Meniu
Prenumerata

pirmadienis, spalio 7 d.


EISMO SAUGUMAS
EP sprendimas dėl vairuotojų pažymėjimo: kas keistųsi Lietuvoje
Evaldas Labanauskas, specialiai iš Strasbūro
Pixabay
Asociatyvi iliustracija.

Europos Parlamentas (EP) ruošiasi suvienodinti vairuotojų pažymėjimų išdavimo ir keitimo tvarką visoje ES. Tarp gerų žinių Lietuvos vairuotojams – pažymėjimų skaitmenizacija ir retesnis reikalavimas juos keisti.

Trečiadienį europarlamentarai pritarė savo pozicijai dėl vairavimo teisių taisyklių atnaujinimo. Už šį siūlymą balsavo 339 EP nariai, 240 nepritarė, o 37 susilaikė.

Atsižvelgdamas į Europos Komisijos pasiūlymą, EP siekia, kad motociklų, lengvųjų automobilių ir traktorių vairuotojo pažymėjimai turėtų galioti bent 15 metų (sunkvežimių ir autobusų – 5 metus). Europarlamentarai nepritarė Europos Komisijos pasiūlymui riboti teisių galiojimą vyresniems žmonėms.

Lietuvoje vairuotojo pažymėjimą iki 65 metų asmenims reikia atnaujinti kas 10 metų, nuo 66 – kas 5 metus, o po 80-ies – kas 2 metus.

EP nariai nusprendė, kad išduodant ar atnaujinant vairuotojų teises asmenys patys įvertintų savo tinkamumą vairuoti, ir paliko ES valstybėms apsispręsti, ar reikalauti medicininės patikros, kaip jau yra privaloma Lietuvoje.

Net Lietuvos EP narių nuomonės išsiskyrė: Waldemaras Tomaszewskis kartu su Rasa Juknevičiene, Andriumi Kubiliumi bei Liudu Mažyliu balsavo prieš, o likę septyni Lietuvos atstovai palaikė minėtus siūlymus.

EP nariai taip pat siūlo galimybę išduoti skaitmenines vairuotojų teises kartu su jų popierine versija. Tokias skaitmenines teises būtų galima naudoti išmaniajame telefone visoje ES. Be to, siekiama, kad vairuotojai būtų geriau pasiruošę vairuoti įvairiomis oro ir kelio sąlygomis.

Galiausiai, atsižvelgdamas į profesionalių vairuotojų trūkumą, EP pasisako už tai, kad 18-mečiams būtų leidžiama gauti vairuotojo pažymėjimą vairuoti sunkvežimį ar autobusą, o septyniolikmečiai jau galėtų gauti vairuotojo pažymėjimą sunkvežimiams vairuoti, jei juos lydėtų patyręs vairuotojas.

Šie vairavimo teisių taisyklių atnaujinimai sulaukė audringų diskusijų. Net Lietuvos EP narių nuomonės išsiskyrė: Waldemaras Tomaszewskis kartu su Rasa Juknevičiene, Andriumi Kubiliumi bei Liudu Mažyliu balsavo prieš, o likę septyni Lietuvos atstovai palaikė minėtus siūlymus.

Vis dėlto tikėtina, kad šie vairavimo teisių taisyklių pakeitimai dar negreitai įsigalios ir dėl jų galutinai apsispręs kitos kadencijos EP. Po trečiadienio EP balsavimo dabar prasidės derybos su ES narėmis Taryboje, kurioje tradiciškai siekiama išlaikyti daugiau valstybių narių galių (tarkime, siūloma, kad vairuotojo pažymėjimų galiojimo laikotarpius turėtų nustatyti valstybės).

2024 02 28 15:28
Spausdinti