Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, kovo 28 d.


„NISSAN LEAF“
Elektromobilių pasaulio Adomas. Antra versija.
Ovidijus Lukošius

Kol kiti automobilių gamintojai dar tik ieško vietos elektromobiliams savo salonuose ar apskritai mokosi sujungti bateriją, ratus ir elektros motorą, „Nissan“ pasaulyje jau pardavė 400 tūkst. „Leaf“ ir neseniai išleido antrosios kartos modelį.

Elektromobilius išbandę vairuotojai paprastai nebegrįžta prie iškastiniu kuru varomo transporto, tad „Nissan“ užsiaugino lojalių vartotojų armiją. „Leaf“ tapo geriausiai perkamu elektromobiliu istorijoje.

Vyriausybėms apkraunant mokesčiais taršių automobilių savininkus, pingant baterijoms ir įsibėgėjant masiniai gamybai, elektromobilius jau ėmė gaminti daugelis svarbiausių pramonės žaidėjų. „Leaf“ ir „Tesla“, elektromobilių pasaulio Adomas ir Ieva, sulaukė būrio konkurentų – ir su prestižiniais ženkleliais, ir su įmantresniais kėbulais, ir galinčiais įveikti daugiau kilometrų. Įdomybės tik prasideda.

Kaip jis atrodo?

Prieš devynerius metus „Leaf“ pagaminusi „Nissan“ pareiškė, kad jei jau vairuoji elektromobilį, vis turi apie tai žinoti – pirmosios kartos modelis išsiskyrė neįprasta išvaizda.

Bet kitapus Ramiojo vandenyno, Kalifornijoje, Elonas Muskas jau buvo pagaminęs neprastai atrodantį „Tesla Roadster“, o kiek vėliau – ir „Model S“.

Aptakiomis formomis, suteikiančiomis maksimalias aerodinamines savybes, jis priminė aplaižytą ledinuką. Atrodė, kad išaušo bjaurių automobilių era. Bet kitapus Ramiojo vandenyno, Kalifornijoje, Elonas Muskas jau buvo pagaminęs neprastai atrodantį „Tesla Roadster“, o kiek vėliau – ir „Model S“.

Antrosios kartos „Leaf“ atrodo kaip normalus automobilis, pernelyg neišsiskiriantis iš visų „Nissan“ modelių gamos. Penkiaduris hečbekas yra gana aukštas ir erdvus, tarsi bandantis vienu ratu įvažiuoti į vienatūrių teritoriją.

Išraiškingiausiai „Leaf“ atrodo iš šono, juoda spalva nudažytas C statramstis iš tolo sukuria iliuziją, kad šoniniai langai susilieja su galiniu.

Viduje „Leaf“ dabar taip pat įprastas automobilis, nieko bendro neturintis su pirmosios kartos interjeru. Grįžo mygtukai ir ratukai, medžiagos įprastos, bet kokybiškos. Tikras nuosaikumo triumfas. O gal baimė šokiruoti būsimų pirkėjų mases?

Foto galerija: old_000204764_0

Kaip jis važiuoja?

Pernai išleistas antrosios kartos „Leaf“ turėjo vienintelę 40 kWh, o šiemet pasirodė galingesnė jo versija „Leaf e+“ su 62 kWh baterija. „Leaf e+“ variklis pasiekia 214 AG, su pilnai įkrauta baterija gali nuvažiuoti 385 kilometrus. 40 kWh modelis turi 147 AG motorą ir gali įveikti iki 270 kilometrų.

Apkūnokas šeimai skirtas hečbekas pasižymi sportišku charakteriu. Dėl sunkių baterijų sukurto žemo svorio centro automobilis puikiai laikosi ant kelio, o galingas motoras provokuoja spustelti greičio pedalą. Iki 100 km/val. automobilis spurtuoja per 7,1 sekundės, neišleisdamas jokio garso – kai negirdi riaumojančio variklio, atrodo, kad nereikia ir jokių pastangų. Greitkelyje taip pat nevargina triukšmas, vos juntamas padangų ir vėjo grasas netrukdo kalbėtis.

