Meniu
Prenumerata

šeštadienis, lapkričio 23 d.


BANDOMASIS VAŽIAVIMAS
„Lexus NX“: ar įvaizdis yra viskas?
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Lexus NX“.

„Lexus NX“ po septynerių metų sulaukė antros kartos. Kaip jam seksis itin ankštoje vidutinės klasės SUV rinkoje?

Atsakymas į šį klausimą labai paprastas – gerai. Dėl tiekimo grandinių sutrikimų ir puslaidininkių deficito automobilių gamintojai nespėja tekinti išaugusios paklausos, tad pirkėjai automobilius renkasi ir pagal tai, kuris bus greičiau pristatytas iš gamyklos. Laukti tenka mėnesių mėnesius ir net metus, tad NX turėtų būti graibstomas lyg karštos bandelės, jei tik bus spėjama jas kepti.

Tačiau net ir normaliomis rinkos sąlygomis prieš „Lexus NX“ driekiasi lygus ir platus greitkelis. Šis automobilis yra populiariausias „Lexus“ modelis Europoje – ir dėl konkurencingos kainos, ir dėl populiaraus segmento, ir dėl pažangių hibridinių technologijų, vartotojams reikalaujant švaresnių ir taupesnių automobilių.

Kaip jis atrodo?

Tas pats patiekalas, tik daugiau aštrių prieskonių. Matyt tokia taisykle vadovavosi „Lexus“ dizaineriai ir iš esmės nepakeitė NX išvaizdos, nors šio pirmoji versija buvo sukurta prieš septynerius metus. Tuomet šis origami iš plieno atrodė itin pažangiai ir iki šiol pranoksta stilingumu pagrindinius konkurentus iš „Mecedes“, BMW, „Audi“ ir „Volvo“ stovyklų. Ar, būkime diplomatiški, laikosi liberalesnės dizaino politikos.

Gamintojai
„Lexus NX“.

Akivaizdu, kad naujojo NX kūrėjai nenorėjo pernelyg nutolti nuo originalo, tad kur jie sudėliojo akcentus? Pirmiausia akys užkliūva už masyvių variklio grotelių – dviejų trapecijų forma lengvai atpažįstama, tačiau naujųjų grotelių raštas vertikalus ir agresyvesnis. Dienos šviesų žibintai dabar integruoti į visą žibintų bloką, bet išsaugojo kabliuko formos siluetą. Geriau įsižiūrėję buferio kampuose pamatysime mažyčius rūko žibintus. NX taip pat gavo naujus galinius žibintus, kuriuos dabar jungia šviečianti LED juosta.

Viduje pokyčių gerokai daugiau. Ryškiausias akcentas – 14 colių lietimui jautrus ekranas (pigesnėse versijose – 9,8 colio), forma ir pozicija automobilio salone primenantis matytą „Volkswagene Touarege“. Prietaisų skydo formos švelnesnės nei pirmosios kartos modelyje – interjeras atrodo nuosaikesnis ir solidesnis.

Foto galerija.: new_000255850_0

Pasigedome dviejų dalykų – „Lexus“ simboliu tapusio analoginio laikrodžio ir pelės ekranui valdyti. Tiksliau tariant, džiaugiamės, kad ši sunkiai suvaldoma pelė pagaliau išnyko ir ekraną galima valdyti tiesiog liečiant jį pirštu. Analoginis laikrodis disonavo su technologinę pažangą pabrėžiančiu NX įvaizdžiu, tad anksčiau ar vėliau jam vis tiek turėjo pritrūkti vietos prietaisų skyde. Bet šiek tiek jo gaila.

Kaip jis važiuoja?

Lietuvoje galima rinktis hibridinį variantą su 2,5 litro benzininiu 242 AG varikliu arba įkraunamą 306 AG hibridą su tuo pačiu motoru. Pirmuoju atveju ant automobilio galo gausite 350h, antruoju – 450h+ emblemą. Išskyrus pigiausią „350h Comfort“ versiją, automobilis varomas visais keturiais ratais, kai reikalui esant prie darbo prisijungia elektrinis galinę ašį sukantis motoras.

