Meniu
Prenumerata

sekmadienis, balandžio 28 d.


TRANSPORTAS
Geležinkelių elektrifikavimas – pavėluota, bet neišvengiama investicija. Ar ji atsipirks?
Arvydas Jockus
ELTA
Iš Vilniaus elektriniu traukiniu – kol kas tik į Kauną, Trakus ir Keną.

Nepaisant akivaizdžios ekonominės ir ekologinės naudos, geležinkeliai Lietuvoje yra vieni mažiausiai elektrifikuotų Europoje. Elektrifikuoti trys ruožai: Vilnius–Kaunas, Lentvaris–Trakai ir Vilnius–Kena. Tai 150 km, arba 9 proc. viso šalies geležinkelių tinklo. Štai Šveicarijoje elektrifikuota 100 proc., Liuksemburge ir Juodkalnijoje – 90 proc. geležinkelių tinklo.

Didžiąją dalį bėgių yra elektrifikavusios ne tik Vakarų, bet ir buvusios sovietų bloko valstybės. Antai Bulgarijoje elektriniai traukiniai rieda daugiau kaip 70 proc. šalies geležinkelių tinklo.

Šiuo metu Lietuvoje vykdomi du stambūs geležinkelių investiciniai projektai – elektrifikuojamas intensyviausiai naudojamas šalies geležinkelis Vilnius–Klaipėda ir tiesiamas naujas elektrinio greitojo traukinio kelias, sujungsiantis Baltijos valstybes ir Lenkiją.

Iki dešimtmečio pabaigos įrengus šias svarbias geležinkelio arterijas Lietuva dar nepasieks Europos geležinkelių tinklo elektrifikavimo lygio – net nepriartėsime prie ES šalių vidurkio. Yra manančių, kad to nė nereikia siekti, nes, ateityje keliuose daugėjant elektromobilių ir įdarbinus savavaldes transporto priemones, traukinių eismas bent Lietuvoje bus menkesnė alternatyva, o investicijos į elektrinį geležinkelį neatsipirks.

2023 06 08 06:45
Spausdinti