Tačiau su greičiu nereikia persistengti – prietaisų skyde šviečiantis baterijos simbolis ir likę nuvažiuoti kilometrai veikia lyg tramdomieji marškiniai.

Tačiau su greičiu nereikia persistengti – prietaisų skyde šviečiantis baterijos simbolis ir likę nuvažiuoti kilometrai veikia lyg tramdomieji marškiniai.

Daugelyje situacijų valdyti „Leaf“ galima vienu akseleratoriaus pedalu. Aktyvavus „e-Pedal“ funkciją, automobilis stabdomas automatiškai, vos atleidus greičio pedalą, kad regeneruotų elektros energiją. Ramiai vairuojant net ir intensyvaus miesto eismo sąlygomis stabdžio pedalo galite net nepaliesti.

Be nuolatinio greičio ir juostų stebėjimo, yra daugiau išmanių sistemų – greitkelyje ar transporto sraute mieste „Leaf“ laikosi atstumo iki priekyje važiuojančio automobilio, pats stabdo ar pajuda į priekį. Ši „ProPilote“ pavadinta sistema taip pat už vairuotoją pastato automobilį, šonu arba galu, suradusi laisvą vietą.

Greitojo įkrovimo stotelėje mažesnės talpos bateriją iki 80 proc. pavyks įkrauti per valandą, didesnei prireiks pusantros. Beveik puspenkto šimto kilometrų galintis nuvažiuoti „Hyundai Kona Electric“ pasirodo geriau. 7 kW „Wallbox“ tipo įkrovėjas bateriją pakraus per 7,5 ir 11,5 valandos, o iš buitinio lizdo tai užtruks daugiau nei parą.

Foto galerija: old_000204764_1

Kodėl verta pirkti?

Elektromobiliai užburia – yra dinamiški, važiuoja tyliai, o ištuštinę sąskaitą įsigijimo metu po to tarnauja beveik už dyką. Elektra greitojo įkrovimo stotelėse dabar nemokama, o ir kraunant namie 100 km nuvažiuosite už vos daugiau nei 2 eurus. Tiek kainuoja pusantro litro benzino.

Europos, Pietų Korėjos, JAV automobilių gamintojai sutarė naudoti CCS tipo kroviklius ir šis aljansas leis sparčiau sukurti elektromobilių įkrovimo tinklą. „Nissan“ lieka prie „CHAdeMO“ standarto. Kodėl? Yra bent vienas paaiškinimas. „Nissan“ sukūrė įrenginį, pavadintą „xStorage“, kuris leidžia ne tik įkrauti automobilio bateriją iš elektros tinklo, bet ir energiją tiekti atgal – buitinėms šeimininkų reikmėms arba parduoti į tinklą. Naktį pakrovus automobilį pigia elektra, piko valandomis, kai jos kaina pakyla, galima elektrą parduoti paskirstymo tinkams. Tai nesukraus kapitalo, bet kelionės elektromobiliu bus pigesnės ar nemokamos.

Lieka vienintelis klausimas, kurį „Leaf“ pasirinkti – su 40 ar 62 kWh baterija? Pirmojo kaina prasideda nuo 36 880, „e+“ versija – nuo 43 700 eurų. Jei tai antrasis šeimos automobilis, skirtas daugiausiai kelionėms mieste, sunku bus atsispirti pagundai sutaupyti 6–7 tūkst. eurų. Bet jis puikiai tinkamas ir tolimesnėms išvykoms, o sustoti įkrauti bateriją tarp sostinės ir pajūrio ne visuomet viliojanti idėja. Tad pagalvokite iš naujo.

Privalumai

Trūkumai

Foto galerija: old_000204764_2

2019 08 25 17:47
Spausdinti