Mantas Kaušylas, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo projektų parengimo vadovas, rugsėjo 28 d. vykusiame IQ forume „Panevėžys 2023. Kaip valdyti regiono plėtros traukinį?“ pristatė „Rail Balticos“ projektą iš techninės pusės ir detaliau įvardijo, kokią naudą jis atneš ne tik Panevėžio miestui, bet ir visam regionui.
Lietuvoje „Rail Balticos“ projektas sudarytas iš keturių geležinkelio ruožų dalių, iš viso vėžių ilgis sieks 400 kilometrų. Numatomi trys geležinkelio transporto mazgai – Kaune, Vilniuje ir Panevėžyje. „Rail Baltica“ turės tris tarptautines stotis ir dvi tarptautines oro uostų stotis, du infrastruktūros priežiūros depus, 15 regioninių stočių, dvi pasienio stotis ir du intermodalinius terminalus.
Vien infrastruktūros priežiūros depas, anot M. Kaušylo, Panevėžyje sukurtų apie 50 papildomų įvairios kvalifikacijos darbo vietų. Ruožuose Kaunas–Panevėžys ir Panevėžys–Ryga planuojama gabenti iki 7 mln. tonų krovinių ir 1,5 mln. keleivių. Panevėžyje taip pat įsikurtų tarptautinė stotis, pasiekiama ir tarptautiniais, ir regioniniais maršrutais, atsirastų geresnis susisiekimas su Baltijos ir Šiaurės jūromis. Planuojama, kad „Rail Baltica“ trumpins kelionės laiką tarp svarbiausių Lietuvos ir aplinkinių valstybų centrų, mažintų triukšmo ir oro taršos lygį, eismo intensyvumą, kurtų papildomas verslo galimybes ir darbo vietas visame Panevėžio regione, skatintų turizmą, augintų darbo jėgos mobilumą.
JWPLAYER_MAIN:2207