Beveik ketvirtį amžiaus nugyvenęs „Škodos“ flagmanas „Superb“ sulaukė ketvirtos kartos, kuri ką tik nuskynė pagrindinį Lietuvos „Metų automobilio“ prizą. Kuo išskirtinė įprastai praktiško ir nuobodoko čekiško automobilio naujoji versija?
Kaip jis atrodo?
„Volkswagen“ grupės, kuriai priklauso ir „Škoda“, gamintojai niekada nepasižymėjo ekstravagantišku dizainu, o „Škoda“ ilgus metus apskritai turėjo būti pilkiausia pelė šeimoje. „Superb“ laikosi šių taisyklių, nors tikrai neatrodo kukliau už pusbrolį „Volkswagen Passat“, su kuriuo dalijasi ta pačia prailginta „MQB Evo“ platforma ir varikliais.
„Superb“ siūlomas dviejų kėbulo tipų – universalo ir hečbeko, nors pastarajam labiau tinka liftbacko terminas – kėbulo forma labiau primena sedano, bet bagažinės dangtis pasikelia su visu galiniu stiklu, kaip įprasta hečbekuose. Bet tai dar viena sena „Superb“ tradicija, kaip ir priekinėse durelėse paslėptas skėtis.
Naujasis „Superb“ paaugo – jis 5 mm platesnis ir 40 mm (hečbekas – 43 mm) ilgesnis. Tai reiškia dar daugiau praktiškumo ir erdvės – universalo bagažinės tūris palyginti su pirmtaku padidėjo 30 litrų iki 690, o nuleidus galines sėdynes – iki 1920 litrų.
Foto galerija.: new_000345228_0
Bandymams buvo pateikta prašmatniausios „Laurin Klement“ („L&K“) versijos universalas, turintis neslepiamų pretenzijų į prabangą. Tačiau, kaip ir įprasta, „Škoda“ interjeras gana asketiškas, neperkrautas technologijomis, galiausiai įgrystančiais menkniekiais. Salone pasitiks du ekranai – 10 colių prietaisų skydas už vairo ir 10 arba 13 colių („L&K“ versijoje arba už papildomus 1020 eurų kitose, kartu su nelabai reikalinga navigacijos funkcija) centrinėje konsolėje.
Pavarų svirtis įrengta prie vairo, tad vairuotojas ir keleivis gali dalintis papildoma uždengiama daiktadėže, kurioje yra vietos išmaniajam telefonui su belaidžiu krovikliu ir kavos puodeliams. Visgi žavingiausia technologinė interjero detalė, o, tiksliau pasakius, visos trys, žemiau centrinės konsolės ekrano įmontuoti trys išmanieji ciferblatai. Atrodo jie kaip gana įprasti masyvūs ratukai, sutinkami daugelyje automobilių, tačiau kiekviename jų įmontuotas 32 mm skaitmeninis ekranas šią trijulę paverčia funkcionalumo tvirtove. Šoniniai ciferblatai leidžia valdyti oro temperatūrą salone, sėdynių šildymą ir vėdinimą, vidurinysis reguliuoja oro srautų greitį ir kryptį, pramogų sistemos garsą, važiavimo režimus. „Audi“ daugumai šių funkcijų atlikti turi trečią ekraną, bet „Škodos“ sprendimas atrodo ir paprastesnis, ir genialesnis tuo pačiu.
Pigiausia „Superb“ versija apauta 16 colių, „L&K“ – 18 colių, o „SportLine“ – 19 colių ratlankiais. Taigi, jei į „Škodą“ saloną einate nenusiteikęs sutaupyti kiekvieno euro, galite pasirinkti ir prabangesnę, ir sportiškesnę versiją, kurios suteiks šiek tiek papildomų emocijų. Nemokamai galima gauti tik mėlynos spalvos „Superb“, už kitas bus papildomai paprašyta 460–680 eurų.
Kaip jis važiuoja?
Pirma naujiena – nebeliko mechaninės pavarų dėžės. Tačiau variklių pasirinkimas išlieka gana gausus, tarp jų – trys benzininiai (1,5 litro 150 AG bei 2 litrų 204 ir 265 AG), du dyzeliniai (2 litrų 150 ir 193 AG) ir įkraunamas benzininis hibridas (1,5 litro 204 AG), siūlomas tik su universalo kėbulu. „Superb“ taip pat turi ir visų varančiųjų ratų sistemą, derinamą su galingiausiais benzininiu ir dyzeliniu motorais. Visi varikliai derinami su 7 pakopų DSG automatinėmis pavarų dėžėmis, išskyrus įkraunamą hibridą, kuriam parinkta 6 laipsnių DSG pavarų dėžė.
