Prireikė 17 metų, kad nuo konvejerio vėl pradėtų riedėti „Toyota Supra“. Japonijos automobilių pramonės legenda atgimė, bet yra papildomų sąlygų.
„Supra“ iš tikrųjų turi kažkokios magijos. Dažnai vairuoju įvairius automobilius, tačiau senokai teko sulaukti tiek dėmesio. Vilniaus gatvėse ryškiai raudona „Supra“ varė visus iš proto – praeiviai mojavo, kėlė nykščius ir fotografavo mobiliaisiais telefonais. Ne tik vaikinai, bet ir merginos. Sunku patikėti, kad jie visi yra automanai ir iš pirmo žvilgsnio atpažino šį modelį, beje, kurio pirmtakas išgarsėjo kultiniame filme apie gatvių lenktynes „Greiti ir įsiutę“.
Apie „Supros“ sugrįžimą buvo kalbama jau keletas metų, 2014 m. Detroito (JAV) automobilių parodoje buvo pristatytas koncepcinis modelis. Tuomet pasklido kalbos ir apie „Toyotos“ bendradarbiavimą su BMW.
Ir iš tiesų – naujoji „Supra“ turi vokišką pusseserę BMW Z4 roadsterį. Japonai norėjo tęsti šešių cilindrų eilėje variklio tradiciją, tačiau tokio patys nebegamina kaip ir daugelis kitų gamintojų. Tačiau BMW tokį variklį turi, tad dviejų šalių inžinieriai surėmė pečius ir ant 2 serijos BMW kupė sutrumpintos bazės pagamino „Supros“ ir Z4 prototipą, gavusį „Zupros“ pravardę.
Po to komandos išsiskirstė kiekviena tobulinti savo modelio, tačiau „Supra“ turi nemažai vokiškų genų – variklis, pavarų dėžė, platforma atkeliavo iš Bavarijos. „Supra“ surenkama „Magna Steyr“ fabrike Austrijoje.
Kaip jis atrodo?
Kaip tikra „Instagramo“ žvaigždė. Tai su niekuo nesupainiojama 100 proc. sportinė kupė. Žema, trumpa, drūta ir raumeninga. Variklio dangtis šiek tiek smailėja, o radiatoriaus grotelės padalintos į tris dalis, tad gerai įsižiūrėjus į centrinę dalį galima atpažinti F-1 bolido siluetą.
Foto galerija: old_000205678_0
Vidus gerokai prašmatnesnis nei gali tikėtis, ir tai BMW, paskolinusios pavarų perjungimo svirtį, multimedijos valdymo pultą, net vairaratį, įtaka. Medžiagos puikios kokybės, vietoje prietaisų skydo už vairo įrengtas ekranas, dar vienas – centrinėje konsolėje. Sportiniame kupė susitaikytumei su gerokai spartietiškesnėmis sąlygomis, bet negi skųsis gerėjančiu gyvenimu.
Įsiropšti vidun pavyksta tik kaip reikiant susilenkus, tačiau įkritęs į labai patogias sėdynes jautiesi puikiai.
Automobilis, žinoma, dviejų durų, viduje – tik dvi sėdimos vietos. Gana ankšta, o matomumas dėl nedidelio priekinio lango ir masyvių statramsčių yra gana ribotas. Yra bagažinėje, kurioje turėtų tilti sportinis krepšys. Įsiropšti vidun pavyksta tik kaip reikiant susilenkus, tačiau įkritęs į labai patogias sėdynes jautiesi puikiai. Metas įjungti variklį.
Kaip jis važiuoja?
Kaip jau minėta, „Toyotai“ reikėjo šešių cilindrų eilėje variklio, todėl teko kreiptis į BMW. 3 litrų 340 AG variklis derinamas tik su aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže. Iki 100 km/val. „Supra“ įsibėgėja vos per 4,3 sekundės. Negali skųstis.
Galima pasirinkti „Sport“ režimą, bet kol nepaspaudžiu šalia pavarų svirties įtaisyto didelio mygtuko, automobilis rieda gana komfortiškai, tad nebūtų jokios kančios juo kasdien važinėti į darbą. Ir nelabai skausminga piniginei – gamintojai deklaruoja 8,2 litro benzino 100 km sąnaudas.
Foto galerija: old_000205678_1
Bet ar jos turi rūpėti? „Toyotos“ inžinieriai, antrajame automobilio kūrimo etape atsikratę vokiečių kolegų, galvojo tik apie tai, kaip „Suprai“ suteikti kuo sportiškesnį charakterį. Žemas svorio centras, galiniai varantieji ratai, trumpa bazė, plačios tarpvežės pavertė jį puikiai valdomu, paklusniu ir manevringu.
Visas jo savybes gali atskleisti nebent lenktynių trasoje, o vingiuotuose Vilniaus priemiesčių keliukuose telieka nuogąstauti, kokią menką potencialo dalį gali panaudoti.
Kodėl verta pirkti?
Jei jau apsisprendėte, automobilių salone ilgai neužtruksite. Vienas variklis, viena pavarų dėžė ir vos dvi komplektacijos. Pigesnė „Sport“ versija kainuoja 64 400 eurų, „Premium“ – trimis tūkstančiais brangesnė. Už tai gausite JBL garso sistemą su 12 garsiakalbių („Sport“ versija jų turi 10), projekcinį ekraną, belaidį telefono kroviklį ir dar keletą nereikšmingų smulkmenų. Gal geriau tuos tris tūkstančius pasilikti bilietui į Niurburgringą ar kitą trasą?
Gal geriau tuos tris tūkstančius pasilikti bilietui į Niurburgringą ar kitą trasą?
Su 60 tūkst. eurų galima užsukti į „Porsche“ saloną ir iš jo išvažiuoti su pigiausiu, ne tokiu galingu „718 Cayman“. Bloga mintis, nebent galite pridėti keliolika tūkstančių viršaus. BMW Z4 su tuo pačiu 340 AG varikliu kainuoja panašiai, bet ji labiau tinkama ramiam pasivažinėjimui nuleistu stogu Viduržemio jūros pakrante. Be to, „Supra“ dabar beveik BMW – tik kietesniu charakteriu, įspūdingesne išvaizda ir su legendos statusu.
Privalumai
- Puikios sportinės charakteristikos.
- Išraiškingas dizainas.
- Daug komforto įrangos.
Trūkumai
- Pernelyg didelė BMW įtaka.