„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ pasirašė sutartį su Šveicarijos traukinių gamybos koncerno „Stadler Rail“ antrine įmone Lenkijoje „Standler Polska“ dėl naujų elektrinių ir baterijomis varomų traukinių įsigijimo.
„LTG Link“ vadovas Linas Baužys tvirtino, kad pirkimu bus įsigyti 9 elektriniai traukiniai susisiekimui tarp Vilniaus ir Klaipėdos bei 6 bateriniai traukiniai, skirti važiavimui tomis vėžėmis, kurios nėra elektrifikuotos. Jis taip pat pažymėjo, kad pirmieji keleiviai minėtais traukiniais galės važiuoti 2026 m. Sutarties vertė yra 226,5 mln. eurų.
„Prasideda projektavimo etapas, jis gali užtrukti iki metų laiko. Pirmąjį traukinį Lietuvoje tikimės pamatyti 2025 m., bus atliekami bandymai ir 2026 m. bus pakviesti pirmieji keleiviai, pradėti kitas keliones, negu buvo įprasta“, – spaudos konferencijos metu žurnalistams teigė L. Baužys.
Planuojama, kad pagal šveicarišką technologiją pagamintų elektrinių traukinių bandymai Lietuvoje startuos 2025 m., o bendrovės klientai keliauti pirmaisiais naujais traukiniais pradės 2026 m. viduryje. Pirkdama šiuos traukinius „LTG Link“ taip pat įsigijo traukinių techninės pagalbos paslaugas itin ilgam laikotarpiui – iki pat 2037 m. Tarp numatytų paslaugų – atsarginių dalių tiekimas, techninė pagalba ir konsultacijos traukinių eksploatavimo ir jų priežiūros, depų atnaujinimo klausimais, garantija traukinių baterijoms ir kt. Be to, sutartyje numatyta, jog esant poreikiui, „LTG Link“ galės įsigyti papildomų traukinių.
„Šis didžiausias įmonės sandoris pakeis ne tik traukinių parką, tai iš esmės bus naujos kokybės traukiniai, kurie reikš naujos kokybės keliones keleiviams, jie bus visiškai pritaikyti neįgaliesiems ir individualių poreikių turintiems žmonėms. Kartu tai reiškia naują epochą geležinkelių sektoriuje įmonei ryžtingai sukant į Vakarus ir galutinai atsisakant bet kokių ryšių, traukinių dalių ar aptarnavimo iš rytinių kaimynų“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Naujieji žaliąja elektros energija varomi traukiniai bus dviejų tipų. Numatoma, kad artimiausioje ateityje geležinkelio ruožu Vilnius–Klaipėda kursuos elektriniai, o neelektrifikuotomis geležinkelio atkarpomis – bateriniai traukiniai. Šiais traukiniais be papildomo įkrovimo bus galima įveikti iki 70 km.
LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas pabrėžė ilgalaikį įmonių grupės įsipareigojimą prisidėti prie tvaraus transporto sistemos plėtros Lietuvoje.
„Šis įsipareigojimas reikalauja kompleksinių sprendimų, apimančių tiek infrastruktūros projektus, tiek ir paslaugas keleiviams bei verslo įmonėms. Susitarimas su Šveicarijos kapitalo kompanija – dar vienas žingsnis į priekį plėtojant žaliąjį susisiekimą traukiniais. Į priekį judant pagrindinės Lietuvos geležinkelio arterijos Vilnius–Klaipėda elektrifikavimui, įsigyjame modernius elektrinių traukinius, užtikrinsiančius naują kelionių kultūrą ir patirtį. Tokiu būdu žengiame dar vieną žingsnį švarios transporto ateities link“, – tvirtino jis.
Galiausiai „Stadler Group“ vykdomasis pirmininkas Peteris Spuhleris džiaugėsi, kad įmonės traukiniais jau galės keliauti ir žmonės Lietuvoje.
„Visame pasaulyje „Stadler“ jau pardavė daugiau nei 2500 „Flirt“ modelio traukinių. Tai yra patikrintas, patikimas ir patogus lengvos modulinės konstrukcijos traukinių modelis, kurį galima pritaikyti skirtingiems energijos šaltiniams. Tokiu būdu galima tiek atliepti reiklių klientų lūkesčius, tiek ir užtikrinti aplinkai draugiškas keliones. Džiaugiuosi, kad jau greitai keleiviai mūsų traukiniais keliaus ir po Lietuvą. Esu tikras, kad jie pamėgs šiuos traukinius ir mėgausis kelionėmis“, – sakė P. Spuhleris.
Nurodoma, kad traukiniai bus itin tylūs, skirti dirbti ar atsipalaiduoti kelionės metu, visiškai pritaikyti žmonėms, turintiems ribotą judumą – juose nebus jokių judėjimą ribojančių laiptelių, visos sėdėjimo vietos bus jaukios ir patogios. Elektriniuose traukiniuose veiks bistro.
Tiekėjas taip pat įsipareigoja konsultuoti „LTG Link“ elektrinių traukinių depo rekonstrukcijos klausimais bei pateikti specifinę įrangą šių traukinių priežiūrai ar remontui. Jis taip pat turės užtikrinti pakaitinių traukinių komponentų, kurie bus naudojami per visą 30 metų traukinių eksploatacijos ciklą, tiekimą.