Sėdus prie 2 litrų 193 AG dyzelinio „L&K“ vairo, ekrane švietė kiek daugiau nei 1000 km atstumas, kurį galima įveikti nepapildžius degalų. Nuvažiavus 130 km greitkeliu ir dar 50 km įprastu užmiesčio keliu, ekrane vis dar švietė keturženklis skaičius. Tai reiškia, kad dyzelinė „Superb“ su visais varančiaisiais ratais be sustojimu degalinėje gali nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Berlyno.
Šio modelio gamintojo deklaruojamos degalų sąnaudos yra 5,8–6,4 l/100 km. Taupiausias, žinoma, įkraunamas hibridas, kuris vien elektra gali nuvažiuoti iki 133 km. Sportiškiausias – 265 AG benzininis, iki 100 km/val. įsibėgėjantis per 5,7 sekundės. Galingiausiam dyzeliui prireiks 7,6 sekundės, visi kiti įsiteks tarp 8,1–9,3 sekundės.
Foto galerija.: new_000345228_1
„Superb“ yra ilgų distancijų bėgikas, lengvai ryjantis kilometrus, vairuotojui patogiai įsitaisius krėsle su masažo funkcijomis. Net ir pigiausia versija turi pagalbos vairuotojui sistemas, kurios stebi aplink važiuojančius automobilius, laikosi eismo juostoje, palaiko pastovų greitį ir, kai reikia, pristabdo. Tiesa, vis tiek gana tvirtai tenka laikyti vairą – „Superb“ apsigyvenęs vairuotojų prižiūrėtojas yra kur kas griežtesnis, nei kituose moderniuose automobiliuose, ir, vos atpalaidavus ant vairo padėtus pirštus, šaižoku signalu prinema pernelyg neatsipalaiduoti.
Didmiestyje „Superb“ privalumai tampa trūkumais – didelį kėbulą bus sunkiau įsprausti per vargus surastame laisvame plyšyje senamiesčio gatvėje, o grūstyse jaukiau prie aukštesnio SUV vairo, kai plačiau gali dairytis į šalis.
Kodėl verta pirkti?
Jei jau atsispyrėte SUV kerams ir vis tiek apsisprendėte pirkti „Superb“, dar teks paprakaituoti prie kainoraščio. Nebent turite itin ribotą biudžetą ir galite pasitenkinti kukliausia „Essence“ versija su 1,5 litro benzininiu ar dyzeliniu varikliu už atitinkamai 34 ir 38 tūkst. eurų (nurodomos universalo kėbulo kainos, kurio kiekviena modifikacija kiek daugiau nei tūkstančiu brangesnė už hečbeką).
Didžiausi skaičiai kainoraščio eilutėse – 51,19 tūkst. eurų už 193 AG dyzelinį „L&K“ ir 50,09 tūkst. už 265 AG benzininį „L&K“. Primename, abu yra varomi visais varančiaisiais ratais. Įkraunamas hibridas, priklausomai nuo įrangos lygio, atsieis 43,3–49,76 tūkst. eurų.
Kokios alternatyvos? Šiek tiek brangesnis „Volvo V60“ yra brangesnis ir jau morališkai senstelėjęs. „Volkswagen Passat“ taip pat kainuoja tūkstančiu kiti brangiau. Prabangi vokiečių trijulė „Audi A6“, E klasės „Mercedes“ bei 5 serijos BMW taip pat gali pasiūlyti universalo kėbulus, bet kur kas smarkiau pakratys piniginę mokant lizingo ir draudimo įmokas. Atrodo, kad „Škoda“ tvirtai laikosi savo vėžėse, pasiūliusi praktišką, patogų, bet tuo pačiu ir šiuolaikišką automobilį už kiek mažesnę kainą. Bet, jei ieškote visais ratais varomo universalo, nepamirškite „Subaru Outback“ su SUV užuomina.
Verdiktas. „Superb“ – itin praktiškas, komfortiškas, taupus automobilis už konkurencingą kainą, turintis ir kiek sportiškesnes ar prabangesnes versijas.
Privalumai
- Erdvus, milžiniška bagažinė.
- Galima pasirinkti įkraunamą hibridą.
- Benzininiai ir dyzeliniai motorai derinami su 4x4 sistema.
Trūkumai
- Tarnybinio automobilio įvaizdis.
- Nuobodokas dizainas.
- Nepatogus didmiestyje.