Penktos kartos „Lexus RX“ kaunasi liūtų narve su tokiais konkurentais kaip BMW X5, „Audi Q7“, „Mercedes-Benz GLE“, „Volvo XC90“, „Range Rover Sport“. Kokie japono šansai išgyventi?
1998 m. debiutavęs didžiausias (Europoje!) „Lexus RX“ krosoveris penktos reinkarnacijos sulaukė dar 2023-iaisiais ir siūlomas trijų modifikacijų RX350h, RX450h+ ir RX500h. Šie skaičiai nereiškia nei variklio darbinio tūrio, nei arklio galių, tačiau prasmės turi raidė „h“, kuri išduoda, kad visi šie modeliai yra hibridai. Jų priekinius ratus suka benzininiai varikliai, o ant kiekvienos ašies įsitaisė ir po elektros motorą, tad bet kuris RX yra visais varančiaisiais ratais.
Kaip jis atrodo?
Penktoji karta nemažai bruožų paveldėjo iš savo pirmtakės, kurių ryškiausias yra šoninių langų liniją pratęsiantis C statramstis, tarsi įsiliejantis į galinį stiklą. Tai buvo išskirtinis RX bruožas ir jį nuspręsta išsaugoti.
RX montuojamas ant „Toyotos“ GA-K platformos, kuria jis dalijasi su daug kitų didesnių „Toyota“ (RAV-4, „Highlander“, „Camry“ ir kt.) bei „Lexus“ (ES, LM, NX ir kt.) modelių. RX apimtys liko tokios pat, tačiau pavyko numesti 90 kg svorio. Taip pat pailgėjo ratų bazė ir praplatėjo provėža, o tai sukuria įspūdį, kad automobilis tvirčiau stovi ant kelio.
Priekinėje dalyje išsaugotos dviejų trapecijų formos variklio grotelės, tik viršutinė dalis subtiliai susilieja su variklio gaubtu. Galinių žibintų LED juosta driekiasi per visą bagažo skyriaus dangtį. Tai – madingas, nors ir kitų gamintojų modeliuose matytas sprendimas.
„Toyota“ koncernas mėgsta pasitelkti gražiai skambančius japoniškus žodžius dizaino idėjai ar koncepcijai apibūdinti ir šįkart tenka mokytis žodį „Tazuna“, reiškiantį žirgo vadeles. Tuo greičiausiai norėta pasakyti, kad automobilį bus valdyti lengva tarsi paklusnų žirgą, turint omenyje ne tik elgesį kelyje, bet ir visas papildomas komforto, saugumo bei pramogų funkcijas.
Foto galerija.: new_000325034_0
Ir iš tiesų su technologijomis nepersistengta, beveik visos reikalingiausios funkcijos valdomos 14 colių jutikliniame ekrane bei keletu mygtukų ir ratukų, įrengtų centriniame skydelyje ir ant vairo. Interjero dizainas konservatyvus, kaip ir dera tokios klasės automobiliui, bet ir kiek nuobodokas. Išsiskirti norintys pirkėjai gali pasirinkti (ne už dyką) šviesius arba raudonus sėdynių bei kitų apdailos detalių apmušalus.
Kaip jis važiuoja?
„Lexus“ ir „Toyota“ pastaraisiais metais nesiūlo daug variklių ir dažniausiai, bet irgi vis rečiau, pasirinkti galima iš benzininio ar hibridinio benzininio. RX atveju siūlomi tik hibridai, tačiau tai nereiškia, kad rinktis teks vieną iš vieno. Ne, yra net trys hibridinių sistemų variantai.
Su 350h versija viskas paprasta. Ji turi 2,5 litro darbinio tūrio benzininį variklį ir du elektros motorus, kurių bendroji galia siekia 250 AG. Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 7,9 sekundės, o degalų sąnaudos neturėtų viršyti 7 litrų/100 km greitkelyje ir pusseptinto litro mieste.
450h+ modifikacija turi pliuso ženklą savo varde, kuris reiškia, kad šis hibridas yra įkraunamas. 18,1 kWh ličio jonų akumuliatorius prikaupia energijos, kurios užteks nuvažiuoti iki 90 km mieste vien elektriniu režimu. Užmiestyje šis atstumas sutrumpės bent pora dešimčių kilometrų, bet benzininis variklis, tas pats 2,5 litro kaip ir 350h modelyje, nesikiš, kol greičio rodyklė neviršys 135 km/val. padalos. Dėl baterijos ši RX versija pati sunkiausia, bet bendra 309 AG galia iki 100 km/val. leis spurtuoti per 6,5 sekundės.
500h gavo naują 2,4 litro turbokompresorinį variklį ir tai yra pirmasis „Lexus“ hibridas su šio tipo motoru. Šis modelis turi 6 laipsnių automatinę pavarų dėžę (į 350h ir 450h+ montuojama bepakopė e-CVT tipo transmisija). 500h bendra galia siekia 371 AG, o iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,2 sekundės.
Kodėl verta pirkti?
350h siūloma dviejų komforto įrangos lygių („Comfort“ ir „Executive“) ir kainuoja nuo 75,4 tūkst. eurų. „Lexus“ pirkėjai neskaičiuoja kiekvieno cento ir pirma dilema pasitiks ties 5 tūkst. eurų riba. Ar pasirinkti „Executive“ versiją (gausite 21 colio ratus vietoj 19, bet ne tik tai), ar likti prie „Comfort“ ir rinktis įkraunamą hibridą su daugiau AG ir dar mažiau išlaidų degalams?
*****susije*****
450h+ siūlomas penkių įrangos lygių, jo kaina svyruoja nuo 80,4 iki 93,5 tūkst. eurų. Kainoraščio viduryje – „F SPORT Design“ norintiems sportiškesnio įvaizdžio. Turintiems galimybę namuose įsirengti įkrovimo stotelę 450h+ turėtų atrodyti patraukliausias pasirinkimas, nes didesnę lizingo įmoka kompensuos mažesnės sąskaitos už degalus.
RX 500h siūlomas tik su „F SPORT+“ įrangos paketu už 94,1 tūkst. eurų. Galima išleisti dar tūkstantį du šimtus už „Mark Levinson“ erdvinio garso sistemą su 21 garsiakalbiu (ji siūloma ir su 450h+ „Luxury“ paketu). Gundantis pasiūlymas automobilio salone jaustis lyg koncertų salėje.
„Lexus“ prarado savo išskirtinumą pasiūlyti hibridinius variklius, juos dabar turi kone visi konkurentai, o „Mercedes-Benz“ vis dar turi hibridinį dyzelį.
Stipriausias RX modelis yra įkraunamas hibridas, nors šiame segmente jis taip pat nėra vienintelis. „Volvo XC90 Recharge“ kiek senstelėjusiu dizainu išspaudžia 455 AG, bet kainuoja nuo 88,5 tūkst. eurų, o prabangiausia versija priartėja prie 100 tūkst. Pirmoje „BMW X5 xDrive50e“ kainoraščio eilutėje – 94 750 eurų.
Verdiktas. „Lexus RX“ yra patrauklus ne tik kaina, bet ir giliomis hibridinių technologijų tradicijomis bei reputacija. Įkraunamas hibridas būtų protingas pasirinkimas pakeliui į elektrinio transporto ateitį.