Meniu
Prenumerata

šeštadienis, balandžio 27 d.


PASAULIS 2024
Kinija veržiasi: pirmavimas gaminant baterijas leis tapti didžiausia automobilių eksportuotoja
Halas Hodsonas
Scanpix
Planetos gelbėjimas.

Automobiliuose naudojami vidaus degimo varikliai kasmet lemia apie 15 proc. pasaulinės anglies dioksido emisijos. Ją eliminuoti galima elektrifikavus transportą, o tam prireiks didelio skaičiaus baterijų. 2024 m. ims ryškėti naujos pasaulinės baterijų gamybos infrastruktūros kontūrai Kinijoje, Europoje ir JAV. Tai gamyklų tinklas, kurio pajėgumų turėtų užtekti pakankamam baterijų skaičiui pagaminti, kad jos galėtų varyti visus pasaulio automobilius.

Didžioji dalis veikiančių ir suplanuotų baterijų gamyklų yra Kinijoje. Daugelį Europoje stato kinų įmonės. Analitikos įmonė „Benchmark Mineral Intelligence“ teigia, kad Kinijoje sutelkti pasauliniai baterijų gamybos pajėgumai nuo 78 proc. 2022 m. sumažės iki 69 proc. 2030 m. Tačiau jų pakaks 90 mln. automobilių kasmet pagaminti. Štai Europa ir JAV iki 2030 m. turės po 14 proc. pasaulinių baterijų gamybos pajėgumų, ir tai joms leis kasmet pagaminti po 19 mln. transporto priemonių.

Mūsų prenumeratos puslapyje prenumeratoriai.lt Jūs galite įsigyti spausdintą žurnalą „Pasaulis 2024“, kurį nedelsiant išsiųsime nurodytu adresu. Portale IQ.lt bus publikuojama didžioji dalis šio žurnalo tekstų ir jie bus prieinami įsigijus IQ.lt Premium turinio prenumeratą.

Kinija pirmauja iš dalies dėl to, kad jos vyriausybė ilgiau remia elektromobilių gamybą ir įsigijimą. Mokesčių lengvatos elektromobilių pirkėjams pradėtos taikyti praėjusio dešimtmečio pradžioje. Iki 2022 m. Kinijos valdžia vien per vartotojams skirtas iniciatyvas į elektromobilių rinką buvo įliejusi 30 mlrd. JAV dolerių. Elektromobilių gamintojai gavo papildomą paramą iš vietos valdžios institucijų. Šios subsidijos paskatino įvairių naujų bendrovių konkurenciją. Daugelis jų bankrutavo, tačiau tokie lyderiai kaip BYD ir CATL sustiprino savo pozicijas. Iki tol Kinijos turėti pranašumai elektronikos tiekimo grandinėje tapo papildoma paskata elektromobilių gamintojams. 2010 m. Kinijoje jau buvo daugiau kaip 100 mln. elektrinių dviračių, kurių atsiradimą paskatino vyriausybės įvestas draudimas miestų centruose naudoti dviračius su benzininiais varikliais.

2024 01 22 14:00
Spausdinti