Kelio Vilnius-Utena rekonstrukcija bus atnaujinta 2023 metais, sako susisiekimo ministras. Pasak Mariaus Skuodžio, iki to laiko bus ieškoma sprendimo, koks turėtų būti naujas kelias.
Pasak M. Skuodžio, per septynis mėnesius turėtų paaiškėti, kaip turėtų atrodyti kelias po rekonstrukcijos, o tada bus skelbiami projektavimo ir rangos konkursai.
„Per septynis mėnesius – iki kitų metų maždaug pirmo-antro ketvirčio sankirtos – nepriklausomi ekspertai turi pasakyti, kokio pločio turėtų būti kelias, kaip turėtų būti atrodyti jungiamieji keliai. Kai tik turime atsakymus, iškart skelbiame projektavimo darbus ir rangos darbus“, – interviu Žinių radijui antradienį sakė ministras.
„Jeigu viskas gerai pavyksta, 2023 metų pirmoje pusėje mes jau matysime ten vykdomus rangos darbus ir aš darysiu viską, kad taip ir būtų“, – pridūrė M. Skuodis.
Anot jo, ruošiantis atnaujinti kelią, turėtų būti įvertinta projekto ekonominė nauda, parengti priešprojektiniai pasiūlymai, projektas suderintas ir su visuomene.
„Norėtųsi greičiau, bet reikia priešprojektinių pasiūlymų, kad būtume tikri ir kad jie būtų pristatyti visuomenei, kad galėtų pateikti pastabas, nes kokio kelio reikia, kiekvienas ten keliaujantis žmogus žino, bet mano atsakomybė yra, kad būtų įvertinti iš kaštų naudos pusės ir priimti optimaliausi, ilgalaikiai sprendimai“, – aiškino susisiekimo ministras.
Šiuo metu svarstomos keturios kelio rekonstrukcijos alternatyvos, numatančios dviejų arba trijų eismo juostų magistralę su jungiamaisiais keliais ar be jų, taip pat įvairaus kelio pločio variantą, kai skirtingose atkarpose kelias galėtų būti iki keturių eismo juostų.
Viso rekonstruojamo kelio ilgis sieks 74 kilometrus. M. Skuodis anksčiau yra sakęs, jog bendra darbų vertė svyruoja nuo 150 mln. iki 200 mln. eurų.
Paskutiniai kelio Vilnius–Utena atnaujinimo darbai ruože nuo 16 iki 21,5 kilometro vyko 2019–2020 metais. Kelias iš dviejų eismo juostų išplatintas iki keturių, įrengtos sankryžos, pėsčiųjų viadukai.
Kelias Vilnius–Utena yra viena pagrindinių šalies transporto arterijų, kartu jis yra vienas problemiškiausių. Tai bene vienintelis kelias su cementbetonio danga, kuri yra susidėvėjusi, deformuota ir kelia pavojų eismo saugai.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama