Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


Lexus RX

KETVIRTOS KARTOS RX TOBULINA PIRMTAKO SUDARYTĄ HIBRIDINĘ FORMULĘ.

Kas tai?

Hibridinių jėgainių propaguotojos „Lexus“ ketvirtos kartos visureigis. Jo pirmtakas mūsų šalyje užkariavo dailiosios lyties atstovių simpatijas, ir naujokas pasiryžęs šią tradiciją pratęsti. Tiesa, dabar jo išvaizda primena automobilinį origamį. „Lexus“ dizaineriams, regis, nuo šiol leista dirbti tik su diskiniais pjūklais ir skalpelio aštrumo pieštukais. Milžiniškos variklio grotelės, strėlės antgalį primenantys žibintai ir linijomis, kurias užkliudęs rizikuoji persirėžti ranką, nusėtas kėbulas jam leidžia išsiskirti iš kitų premium SUV būrio. Toks drąsus dizainas – ne kiekvienam, tačiau „Lexus“ niekuomet nebuvo standartiniam pirkėjui skirta markė.

Vairavimas

RX į pirmą vietą kelia ne azartišką ir dinamišką važiavimą, o taupumą, tylumą ir ekologiją. Dičkis puikiai jaučiasi mieste ir nuostabiai patogiai įveikia didelius atstumus, o su papildomai užsakomais adaptyviaisiais amortizatoriais visiškai nesvyra posūkiuose, tačiau didelės masės (hibridinė versija sveria 2,2 tonos) jam nuslėpti nepavyksta. Siūlomi tik du jėgainių variantai – turbininis benzininis 2 litrų 238 AG variklis arba hibridas su 3,5 litro V6 atmosferiniu varikliu ir dviem elektros motorais, kartu pasiekiančiais 313 AG. Kaip ir vairuojant bet kurį kitą hibridą, miesto sąlygomis gana nedidelės degalų sąnaudos vos išvažiavus į užmiestį šauna aukštyn. Mieste galima išsiversti su 6 l/100 km, o kelyje jos perkops 10 l/100 km ribą. Vien elektra pavyks įveikti vos 1–2 km.

Interjeras

Palyginti su trečia karta, šio „Lexus“ interjeras žengė septynmylius žingsnius pirmyn. Ant išprotėjimo ribos laviruojantį gamintojos atidumą detalėms salone iliustruoja tobulai tiesios oda aptraukto prietaisų skydelio siūlės, „Yamahos“ fortepijonų meistrų lazeriu apdorota lakuoto medžio apdaila, mikronų tikslumu sujungtos salono detalės ir... vieninteliai pasaulyje reguliuojamo aukščio puodelių laikikliai. Tačiau net į padidėjusį ketvirtos kartos RX, priešingai nei į konkurentus, netilps septynių asmenų šeima, nes sėdynės tik penkios. Dėl didelių ir sunkių hibrido baterijų nukenčia ir bagažinės erdvė, o gale sėdintiems keleiviams tenka kiek aukščiau laikyti kojas. Tačiau keturi asmenys RX keliaus lyg prabangiu limuzinu.

Nauda

„Lexus RX“ kainos prasideda nuo 56 000 eurų, bet, kaip ir visų prabangių SUV atveju, bazinių komplektacijų niekas nepirks. Trokštantys agresyvesnės išvaizdos gali rinktis „F Sport“ modifikaciją, o absoliučios prabangos mėgėjai turėtų traukti tiesiai prie „Luxury“ versijos su visais įmanomais blizgučiais. Pastaroji kainuoja 82 200 eurų, bet tai vis tiek vienas pigiausių prabangių visureigių rinkoje.

VISKAS, KĄ TURITE ŽINOTI

SPECIFIKACIJA

Įrangos lygiai „Comfort“, „Executive“, „F Sport“, „F Sport S“, „Luxury“ Varikliai Benzininis 2.0T 238 AG; hibridinis 3.5 313 AG Matmenys I, P, A (mm): 4890, 1895, 1720 Garantija 3 metai, 100 000 km NCAP 5/5

MŪSŲ PASIRINKIMAS

„RX 450h F Sport S“ Jei eiti, tai eiti iki galo. „F Sport“ versija „Lexus“ visureigį padaro dar agresyvesnį ir standartiškai yra su adaptyviąja pakaba. Kaina 80 950 € Galia 313 AG Sukimo momentas 335 Nm Degalų sąnaudos 5,2 l/100 km CO2 120 g/km 0–100 km/val. per 7,7 sek. Didžiausias greitis 200 km/val.

KONKURENTAI

BMW X5 „Mercedes-Benz GLE“ „Audi Q7“

TG KORTA

Į gatves netrukus išriedės iš tinklo įkraunamas „Volvo XC90 T8“ hibridas. Jis vien elektra įveiks apie 40 km.

KAINA

Nuo 55 990 € (2.0 238 AG „200t Comfort“) iki 82 200 € (3.5 313 AG „450h Luxury“)  

VERDIKTAS 8/10

UŽ: patogus, prabangus ir nepaprastai tylus. Išskirtinė išvaizda. PRIEŠ: nėra ir nebus dyzelinės versijos, ne itin dinamiškas, senstanti hibridinė jėgainė. Ištikimi „Lexus“ pirkėjai šokinės iš džiaugsmo, tačiau naujų klientų jis vargu ar privilios.
2017 01 01 12:00
Spausdinti