„Hyundai“ vis dar bando vienu užpakaliu užsėsti bent tris kėdes ar, labiau automobiliniais terminalas kalbant, važiuoti keliomis vėžėmis vienu metu. Būdama viena elektromobilių pionierių, Pietų Korėjos gamintoja vis dar neatsisako ir dyzelinių motorų.
Būtent tokį senamadišką variklį turintis didžiausias „Hyundai“ SUV pasirodė prieš porą metų, tačiau neseniai sulaukėme reikšmingo atnaujinimo – į automobilį pradėti montuoti ir hibridiniai, taip pat įkraunami iš tinklo, benzininiai varikliai.
Tad ketvirtos kartos „Santa Fe“, vienas sėkmingiausių jau dvidešimt metų gaminamas „Hyundai“ modelis, nenusiteikęs užleisti pozicijų Europos rinkoje, kurioje vairuotojai mokosi skaičiuoti ne tik degalų sąnaudas, bet ir anglies dioksido emisiją.
Kaip jis atrodo?
„Santa Fe“ ir mažesnysis jo brolis „Tucson“, ypač pirmos ir trečios kartos modeliai, kalbėjo ta pačia dizaino kalba. Viskas vykdavo maždaug taip: pirmiausia nuo konvejerio nuriedėdavo „Santa Fe“, o po metų pusantrų – labai panašių linijų, tik mažesnis „Tucson“.
Tačiau šįkart tradicija buvo pažeista ir naujasis „Tucson“ visus nustebino įmantriu dizainu – pretenduoja tapti labiausiai išsiskiriančiu SUV ir savo šešėliu mėgina užstoti gerokai didesnį „Santa Fe“.
Bet ar tai nutiko? Greičiausiai ne. „Santa Fe“ atrodo dailiai ir kiekviena savo linija ir eksterjero detale mėgina pabrėžti, kad yra premium klasės modelis. Apkūnus kėbulas, nuosaikios linijos, daug chromo detalių, dideli ratlankiai, masyvios variklio grotelės alsuoja ir pasitikėjimu, ir subtilumu. Ypač sunku atitraukti akis nuo dienos šviesų LED žibintų, kurie tarsi smeigtukai skrodžia metalo lakštą ir suformuoja T raidės siluetą.
Automobilio salonas nelabai dera prie išorės – jis dvelkia konservatyvia prabanga, bet atrodo gana senamadiškai, nepaisant LCD ekrano centrinėje konsolėje ir vienoje plokštumoje sudėliotų visų ratukų ir mygtukų, tarp kurių ir pavarų dėžei valdyti skirti mygtukai. Įdomus sprendimas, tačiau prireiks laiko, kol įgusite nepasiklysti šioje klaviatūroje.
Salonas erdvus, o bagažo skyriuje rasite trečią sėdynių eilę, tad automobiliu gali keliauti iš viso septyni žmonės.
Kaip jis važiuoja?
Išbandėme hibridinį „Santa Fe“ visais varančiaisiais ratais, taigi jau minėtame prietaisų skyde radome ir masyvų ratuką, kuriuo galima pasirinkti važiavimo, taip pat bekelės, režimus. Tačiau sunku įsivaizduoti ūkininką, „Santa Fe“ klampojantį po laukus, greičiau lekiantį greitkeliu į Vilnių pasirašyti sutarties su Nacionaline mokėjimo agentūra.
Hibridinis „Santa Fe“ turi 1,6 litro 230 AG motorą su šešių laipsnių automatine pavarų dėže. Iki 100 km/val. įsibėgėja per 9,1 sekundės, tad nėra labai vikrus, bet ir nepavadinsi jo prie sankryžos snaudžiančiu begemotu. Tai – šeimai sukurtas automobilis, važiuoja tyliai ir komfortiškai.
Degalų sąnaudos pirkėją pradžiugins, nes 100 kilometrų reikės gerokai mažiau nei 8 litrų benzino.
Kodėl verta pirkti?
„Santa Fe“ kaip išmanydamas bando pabrėžti savo premium klasę, todėl nereikėtų nustebti, kad tai atsispindi ir kainoraštyje.
Pradinė visais ratais varomo hibridinio modelio kaina – 47 990 eurų. Galite sutaupyti 4 tūkst. pasirinkę tik priekiniais varomą modelį, tačiau gausite ir gerokai kuklesnį įrangos arsenalą.
Reikėtų nusiteikti išleisti 51 990 eurų ir pasirinkti „Premium“ versiją. Tuomet gausite skaitmeninį prietaisų skydelį ir 10,25 colio multimedijos ekraną, elektra valdomą vairuotojo sėdynę su reguliuojama pasoste ir atmintimi bei daugybę papildomos saugumo ir pagalbos vairuoti įrangos.
Brangiausios „Calligraphy“ versijos kaina pasiekia 54 900 eurų ir visi jie bus išleisti stiliaus ir prabangos elementams, pavyzdžiui, kupranugario spalvos dviejų atspalvių salonui, kaip rašoma gamintojo lankstinuke.
Kokios alternatyvos? „Kia“ salone rasite hibridinį „Sorento“ už 56 990 eurų su vieninteliu, bet labai ilgu įrangos sąrašu. Bet yra galimybė už mažiau gauti daugiau – galingesnis ir dar didesnis „Toyota Highlander“ 2,5 litro 248 AG hibridiniu motoru kainuoja nuo 44,9 tūkst. eurų, o už 50,3 tūkst. išvažiuosite su turtinga „Executive“ versija.