Ketvirtosios kartos „Lexus RX“ sulaukė modelio vidurio ciklo atnaujinimo. Pasiaiškinkime, kas iš tiesų naujo.
Prieš ketverius metus debiutavusi didžiausio ir prabangiausio (Europoje, ne pasaulyje) „Lexus“ SUV ketvirtoji karta nevertė alpti iš nuostabos tik dėl to, kad anksčiau pasirodęs mažesnysis jo brolis NX leido priprasti prie futuristinių automobilio linijų.
Turbūt nesunkiai pavyks rasti žmonių, kurie žvelgdami į „Lexus“ raukys nosį, tačiau niekam nepavyktų nuginčyti, kad RX savo išvaizda didžiųjų SUV pulke yra balta varna. Kaip norite, gerąja ar blogąja šios metaforos prasme.
Kaip jis atrodo?
Tai tik švelnus modelio atnaujinimas, tačiau „Lexus“ dizaineriai šiek tiek paplušėjo. Paryškintos ir šiaip masyvių variklio grotelių linijos, nežymiai pasikeitė priekinių žibintų išvaizda, o rūko žibintai gerokai padidinti ir nuleisti žemyn, paliekant vietos ortakių porai. Galiniai žibintai taip pat atnaujinti – raudonos ir baltos jų dalis sukeistos vietomis. Tiek variklio grotelėse, tiek ir naujuose žibintuose naudojami L raidės stilizuoti siluetai tarsi Japonijos gamintojas turėtų išskirtines teises į šią raidę.
RX turi ir ilgesnę kėbulo versiją su septyniomis sėdynėmis, išdėstytomis trejomis eilėmis. L raide pažymėtas modelis yra 110 mm ilgesnis ir tai plika akimi matosi žvelgiant į automobilio profilį – galinė dalis ne tokia grakšti, galinis langas įmontuotas stačiau.
Interjere didesnių pokyčių nėra. „Lexus“ kaip niekas kitas geba derinti prabangą ir inovatyvumą. Mobiliajam telefonui skirta ne tik lentynėlė su belaidžiu krovikliu, bet ir speciali ertmė, kurios anksčiau čia nebuvo, išmaniajam įrenginiui įstatyti. Žinoma, centrinėje konsolėje palikta vietos ir „Lexus“ simboliu tapusiam analoginiam laikrodžiui su rodyklėmis.
Salone daugybė mygtukų ir ratukų, o lietimui jautrus 12,3 colio ekranas atlieka daugiau monitoriaus funkciją, nes prietaisus patogiau valdyti mygtukais ar pirštais braukant per jutiklinį kilimėlį, kuris yra paklusnesnis nei anksčiau montuota svirtelė.
Viduje erdvu visiems keleiviams, nors suaugusiems L versijos trečioje sėdynių eilėje greičiausiai bus ankšta. Tačiau net keliaujant septyniese bagažinėje liks vietos krepšiams (211 litrų). Įprasto RX bagažinės tūris yra 453, o L versijos be trečiosios sėdynių eilės – net 652 litrai.
Kaip jis važiuoja?
Vakarų Europos rinkose (ne visose) „Lexus“ siūlo dvi modifikacijas – hibridinę RX 450h ir benzininę RX 300. Hibridinė versija turi 3,5 litro V6 262 AG variklį, kuris derinamas su dviem elektriniais motorais. Bendra visos sistemos galia siekia 313 AG. RX 300 modelis turi keturių cilindrų benzininį motorą, pasiekiantį 238 AG. Rusijos, Ukrainos, Kazachstano ir Kaukazo šalyse vairuotojams dar siūlomas RX 350 modelis su 3,5 litro 300 AG varikliu.
