai turi privilegijų – miestuose jiems netaikomas parkavimo mokestis, viešosiose elektros įkrovimo stotelėse energija kol kas nieko nekainuoja.

Elektromobiliais galima važiuoti viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Išdidžiai aplenkiau iki pat Lukiškių aikštės nusidriekusią spūstį prie užvažiavimo ant Geležinio Vilko tilto Vilniuje, sutaupydamas bent dešimt minučių. Laikas irgi pinigai.

Pinigai už elektromobilį ims netrukus grįžti, nes užmiršite kelią į degalines. Visos kelionės elektromobiliu yra nemokamos. Jei taupiu įprastu automobiliu per metus nuvažiuojama 20 tūkst. kilometrų, degalams tenka išleisti apie 2 tūkst. eurų. Elektromobilio degalų išlaidų lape švies nuliai. Bet net pasibaigus nemokamos elektros erai keliausite kone už dyką. „Kona Electric“ sąnaudos yra 14,3 kWh/100 km. Tad net kraunant bateriją namuose, kelionė nuo Vilniaus iki Klaipėdos dabar nekainuos nė 5 eurų.

Galiausiai pažvelkime į kainoraštį. Čia vos dvi eilutės – 39 990 eurų už „Comfort“ ir 44 990 eurų už „Style“ įrangos lygius. Už tuos papildomus tūkstančius gautumėte daug malonių smulkmenų, tačiau ir pigesnė versija gana gerai apginkluota. Tačiau svarbiausia šiame automobilyje – elektros širdis.

Privalumai

Trūkumai

Foto galerija: old_000204648_2

2019 08 19 00:07
Spausdinti