NX gavo jau ketvirtosios kartos hibridinę sistemą, kuri generuoja 22 proc. daugiau galios nei turėjo pirmosios kartos NX. Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja taip pat greičiau – per 7,7 sekundės, anglies dvideginio tarša sumažinta 10 proc.

Gamintojai
„Lexus NX“.

Tokia teorija. Praktiškai – tai „Lexus“ ir „Toyota“ savininkams įprastas hibridas, nespringstantis degalais ir subalansuotas ramiam, nuosaikiam vairavimo stiliui. Siaurose miesto centro gatvėse gana ilgas atkarpas įveiksite vien elektriniu motoru, jei koja pernelyg neužgulsite greičio pedalo. Didžiausios degalų sąnaudos bus važiuojant greitkeliu, kuomet didžiąją laiko dalį elektrinis motoras ramiai snaudžia. Mieste ir užmiesčio keliuose degalų sąnaudos svyruos tarp 5–7 litrų 100 kilometrų.

*****susije*****

Įkraunamas hibridas dar taupesnis ir galingesnis, tačiau kol kas jo neteko išbandyti. Visos jo versijos tik su visais varančiaisiais ratais.

Kodėl verta pirkti?

SUV rinkoje pasiūla (tik ne šiais deficito laikais) yra milžiniška, net jei statusas ir solidus atlyginimas verčia rinktis premium klasės atstovą – pasidairyti galite „Volvo“, „Audi“, BMW, „Mercedes“, „Range Rover“, „Porsche“, „Jaguar“ salonuose.

Tradiciniai „Lexus“ konkurentai yra vokiečių trijulė, nepastebimai įvažiavusi į hibridų teritoriją, kurioje japonų gamintojas įsikasęs gilius apkasus. Dabar galite pasirinkti ir „BMW X3“ ar „Audi Q5“ įkraunamus hibridus. Taip pat ir „Volvo XC60“. NX, nors ir palyginti su pirmtaku paaugo 20 mm į ilgį ir 20 mm į plotį, yra šiek tiek mažesnis ir ankštesnis už artimiausius konkurentus.

NX įkraunamas hibridas turėtų įsitekti iki 3 litrų 100 kilometrų, bet įvertinus elektros kainas ir prastai išplėtotą įkrovimo stotelių infrastruktūrą, jį verta pirkti tiems, kas turi galimybę įsirengti savo stotelę prie namų.

Kainos skirtumas tarp hibrido ir įkraunamo hibrido mažėja vis didėjant įrangos lygiui. Pigiausia NX 450h+ „Business“ versija yra 8500 eurų brangesnė už analogišką 350h variantą. Skirtumas tarp „F Sport S“ hibrido ir įkraunamo hibrido – jau tik 5500 eurų.

Gamintojai
„Lexus NX“.

Pigiausia tik priekiniais ratais varoma „Comfort“ versija atsieis 48 800, bet ar verta į ją kreipti dėmesio, jei už visus varančiuosius ratus reikėtų pakloti papildomus 1300 eurų. Net ir pigiausia versija turi gana turtingą įrangą – LED žibintus, šildomą vairą, įvairias saugumo sistemas, belaidę išmaniojo telefono sąsają su „Apple CarPlay“ ar „Android Auto“, automatiškai persijungiančias tolimąsias šviesas. Pasigesite nebent didelio 14 colio ekrano.

Bet jei norite eiti iki galo, įkraunamas hibridas „F Sport“ S kainuoja 73 tūkst. eurų. Solidi suma, su kuria jūsų lauks bet kuriame kitame premium klasės automobilių salone. Pigiausias įkraunamas hibridas „Business Plus AWD“ atsieis 62 400 eurų.

Norite sutaupyti daugiau nei 10 tūkst.? Ne toks prašmatnus, bet gausiai apginkluotas komforto ir saugumo įranga „Toyota RAV4 Executive“ įkraunamas hibridas su tokia pat hibridine sistema ir 306 AG kainuoja 49,3 tūkst. eurų. Pasvarstykite, jei jums įvaizdis – dar ne viskas.

Privalumai

Trūkumai

2022 05 29 06:20
Spausdinti