Meniu
Prenumerata

antradienis, kovo 19 d.


AUTOMOBILIAI
„Hyundai Kona N“: mažas ir padūkęs, bet praktiškas
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Hyundai Kona N“.

Pietų Korėjos automobilių gamintoja „Hyundai“ retai tarią raidę N. Ją žymimi sportiški „Hyundai“ modeliai, kurių iki šiol buvo vos du – hečbekas „i20 N“ ir didesnis hečbekas „i30 N“.

Tačiau priemiesčių kelių ir miestų gatves užkariaujant SUV modeliams, N raidę „Hyundai“ prilipdė ir prie savo mažojo krosoverio „Kona“ kėbulo. Ir, žinoma, papildomo darbo davė dizaineriams bei inžinieriams, kurie baigė kurti vis dar retą padarą automobilizmo džiunglėse – mažą sportinį SUV.

Tiesa, „Kona N“ krosoveris nėra vienišas – artimiausi konkurentai „Volkswagen T-Roc R“ ir „Ford Puma ST“ jau pasiekė ar netrukus pasieks naujų automobilių salonus. Taip mažieji SUV kėsinasi į dar vieną hečbekams, šįkart karštiesiems, 50 metų priklausiusią teritoriją. Ar „Ford Fiesta ST“, „Opel Corsa OPC“, „Renault Clio RS“ turės pasitraukti jiems iš kelio? Pamatysime, bet be kovos pasiduoti nereikėtų.

Kaip jis atrodo?

„Hyundai Kona“ modelis debiutavo prieš penkerius metus ir iš karto pasižymėjimo universalumu – į jį montuojami benzininiai, hibridiniai, o kai kuriose rinkose ir dyzeliniai varikliai. Pasaulį taip pat išvydo vien elektra varoma „Kona“, kuri smagiai ir toli važiuoja.

Gamintojai
„Hyundai Kona N“.

„Kona N“ gavo tą patį kėbulą. Žinoma, kaip dera sportinei versijai, ji turi išraiškingas variklio groteles, ortakius, didelius duslintuvo antgalius, specialius ratlankius, kurie visiškai nesistengia užstoti raudonai tviskančių stabdžių apkabų. Raudonomis juostelėmis, kaip ir N raidžių siluetais, dizaineriai žaidžia įvairiose automobilio kėbulo dalyse.

Viduje raudoną spalvą keičia melsva, kuri subtiliai įterpiama interjero detalėse, o tokios pat spalvos siūlais sudygsniuotos vairo, pavarų svirties ir rankinio stabdžio apdailos oda, taip pat odinės sėdynės. Jos, žinoma, sportinio dizaino. Stabdžių ir akseleratoriaus pedalai dengti chromu.

Ir taip, jums nepasigirdo, „Kona N“ salone rasite rankinio stabdžio rankeną, kurios jau išnyko iš daugelio šiuolaikinių automobilių.

Gamintojai
„Hyundai Kona N“.

Ant vairo aptiksite pavarų svirteles, važiavimo režimų perjungimo klavišus ir raudoną NGS mygtuką (apie jį vėliau). Visa kita – kaip ir įprastame „Kona“ modelyje – lietimui jautrus ekranas valdyti svarbiausioms automobilio funkcijos ir multimedijos įrangai, dar vienas ekranas už vairo, keičiantis vaizdą pagal vairavimo režimus.

Kaip jis važiuoja?

„Kona N“ gavo 2 litrų 280 AG benzininį variklį, derinamą su 8 pakopų pavarų dėže ir dviguba sankaba. Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 5,5 sekundės. Yra keturi važiavimo režimai nuo ekonominio iki sportiškiausio N.

Gamintojai
„Hyundai Kona N“.

Vairuotojas taip pat gali pats susikonfiguruoti automobilio parametrus, bet šiems eksperimentams jau reikia lenktynių trasos. Mes, deja, automobilį galėjome išbandyti tik įprastuose keliuose ir gatvėse, neviršydami leistino greičius, nebent decibelus, varikliui užriaumojus.

Pakaba turi tris režimus – „Normal“, „Sport“ ir „Sport+“. Kasdienai net ir normalusis atrodys per kietas, bet šis automobilis skirtas pramogoms ir lenktynių trasoms. Jau minėtas raudonas NGS mygtukas 20 sekundžių įjungia aukščiausius variklio ir transmisijos parametrus, kad vairuotojas galėtų išspausti jo galią iki paskutinio lašo.

Vidutinės degalų sąnaudos – 8,6 litro 100 km, bet tik tuo atveju, jei tramdysitės prie vairo ir jokiu būdu nespausite raudono mygtuko.

Foto galerija.: new_000245649_0

„Kona N“ pagaminta ant „i30 N“ bazės, tik ši kiek sutrumpinta ir paaukštinta. Jei sportiniame hečbeke dažnai jautiesi lyg sėdėtumei ant asfalto, prie „Kona N“ vairo – tarsi įprastame hečbeke. Dėl palyginti erdvaus SUV salono ir bagažinės „Kona N“ tampa gana praktišku sportiniu automobiliu. Tad po smagaus pasivažinėjimo sekmadienį galite sustoti ir maisto produktų visai savaitei.

Kodėl verta pirkti?

„Kona N“ kainoraštyje vienintelis skaičius – 36 990 eurų. Tai automobilis entuziastui, tad brangus jis ar pigus galima apskaičiuoti kainą dalijant iš arklio galių. Papildomai gali tekti sumokėti 395 eurus už metalizuotą, perlamutrinę arba specialią spalvą, jei netenkintų raudona. Komforto ir saugumo įranga itin turtinga, net ir labiausiai išlepintas vairuotojas vargiai ko nors pasiges.

„Volkwagen T-Roc R“ turi 300 AG, bet kainuoja brangiau – 43 930 eurų. „Volkswagen“ taip pat pasistengs ištraukti eurų iš jūsų kišenių už papildomą įrangą, nors ir standartinė R yra gana turtinga.

Bet yra daugiau įdomių alternatyvų. Atkreipkite dėmesį į 310 AG „Cupra Fermontor“ – kerinčios išvaizdos automobilį su Lietuvoje retu ženkleliu, kurį valdo ispanų „Seat“, o šį – vokiečių „Volkswagen“ grupė. Automobilio kaina – 38 tūkst. eurų.

2022 02 12 13:17
Spausdinti