„JAGUAR“ META PIRŠTINĘ 3 SERIJOS BMW, „AUDI A4“ IR C KLASĖS MERSUI. HMM.
Kas tai?
Dar vienas „Jaguar“ bandymas įsiveržti į prašmatnių vidutinių sedanų teritoriją, kur karaliauja garsioji vokiečių trijulė, „Volvo S60“ ir „Lexus IS“. XXI a. pradžioje toks bandymas su „X-Type“ patyrė fiasko, bet dabar reikalai geresni. XE atsikratė angliškiems automobiliams būdingo nuobodaus konservatyvumo, išliko solidus, bet tapo veržliai šiuolaikiškas. Todėl jam greičiausiai pavyks nuo BMW sėdynių atplėšti keletą ambicingų verslo kariūnų, kurių genuose liko šiek tiek užslėpto snobizmo. Šis išskirtinumas ir legendinis įvaizdis yra didžiausias „Jaguar“ konkurencinis pranašumas. Nors tai tikrai puikus automobilis, sunku būtų surasti, kuo jis apčiuopiamai geresnis už vokiškus varžovus.
Vairavimas
„Jaguar“ varomas galiniais ratais, o tai jo tiesioginių konkurentų sąrašą sutrumpina iki 3 serijos ir C klasės. Gamintoja jau pranešė apie visais ratais varomą versiją, tačiau Lietuvos ji dar nepasiekė. Variklių pasirinkimas nedidelis, bet rasite viską, ko reikia, – nuo taupių dyzelių (163 ir 180 AG) iki galingesnių benzininių, išspaudžiančių 200, 240 ir net 340 AG. Gal ir varvės seilė žiūrint į pastarąjį 3 litrų V6 egzempliorių, tačiau kasdieniame gyvenime puikiausiai pakaktų bet kurio iš dyzelių. Šie derinami su 6 laipsnių mechanine arba 8 laipsnių automatine pavarų dėžėmis, o benzinu varomi modeliai – tik su automatais. Bet kuriuo atveju rinkitės automatą. Pakabos detalėms nepagailėta aliuminio, o vairavimo manieromis XE yra kažkur per vidurį – tarp aštresnės 3 serijos ir minkštesnės C klasės. Elektrinis vairo stiprintuvas reikalų negadina ir vairuotojas gauna pakankamai informacijos, kas vyksta po automobilio ratais.
Interjeras
Viduje nerasite nieko, kas priverstų jus aikčioti iš nuostabos. Salonas gana nuobodus, bet kokybiškai surinktas ir siūlo visus šiuolaikiniams brangesniems automobiliams būtinus atributus – jutiklinį ekraną ir su jūsų išmaniuoju telefonu sklandžiai bendraujančią programinę įrangą. Daugumos konkurentų salonai erdvesni, tad jei automobiliu vežiosite šeimyną, vertėtų išbandyti XF – didesnįjį „Jaguar“ šeimos narį.
Nauda
Iš pirmo žvilgsnio XE kaina šiek tiek aukštesnė nei konkurentų, bet įrangos sąrašas ilgas kaip „Karas ir taika“. Tad galite jo net neatsiversti, jei už XE mokėsite savo, o ne įmonės pinigais. Dyzeliniai motorai iš tiesų taupūs – nors gamintoja žada 3,8–4,2 l/100 km vidutines sąnaudas, realiai bus bent penki. Tačiau tai vis tiek puikus rezultatas. Lietuvoje „Jaguar“ nepopuliarūs, bet tai jums garantuoja išskirtinumą, o prestižinis ženkliukas jūsų įvaizdžiui nekenks net ir prabėgus 5 metams.
VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI
SPECIFIKACIJA
Įrangos lygiai „Pure“, „Prestige“, „R-Sport“, „Portfolio“, S
Varikliai Benzininiai 2.0T 200 AG, 2.0T 240 AG, 3.0T 340 AG; dyzeliniai 2.0 163 AG, 2.0 180 AG
Matmenys I, P, A (mm): 4672, 1850, 1416
Garantija 3 metai, 100 000 km
NCAP 5/5 MŪSŲ PASIRINKIMAS
2.0 „R-Sport“ Taupus ir energingas dyzelinis motoras pateisina lūkesčius, o „R-Sport“ paketas suteikia prieskonių.
Kaina 44 000 €
Galia 180 AG
Sukimo momentas 430 Nm
Degalų sąnaudos 4,2 l/100 km
CO2 111 g/km
0–100 km/val. per 7,8 sek.
Didžiausias greitis 225 km/val.
KONKURENTAI
3 serijos BMW C klasės „Mercedes-Benz“ „Audi A4“
TG KORTA
Išmanusis „Lexus IS 300h“ nustebins taupiu hibridiniu varikliu ir modernia įranga.
KAINA
Nuo 38 000 € (2.0 200 AG „Pure“) iki 56 000 € (3.0 340 AG S)
VERDIKTAS 7/10
UŽ: prabangus sedanas su taupiais dyzeliniais motorais.
PRIEŠ: prie dizaino sunku prikibti, bet ryškumo jam tikrai trūksta.
Mažasis „Jaguar“ jūsų nenuvils, gera alternatyva vokiškai banalybei.