Tačiau sutelkime dėmesį į hibridinę versiją, nes tik ja Lietuvoje ir prekiaujama. „Lexus“ paliko tą patį ketvirtosios kartos variklį, tačiau patobulino hibridinę sistemą, kad sumažintų išmetamų teršalų kiekį ir degalų sąnaudas. Gamintojai žada, kad RX 100 km nuvažiuos su vos pusšešto litro benzino, tačiau realiomis sąlygomis prireiks daugiau nei septynių. Tai irgi geras rezultatas tokiam dideliam ir galingam automobiliui.
Foto galerija: old_000206778_0
Iki 100 km/val. RX įsibėgėja per 7,7 sekundės, tačiau automobilis labiau sutvertas komfortiškam važiavimui, o ne sportiniam vairavimui. Galima pasirinkti vairavo režimus „Eco“, „Normal“, „Sport“, kurie pakeičia vairo, pakabos ir variklio nustatymus. Dabar brangesnių RX versijų vairuotojai gali ir patys nustatyti norimas automobilio charakteristikas.
Visi RX modeliai turi keturių varančiųjų ratų AWD sistemas. Benzininiuose modeliuose galia paskirstoma nuo tik priekinių ratų iki santykio 50:50. Hibridinė versija turi ant galinės ašies sumontuotą motorą, kuris suveikia tik tuomet, kai prireikia, o likusį laiką tarnauja kaip generatorius baterijai įkrauti. Hibridas turi ir EV funkciją, kuri aktyvuojama automatiškai, tačiau ją gali įjungti ir pats vairuotojas. Tuomet automobilis varomas vien elektros energija, tačiau ši kelionė ilgai netrunka – benzininis variklis snaudžia tik važiuojant itin lėtai, o ir baterijos atsargos greitai senka. Tačiau bent spūstyse RX riedės tyliai ir neterš oro.
Kodėl verta pirkti?
Pigiausias hibridinis RX kainuoja 67 750 eurų ir jis apginkluotas solidžiu komforto bei saugumo įrangos arsenalu. Tačiau daugelį vilios „F Sport“ modifikacija, turintį sportiškumą pabrėžiančių dizaino elementų, adaptyviąją prisitaikančią pakabą, „Sport S“ ir „Sport S+“ vairavimo režimus, tolimųjų šviesų prisitaikymo prie eismo sąlygų naująją sistemą „BladeScan“ ir keletą kitų smulkmenų, kurios iš sąskaitos ištrauks beveik 83 tūkst. eurų. Panašiai kainuoja ir „Luxury“ modifikacija. Jei pageidausite panoraminio stoglangio, „Lexus“ vadybininkai priskaičiuos dar beveik du tūkstančius eurų.
Su tokiu kapšu pinigų jums bus plačiai pravertos konkurentų durys ir pasiūlyti tviskantys „Mercecdes GLE“, BMW X5, „Audi Q7“ ar „Volvo XC90“ modeliai. Atsispirti nebus lengva, net jei ir dėl ekologinių įsitikinimų nebenorite net pažiūrėti į galingus ir taupius vokiečių dyzelius.
Metų metus hibridų teritorijoje karaliavęs RX dabar nebėra vienišas. BMW siūlo 394 AG hibridinį X5, tiesa, jau jo pradinė kaina perkopia 80 tūkst. eurų ribą. Sunkiau gali būti užtrenkti „Volvo“ salono duris, kuriame siūlomi ir benzininiai, ir dyzeliniai „švelnieji hibridai“, o taip pat ir iš elektros tinklo įkraunami XC 90 hibridiniai modeliai labai konkurencingomis kainomis.
Tačiau vienu aspektu konkurentams prilygti sunku – tarsi origamio meistro rankomis sukurtas RX dizainas gali žavėti ar erzinti, tačiau abejingų nepalieka.
Privalumai
- Gausi komforto ir saugumo įranga.
- Laiko patikrinta hibridinė technologija.
- Prailginta septynvietė versija.
Trūkumai
- Lietuvoje siūlomas tik vienas variklis.
- Nors ir atnaujintas, bet modelis persirito į antrą gamybos ciklo pusę.
Foto galerija: old_000206778_1