Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


ELEKTROMOBILIAI LIETUVOJE
Kaip keisis Lietuvos elektromobilių infrastruktūros plėtra?
ELTA
Marius Morkevičius/ELTA
Elektromobilių įkrovimo stotelė.

Bendrovės „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovės Lauros Doraitės-Gudavičienės teigimu, nuolatos augantis elektromobilių skaičius skatina plėsti infrastruktūrą. „Situacija kardinaliai skiriasi mažesniuose miesteliuose, taip pat šalia pagrindinių šalies kelių (...)“, – atkreipė dėmesį L. Doraitė-Gudavičienė.

Anot jos, lėtą infrastruktūros plėtrą lemia vangus projektų vykdymas, ribotos elektros tinklo galimybės ir laisvos erdvės šalia pagrindinių šalies kelių trūkumas. Didelės investicijos, kurias sudaro elektros įvado statybos, galios mokesčiai, įranga, taip pat skatina operatorius atsakingai įsivertinti reikalingas investicijas.

„Išanalizavus įkrovimo stotelių pasiskirstymą Lietuvoje, tampa aišku, kad didžiuosiuose šalies miestuose, Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, taip pat kurortuose, Druskininkuose, Anykščiuose ir Birštone, viešų įkrovimo prieigų jau yra arba netrukus bus pakankamai“, – pranešime cituojama L. Doraitė-Gudavičienė.

Tačiau pabrėžiama, kad situacija kardinaliai skiriasi mažesniuose miesteliuose, taip pat šalia pagrindinių šalies kelių – magistralinių kelių A1 ir A2 ruožuose, magistralėje „Via Baltica“. „Čia operatoriai mato neatlieptą poreikį iš elektromobilių vairuotojų, ir tikėtina, kad tuose ruožuose infrastruktūra bus intensyviai vystoma“, – pabrėžė bendrovės „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė.

Jos teigimu, nors viešų ar pusiau viešų įkrovimo taškų skaičiumi Lietuva kol kas atsilieka nuo kaimynių Baltijos šalių, operatorių strateginiai planai ir planuojamos investicijos šią situaciją kardinaliai pakeis jau per artimiausius kelerius metus.

Lietuvos elektromobilių rinkai ateinantys metai prognozuojami itin intensyvūs. Planuojama, kad iki 2035 m. elektromobiliai sudarys 20 proc. visų Lietuvoje registruotų lengvųjų automobilių, nors šiuo metu jų dalis rinkoje sudaro vos 1 proc., o šiam augimui pritaikyta infrastruktūra – viešųjų ir pusiau viešųjų įkrovimo prieigų skaičius – per ateinančius šešerius metus augs nuo 1,4 iki 6 tūkst.

Pastaruosius metus Lietuvos elektromobilių parkas plėtėsi itin sparčiai. Susisiekimo ministerijos duomenimis, palyginti su 2020 m. sausiu, kai bendras užregistruotų elektra varomų automobilių skaičius siekė 2,6 tūkst., per ketverius metus jis augo beveik aštuonis kartus.

Vien vasarį, anot Lietuvos energetikos agentūros, elektromobilių registracijos skaičius didėjo 60 proc., arba 244, palyginti su atitinkamu laikotarpiu pernai, o per pastaruosius dvylika mėnesių elektromobilių užimama parko dalis augo beveik 50 proc.

Šioms transporto priemonėms pritaikyta įkrovimo infrastruktūra, kaip pabrėžia ekspertai, plėtojama lėtesniu tempu – šiuo metu elektromobilių įkrovimo prieigų skaičius siekia 1,4 tūkst.

2024 04 04 15:08
Spausdinti